Je eigen kind aangeven.... wat zou jij doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Je eigen kind aangeven.... wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 14:57

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6887 ... html?p=4,3

Citaat:
Vader levert zoon na overval af bij politie

TILBURG - Een Tilburgse vader heeft zijn 18-jarige zoon maandagavond bij de politie afgeleverd, nadat hij hem op internet herkende als overvaller. Dat heeft de politie dinsdag laten weten.

De vader herkende, na een tip van een vriend, zijn zoon op bewakingsbeelden die door de politie op YouTube waren gezet. Daarop was te zien hoe twee jonge mannen in maart een vrouw overvielen bij een geldautomaat in Tilburg. Toen zijn zoon de beroving bekende, nam zijn vader hem mee naar het politiebureau, waar hij is ingesloten. Een balletjespistool dat vermoedelijk is gebruikt bij de beroving, is aangetroffen in de woning van de verdachte.

De bewakingsbeelden waren eerder getoond in het regionale opsporingsprogramma Bureau Brabant en het landelijke programma Opsporing Verzocht

Respect voor deze vader. Dit moet hem enorm veel pijn hebben gedaan.

Wat zou jij doen..... ? Ik zou hetzelfde gehandeld hebben denk ik....

Lame

Re: Je eigen kind aangeven.... wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:58

Ja ik geloof dat ik dat ook zou doen, wel onwijs moeilijk want je kind zal zich waarschijnlijk afgevallen voelen, maar toch wel doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:59

Ik zou hetzelfde doen en mijn ouders zouden ook hetzelfde hebben gedaan.. Natuurlijk is het moeilijk, maar wie zijn billen brandt...

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:59

Ja ik ook! Heb dan nog geen kinderen, maar als ik erachter zou komen dat ze iets ergs hebben gedaan, mogen ze daar van mij zeker voor gestraft worden (al zal het vast erg moeilijk zijn hoor, om je eige kind aan te geven..)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:00

is echt super moeilijk :j het kan de relatie met je kind ook voor eeuwig verwoesten. weet het haast wel zeker trouwens :n

ik denk dat ik niet stoer genoeg zou zijn :n

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:00

Ik zou het ook gedaan hebben :j Als je zulk gedrag van je eigen kind moet goedkeuren gaat het de verkeerde kant op! En er zal wel het nodige aan vooraf zijn gegaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 15:01

Kan me nl. voorstellen dat b.v. één van de ouders het wil maar de andere niet. Wàt een rotsituatie krijg je dan :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:02

Silviabol schreef:
is echt super moeilijk :j het kan de relatie met je kind ook voor eeuwig verwoesten. weet het haast wel zeker trouwens :n

ik denk dat ik niet stoer genoeg zou zijn :n

Maar jouw kind (in deze situatie dan) heeft ook het leven van iemand verwoest door diegene te overvallen.. Die band komt als het goed is wel weer goed. Ik neem aan dat zoonlief inziet wat ie heeft gedaan en dat dat niet ok is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:02

Goed van die vader! Vraag me wel af hoe het zo ver heeft kunnen komen.. een overval is niet niks, ze hadden misschien al eerder kunnen ingrijpen als ze bv zien dat hun zoon met verkeerde mensen om gaat.

Ik had ook hetzelfde gedaan :j

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:05

als mijn zoon (is nog geen jaar dus zal me voorlopig gaspaard blijven)
dit zou dan dan sleur ik hem aan zijn ooren mee.
er zijn grensen.
dit gaaat te ver

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:06

Ja ik denk dat het idd heel erg moeilijk is om die beslissing te maken, maar wel denk ik dat het de enige juiste beslissing is die je kunt nemen. Dit is ook gewoon iets wat echt niet door de beugel kan en daar mag die jongen dan ook zeker voor gestraft worden.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:07

Mijn moeder heeft dit ook bij mijn broer gedaan (dit was niet om een overval hoor ;) ). Ze had toen de wijkagent opgebeld en ja eigen schuld, dikke bult zeg ik dan maar ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:08

Niet voor een overval , wel voor bv verkrachting zaken...

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:09

Jup zou het zelfde doen, en mijn ouders zekerweten ook.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 15:09

Okee, dit is een overval geweest, wat op slachtoffer wss een diepe traumatische impact heeft (gehad). Maar wat nu als je b.v. ontdekt dat hij 5 sloffen sigaretten onder zijn matras heeft en hij bekend jou dat hij ingebroken heeft in de sportkantine?

