Kinderen en honden achtergelaten in hete auto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Kinderen en honden achtergelaten in hete auto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 17:59

Jawel het is weer warm, en dus worden er weer regelmatig honden en kinderen of zelfs baby's uit hete auto's gehaald.
Wat doen jullie helpen jullie en sla je desnoods een raam kapot?
Of houd jeje liever afzijdig. Zelf zou ik de politie bellen en een raam kapot slaan als zij dat zeggen.

Pikeur

Re: Kinderen en honden achtergelaten in hete auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:00

Hmm heb er nog nieteens over nagedacht eigenlijk... zou de politie toestemming geven voor een hond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:01

Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien :n
Maar mocht ik het tegenkomen en nergens een ouder in de buurt zien (als ze bijvoorbeeld even 3 flessen in de glasbak gooien dan vind ik het wel wat anders dan wanneer ze al 5 minuten weg zijn) dan zou ik zeker de politie bellen en doen wat zij adviseren.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 18:02

Ja zeker wel

Pikeur schreef:
Hmm heb er nog nieteens over nagedacht eigenlijk... zou de politie toestemming geven voor een hond?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:22

Och...elk jaar weer dezelfde ellende. Hoe stom kun je zijn :?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 18:31

ja echt vreselijk vorig jaar heeft mn vriend op zn werk een ruit kapotgeslagen er zat een hond in de auto, gelukkig konden ze die redden.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:34

je mag je hond in de auto achterlaten als het raam op een kier staat en het dier water tot zijn geschikking heeft. Dus de regels zijn moeilijk, want sla je een raam kapot en wordt er gezegd dat het dier niet in nood verkeerde dan moet je betalen voor het vernielen van iemand anders zijn eigendom!

Politie bellen en advies vragen zou ik zeggen. Die zeggen gelijk wat te doen, is het niet jouw verantwoording meer. Ik zou er zeker wel bij blijven, als hun zeggen, inslaan die hap, dan ben ik de eerste die een ruitje inslaat!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 18:40

ja precies, nadeel dat een kiertje bij honden niet helpt ze kunnen alleen warmte kwijtraken met hun tong en niet via hun huid.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:44

Ik zie idd soms dat mensen kinderen in de auto laten, en dan ook op een leeftijd wanneer de gevaren nog niet kennen.
Ik stap nooit zonder onze dochter uit de auto, tenzij ik een brief moet posten, en dan blijft de auto 'lopen'.
De hond gaat vrijwel nooit mee...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:48

ik ben 1 van die mensen die d'r kind weleens in de auto laat.
maar dan zet ik de auto in de schaduw+ beide ramen open.
ik ben dan ook nooit langer dan 5 minuten weg(laat haar alleen zitten als ik ff snel wat moet doen: sigaretten halen, brief posten etc)
verder, auto pal in de zon, mensen langer dan 5 a 10 minuten weg, ramen dicht...allemaal redenen voor mij om toch, eventueel met iemand anders, te handelen.
en sowieso politie bellen uiteraard.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:40

Een kind wat niet voor zich zelf kan zorgen/zelfstandig uit de auto kan komen laat je toch niet langere tijd alleen in de auto?
Idem voor een hond trouwens. Het raampje op een kier heeft geen enkel nut.

Politie of dierenambulance bellen. Op instructie van hen kun je dan de raam intikken. Dat doen zij namelijk ook. Ze gaan niet af staan wachten tot de eigenaar van de auto op komt draven.
Honden (en kinderen!) gaan gewoon dood in een hete auto.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:43

Op warme dagen doe ik het niet, maar als ik even naar de pinautomaat moet ofzoiets en mijn dochter slaapt ga ik die toch echt niet wakker maken om 2 minuten uit de auto te komen en dan weer terug te zetten hoor.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:45

Tja als ik zie dat een hond of kind het zwaar benauwd heeft in een afgesloten auto in de hitte, dan gaat er toch echt een raampje sneuvelen ;)

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:05

Ik sla het raam kapot als het nodig is, dan maar een boete.
Maar eerlijk gezegd als die mensen je die boete laten betalen zijn ze geen hond of kind waard.
Als het mijn auto en hond zou zijn zou ik heel blij zijn als iemand het raam intikt, natuurlijk niet voor 5 min ff brief posten of i.d.
Maar ik hoop toch echt dat het mij nooit overkomt want dan ben ik toch ff niet goed bezig.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:47

Ik heb altijd geleerd dat je een kwartiertje bij de auto moet wachten is er dan nog niemand dan het raampje inslaan.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:20

zonnebloem18 schreef:
Ik heb altijd geleerd dat je een kwartiertje bij de auto moet wachten is er dan nog niemand dan het raampje inslaan.

