Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikjuh

Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 11:03

Kijk hier naar het filmpje (onderste) dat Marianne Thieme gebruikt in haar strijd tegen de melkveehouderij. Het is een filmpje om onpasselijk van te worden. Maar erg slecht van Thieme om dat als 'normale praktijk' te presenteren.

Op hyves schrijft ze:
Marianne Thieme
Nog even over de situatie in melkveehouderij Ohio, hier de wijze waarop de sector een niksaandehandbeeld neer zet [tiny.cc]
( bron: http://melkquotum.startpagina.nl/prikbord/ )

schokkend filmpje
het tweede filmpje

Moderatoropmerking:
Let op, dit filmpje bevat schokkende beelden.

Ik word hier echt onpasselijk van, hoe kan ze denken dat dit normaal is %).
Ik kom zelf van een melkveehouderij en ook mijn ouders zijn erg geschrokken van dit filmpje..
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 01-06-10 23:32, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: opmerking toegevoegd

zonnebloem18

Re: Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:53

Inderdaad hier in de buurt zijn best veel melkveehouderijen maar daar gaat het er allemaal netjes aan toe.
Mensen die zulke dingen doen zouden ze zelf zo moeten straffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:45

Pffff, ik ben behoorlijk hard, kan heel veel zien...echt veel.
Maar dit is het eerste filmpje wat ik stop heb gezet.
Wat een freaks, echt unbelievable!

Maar waarom gebruikt ze dit?
Dit is niet de standaard voor de melkveehouderij, dit zijn een stelletje idioten....
Waarom wil ze 'ons' een compleet verkeerd beeld van de boeren geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:55

Ook leuk voor de boeren :(

Vind dit echt niet kunnen, wat ze nu doet :( Schandalig, dit is NIET de normale gang van zaken, en ronduit beledigend voor de boeren, die zo in een zéér kwaad daglicht worden gesteld :(

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:07

Yamcha schreef:
Ook leuk voor de boeren :(

Vind dit echt niet kunnen, wat ze nu doet :( Schandalig, dit is NIET de normale gang van zaken, en ronduit beledigend voor de boeren, die zo in een zéér kwaad daglicht worden gesteld :(

Mee eens, heb alleen de eerste paar seconden van het filmpje gezien. Ben zelf opgegroeid op een boerderij. Vroeger was het een melkveehouderij, maar nu niet meer. Alleen dit soooort praktijken zul je hier nooooit en ook bij mijn buren echt niet zien. :( Boeren snijden zichzelf er mee in de vingers als ze hun dieren niet goed behandelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:09

Een goede boer is dol op zijn beesten, doet er alles voor. Ze gaan er zeker niet zo mee om.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:50

Het is toch wat als je helemaal naar een foute boer in Amerika toe moet om een filmpje te maken wat je gelijk bewijst. Echt een steekhoudend argument voor de NEDERLANDSE politica over de NEDERLANDSE melkveehouderij. :n Ik vind het ronduit om te kotsen dat die achtelijke trut het gore lef heeft om de gemiddelde melkveehouder te vergelijken met zo'n stel sadisten. Maar wel de dieren in de OVP laten creperen want dat is de natuur. Het wordt tijd dat zij daar ook achter het hek gezet wordt.... :r

Een koe die niet goed behandeld wordt geeft minder melk. Da's niet handig dus alleen maar extra motivatie om goed voor een melkkoe te zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:55

Een dergelijk filmpje geeft geen representatief beeld van de melkveehouderij natuurlijk (mag ik hopen).. maar ooh mijn god... ik kook niet gauw, kan veel filmpjes aanzien zonder te koken van woede omdat ik vaak denk 'ach, onwetendheid..' maar dit :( :( Wat een gore kl**tzakken.. als ik die ooit in m'n vingers zou krijgen sta ik niet in voor mezelf... ooh wat erg dit!!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:01

Pf, dat filmpje zeg :oo Heb hem uitgekeken, maar hoe.. Liefst zou je die vet toch zelf met die staaf bewerken..
Hoe durft z zit te vergelijken met de nl situatie :(

