Ik moet voor school een werkstuk voor Aardrijkskunde schrijven. Ik heb als onderwerp de migratie van Marokkanen naar Nederland gekozen. Ik wil onderzoeken hoe de mening van Nederland veranderd.
Als achtergrond moet je weten dat Marokkanen vroeger in grote getale naar Nederland werden gehaald als gastarbeiders, waar iedereen op dat moment heel blij mee was. Daarom heb ik een enquête bedacht om achter jullie mening te komen over dit onderwerp.
Ik zou blij zijn als jullie iets van je tijd zouden willen inleveren om deze enquête in te vullen, niet alle vragen hoeven beantwoord te worden. Ik heb zoveel mogelijk meningen nodig, en een heel gedetailleerd of speciaal antwoord is dan ook geen vereiste (maar het mag natuurlijk wel!).
1. Wat is je leeftijd en woonplaats ? (dit is voor het in kaart brengen van meningen verdeeld over Nederland en in leeftijdsgroepen, en of hier een verband in zit.)
2. Heb je zelf goede/slechte ervaringen wat betreft Nederlandse Marokkanen?
3. Is je mening over Nederlandse Marokkanen (niet langer meer gastarbeiders) veranderd in de afgelopen jaren?
4. Zoja, hoe denk je dat dat komt?
5. Heb je er bezwaar tegen als jouw mening (mogelijk) in het werkstuk word geciteerd?
Dank jullie voor jullie tijd, jullie hebben mij goed geholpen
.