Ik zou handelen wanneer de hond of het kind duidelijk hittestress heeft. En ik zou aangifte doen bij de politie van nalatigheid (zo noem je dat toch?)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:21

franka75 schreef:
Jawel het is weer warm, en dus worden er weer regelmatig honden en kinderen of zelfs baby's uit hete auto's gehaald.
Wat doen jullie helpen jullie en sla je desnoods een raam kapot?
Of houd jeje liever afzijdig. Zelf zou ik de politie bellen en een raam kapot slaan als zij dat zeggen.

Ja ik idd ook! Maar je hebt daar ook een speciaal nummer voor he. Iig voor honden. Dat had ik vorig jaar op het nieuws gezien..

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:15

Het is idd elk jaar hetzelfde liedje.
Ik snap echt niet hoe je een hond of kind in een auto kunt vergeten.
Vorig jaar was er ook een vrouw die 's morgens naar haar werk vertrok en onderweg het kind in de crèche zou afzetten. Ze parkeerde haar auto op de parking van het bedrijf en pas toen ze 's avonds weer naar huis wilde rijden merkte ze dat ze haar kind op de achterbank vergeten was. Het kind was helaas gestorven. Zoiets vergeef je jezelf toch nooit lijkt mij.

Iig, ik heb het zelf nog niet gezien maar moest ik een kind of hond alleen in de auto aantreffen op een warme dag dan zou ik eerst even rondkijken of er niemand (ouders, eigenaar) in de buurt is en anders zonder aarzelen de ruit inslaan en politie bellen. Die boete neem ik er dan wel bij.

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:54

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:58

ik probeer met heet weer de honden zo min mogelijk in de auto mee te nemen
maar t gebeurd toch regelmatig dat de honden mee zijn geweest naar bos en ik nog ff sigaretten wil halen ofzo
dan zet ik de auto in de schaduw en de gehele kofferbak gaat open (honden zitten met de riem achterin vast)
niemand durft dan toch bij de auto in de buurt te komen die is goed beveiligd en hun hebben iig genoeg frisse lucht

zie ik het gebeuren van een ander en vind ik dat het dier frisse lucht nodig heeft? ja dan kinkel ik zo het raam in
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 05-06-10 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:59

Ik heb hier vorig jaar een reportage over gezien op de BBC. Auto's werden gewoon warmer dan 50 graden en de mensen hadden 'geen idee wat ze verkeerd deden'. Deze auto's werden opengebroken door de politie en animal rescue.

Vorig jaar was toch een man zijn 1 jarige kindje vergeten naar het KDV te brengen en is achterin de auto overleden toen de meneer op het het werk zat.

Ik snap niet dat mensen zo onverantwoord met kind en dier omgaan.

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:04

Maar sigaretten halen duurt ook niet langer dan 10 minuten,
maar als je bijvoorbeeld uitgebreid boodschappen gaat doen, tja, dan laat je je kind/hond niet zitten toch? :n

Ik kan me idd ook nog herinneren dat die man naar zijn werk ging en zijn kindje achterin was vergeten, met als verklaring: 'normaal brengt mijn vrouw hem/haar altijd naar het KDV'. Nou sorry hoor, ook al is het 1x anders, je weet toch dat je kind achterin zit?? Ik kan daar echt niet bij met mijn hoofd... :n

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:41

onbegrijpelijk.... dat mensen zelf niet nadenken over hoe zij zich voelen in zo'n hete auto, zelfs met de ventilatoren aan en ramen open is het regelmatig niet uit te houden in de auto..

dan ook nog stilstaand zonder genoeg frisse lucht? ik snap dat echt niet.. En onder het mom van "maar ik was maar een half uurtje weg"... tja er is toch genoeg in het nieuws geweest de afgelopen jaren dat dit toch gewoon echt niet kan! die mensen leven volgens mij onder een steen ofzo dat ze nooit hebben meegekregen dat dit gewoon echt niet kan!

ook ik zou met hulp van omstanders (= getuigen) waarschijnlijk wel een raampje inkinkelen.. leven van mens of dier gaat bij mij voor een boete.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:14

Suusoi: Geloof mij, 10 min. in een snikhete auto kan al een hel zijn voor mens en dier.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:47

ik laat mijn honden vaak achter in de auto, maar ik denk dat je gewoon logisch moet nadenken.
Wanneer het erg warm is dan zorg ik dat hij in de schaduw staat en ben ik nooit lang weg. Buiten dat laat ik dan altijd een raampje open. Maar wanneer ik mijn auto uitstap dan is er geen seconde dat ze uit mijn gedachten zijn en zal ook altijd elke 5 minuten checken of ze in orde zijn.
Maar moet zeggen dat ik ze in de zomer eigenlijk haast nooit onbeheerd achterlaat in de auto. In de winter wel!
Ben ik dan direct een slechte eigenaar? Ik denk het niet, mijn honden zijn altijd bij me, dag en nacht.
Maar ik denk dat je wel moet weten wat wel en niet kan. Al is het volgende de wet toegestaan om je hond in een auto te laten met een raam op een kier en water ( tot een bepaalde temp buiten) dan is dat nog steeds niet altijd verantwoord.