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:04

het 2e filmpje... OMG dat was echt te gruwelijk... ik raad mensen aan het niet te kijken, heb het niet kunnen afkijken
Ben er heeel misselijk van...
Die man breekt gewoon de staart van de koe.... slaat kalfjes en koeien uit het niets? zonder geen een goede rede.. toen hij er trots over begon te praten.... :r

Maar het is erg ongepast van Thieme om dit te laten zien als routine, boeren gaan niet zo met hun dieren om.. En dit is geen situatie in nederland, maar in ohio..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:08

_-:( wat een vreselijke mensen zeg!!!

Dit gebeurt inderdaad niet in Nederland. De de koeien zijn belangrijk voor de boeren, en dus verzorgen zij de dieren goed.
Zijn immers hun inkomsten, beetje zonde om dat te vergooien.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:11

Vreselijke mensen inderdaad die PvDD..... met hun kiezersbedrog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:14

Nouja, dat het allemaal rozengeur en manenschijn is voor de koeien geloof ik niet, mijn hart breekt in ieder geval wel een klein beetje iedere keer als ik een melkveehouderij bezoek en de pasgeboren kalfjes in hun eentje in kleine hokjes zie liggen. Maargoed, we willen ons glaasje melk en dat moet ergens vandaan komen.. :) En om de NL melkveehouderijen te vergelijken met zulke martenpraktijken is gewoon te idioot voor woorden.. maar nu had ik toch al niet zo'n hoge pet op van Thieme en de bijhorende partij :+

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:21

Ik raad niet snel mensen aan om hun ogen te sluiten voor dierenleed, maar dit filmpje zou ik echt niet kijken.

Ik heb het halverwege afgezet.

Ik heb veehouderij gestudeerd aan de HAS in Den Bosch. En wat je hier ziet gebeuren is TOTAAL NIET representatief voor de Nederlandse melkveehouderij. Wat je hier ziet gebeuren is zo ziekelijk......

Jemig wat vind ik dit erg. Heb al veel nare filmpjes gezien, maar dit is verschrikkelijk. Niet kijken, gewoon NIET doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:25

christel1857 schreef:
Jemig wat vind ik dit erg. Heb al veel nare filmpjes gezien, maar dit is verschrikkelijk. Niet kijken, gewoon NIET doen.

Inderdaad. Echt bizar, want er zijn filmpjes, nouja.. niet te beschrijven, over de bontfokkerij, slachtpaarden, etc.. en toch deed dit me meer dan die andere filmpjes.. sta nu nog te koken en nouja.. :(

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:28

Ik vind eigenlijk dat de ts in zijn/haar openingspost moet vermelden wat er precies te zien is. Om te voorkomen dat mensen puur uit nieuwgierigheid gaan kijken zoals ik. Vind het echt k*t.

Chilling undercover footage recorded during a new Mercy For Animals investigation exposes dairy farm workers sadistically abusing cows and young calves.

Captured on hidden camera, the shocking scenes of abuse reveal a culture of cruelty at Conklin Dairy Farms in Plain City, Ohio.

During a four-week investigation between April and May, MFA's investigator documented farm workers:

* Violently punching young calves in the face, body slamming them to the ground, and pulling and throwing them by their ears
* Routinely using pitchforks to stab cows in the face, legs and stomach
* Kicking "downed" cows (those too injured to stand) in the face and neck – abuse carried out and encouraged by the farm's owner
* Maliciously beating restrained cows in the face with crowbars – some attacks involving over 40 blows to the head
* Twisting cows' tails until the bones snapped
* Punching cows' udders
* Bragging about stabbing, dragging, shooting, breaking bones, and beating cows and calves to death

After viewing the footage, Dr. Bernard Rollin, distinguished professor of animal science at Colorado State University, stated: "This is probably the most gratuitous, sustained, sadistic animal abuse I have ever seen. The video depicts calculated, deliberate cruelty, based not on momentary rage but on taking pleasure through causing pain to cows and calves who are defenseless."