Heb dit zelf meegemaakt met mijn broertje die door mijn vader en moeder naar de politie is gebracht. Heeft overigens nooit de verhouding tussen hen beschadigd.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:12

Goed gesprek aanknopen en dan naar het bureau... Al is het maar om de levensles te leren dat je de daden gevolgen hebben én dat je daarvoor verantwoordelijk bent en dat je die verantwoordelijkheid ook moet nemen. Ik zou het denk ik ook echt geen goed voorbeeld vinden vals een ouder zijn kind níét mee zou nemen naar het bureau. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 08-06-10 15:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:12

Mijn moeder kennende zou ze mij vragen om mezelf aan te geven.
Ze zou mij nooit zelf aangeven, maar uit respect voor mijn moeder zou ik het zelf doen als ze het mij zou vragen.

Zo zou ik het ook aanpakken bij mij kids,
Ze vertellen dat je het weet, en dat je erg teleurgesteld bent in hem/haar.
En vragen of ze zichzelf aan willen geven, en ze steunen als ze het moeilijk vinden maar het toch gaan doen.
Weigeren ze zichzelf aan te geven kunnen ze ook een hele tijd lang een neerbuigende blik van moeders verwachten.

Edit: en ik zou nooit liegen tegenover politie, dus mocht mijn kind zichzelf niet aangeven.. Ga ik hem ook iet beschermen mocht hij verdacht worden. Maar ik zou hem niet aangeven. Dat moet hij zelf doen.
Laatst bijgewerkt door Lisann__ op 08-06-10 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:14

Ja ik denk dat ik dan mee zou gaan met hem om de sloffen terug te brengen.
En dan is het natuurlijk afwachten of ze daar nog de politie zouden inschakkelen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:18

Phoe slimmerik, das een moeilijke.
Ik denk ook dat ik min kind aan zou geven. Het ligt er ook een beetje aan voor welke misdaad en hoe oud je kind is.
Mijn broer is ooit eens door mijn moeder betrapt op het stelen van chocola en sigaretten, hij was toen een jaar of 13. Mijn moeder heeft hem zonder pardon naar het bureau gebracht waar hij een nachtje kon blijven. Hij heeft er toen zeker wel van geleerd.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:18

Ik zou gezegd hebben ja maar nu ik prive met iemand te maken heb die ook staat voor deze keuze.... zeg ik dat ligt aan de situatie :j

Respect voor die pa!!!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:20

Inderdaad een lastige, maar ik denk ook dat ik m'n kind naar de politie zou brengen. Als hij/zij zo stoer doet met dit soort acties, dan moeten ze daar ook de gevolgen van aanvaarden.
Het zal absoluut niet makkelijk zijn, want je wilt het beste voor je kind. Maar op zo'n moment is afleveren bij de politie het beste.
Petje af voor die vader trouwens.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:21

goeie zet van die vader!
vrees dat mijn zoon hetzelfde lot te wachten staat mocht hij ooit zoiets uitgaan halen. Gelukkig zitten mijn man en ik met dat soort dingen op een lijn; zoiets iets doe je gewoon niet punt uit.

valt me zowiezo op dat ouders wel wat strenger mogen worden kwa opvoeding, helaas gaat het bij mij in de kennissenkring nogal vaak onder de noemer; maar we zijn er al zo weinig door ons werk etc dus dan moet alles wat we met ons kind doen wel leuk zijn.......maar of dat nou echt opvoeden is???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:22

Nouja, ik weet het niet. Logischerwijs roep je meteen 'ja', maar ik vraag me af of dat in de situatie zelf nog zo gaat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:22

Als ik die pa was geweest, had ik wel overtuigd moeten worden door mijn echtgenoot(e) die achter me zou staan, ik sta denk ik zelf niet sterk genoeg in mijn schoenen om dat te kunnen beslissen in mijn eentje.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 15:27

WildWings schreef:
Nouja, ik weet het niet. Logischerwijs roep je meteen 'ja', maar ik vraag me af of dat in de situatie zelf nog zo gaat.

Inderdaad, ik zou er iig heel goed ziek van zijn :j