Immediately upon completion of the investigation, Mercy For Animals contacted the City Prosecutor's Office of Marysville regarding the ongoing pattern of abuse at Conklin Dairy Farms. MFA is pushing for employees of the facility to be criminally prosecuted for violating Ohio's animal cruelty laws.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:32

WildWings schreef:
christel1857 schreef:

Inderdaad. Echt bizar, want er zijn filmpjes, nouja.. niet te beschrijven, over de bontfokkerij, slachtpaarden, etc.. en toch deed dit me meer dan die andere filmpjes.. sta nu nog te koken en nouja.. :(

Dit is gewoon.... die beesten zijn zo weerloos, en ze geven hun leven voor het bedrijf, en de melk. En dan wordt er zo respectloos mee omgegaan... Het doet me gewoon pijn.
Filmpje over donsproductie, en ganzenplukken kon ik het nog 'verklaren' door onwetendheid en armoede. Maar een f*cking boer in Amerika? Ik kan alleen maar zeggen dat je dan ziek bent in je hoofd en al je respect voor levende wezens hebt verloren. het voelt alsof ik naar een filmpje heb gekeken waarbij een baby werd geslagen, of een bejaarde. Om ff de machteloosheid aan te geven.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:35

Ik heb hem na ongeveer 5 seconden al afgezet. Ik kan hier niet naar kijken.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:36

*heeft ernstig de behoefte om iets te doen, maar voelt zich machteloos*

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:40

De partij voor de dieren :')

Mijn stem krijgen ze niet.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:46

pfff echt verschrikkelijk.... op t filmpje is het al erg maar iemand heeft dit dus gefilmd.... ik had het niet gekunt... die man mogen ze lynchen van mij.... bah

snap ook niet dat thieme dit gebruikt... tis in ohio en dus niet nederland, en niet elke boer gaat zo met zn dieren om......

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:57

Blijkbaar niet, ik had verder moeten lezen.
Laatst bijgewerkt door BlackEyed op 01-06-10 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 01:00

BlackEyed schreef:
Wat betreft het tweede filmpje, het lijkt wel in scene gezet.
Dat zeggen word ook gesuggereerd op http://melkquotum.startpagina.nl/prikbord.

Ik zie toch andere dingen dan in scene gezet....

Vind het overigens niet helemaal terecht dat we boos worden op marianne thieme. Ok het is misschien niet helemaal handig als politicus, maar de echte boosdoeners zijn nog altijd die eikels op die boerderij van het filmpje.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 01:02

BlackEyed schreef:
De partij voor de dieren :')

Mijn stem krijgen ze niet.

Nou nou nou.... ze doen ook heel veel goede dingen. En je mag best wel een beetje meer respect tonen voor mensen die een partij oprichten vóór de dieren. Geef de dieren ook een stem.
Ik vind dit misschien een beetje smakeloos van Thieme. Maar om gelijk heel de partij af te zeiken gaat mij te ver. Ik heb geen zin in een welles-nietes discussie hier over. Dit is mijn mening, en ik ben boos vanwege het filmpje.
Ik ga maar slapen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 01:03

bah marianne thieme, dat je dit moet laten zien om je gelijk te halen.
toevallig staan mijn verzorgpaarden bij een melkveeboer. en hoe die man van z'n dieren houdt en hoe trots hij erop is dat is niet te geloven. ik schaam me gewoon dat er iemand is die wil beweren dat die dierenmishandeling op het filmpje de norm is. ik SCHAAM me gewoon!!
als ik kijk naar die man, en hoe geweldig hij met z'n dieren omgaat, hoe trots hij erover praat. hoe hij ze allemaal namen geeft en ze ALLEMAAL kent!
ik ben vol van plaatsvervangende schaamte en woede. ik zou het liefst marianne thieme een klap in haar gezicht willen verkopen. want zo voel ik me nu, kan je nagaan hoe de boeren zich moeten voelen.
hoe durft ze! achterlijk wijf.