24 uurs maatschappij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mickey1978

24 uurs maatschappij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:02

Hoe zou jij een 24 uurs maatschappij vinden?
bv
winkels open van 07:00 tot 22:00 ook op zondagen, niet op feestdagen
Kantoren en bedrijven ook zo lang open dus meer werk en altijd bereikbaar
geen files meer omdat er geen vaste werktijden zijn zoals nu

Misschien zijn er meer voorbeelden, maar mij lijkt t wel wat.

Geef je mening!

Cassidy

Re: 24 uurs maatschappij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:06

Er gaat echt niet meer geld uitgegeven worden omdat de winkels zo lang open zijn. Het publiek dat naar de winkels komt verspreid zich meer over de dag.
Voor de consument leuk dat hij op ieder moment van de dat naar de winkel kan, voor de medewerkers minder.
Uiteindelijk betaald de consument voor de langere winkeltijden. Veel supermarkten zijn al tot 8 of 9 uur open, iig in de grote steden wel. Het aanbod bij de supermarkten wordt ook steeds groter, bij mijn AH XL iig wel. Ik kan daar naar de post, speelgoed halen, boeken kopen, plantje eventueel...

De rest doe ik zo veel mogelijk online, omdat ik een schurft aan winkelen heb. Boeken, DVD´s, kleding, een enkele keer paardenspullen.

Wat betreft de filedruk: die zou al heel wat minder worden als werkgevers vaker thuiswerk zouden accepteren...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:09

Mijn idee, wat Cassidy zegt. Van mij hoeft het niet. Ik heb een eigen bedrijf en ben toch wel 24/6 (geen 7!) geopend, maar je zal je werktijden ervoor moeten aanpassen en voortaan 3 avonden werken ipv ochtenden... nee, dank je de koekoek.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:14

Nah, niks voor mij. Wordt nu al moe van al die mogelijkheden en drukte. Een van de redenen dat ik de stad wil ontvluchten en naar een kleinere stad/dorp terug wil ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:52

Mij lijkt het echt fijn eigenlijk, gewoon winkels altijd open, dingen altijd beschikbaar. Ik zou best in zo'n maatschappij willen leven. :)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:23

lijkt me helemaal niets
kijk het is natuurlijk makkelijk dat je elk moment van de dag naar de appie kan maar uiteindelijk betaal je er wel voor, en vergeet de keine ondernemer niet als die zijn winkel altijd open moet houden is hij nooit meer vrij en dat kan ook niet de bedoeling zijn die mensen werken al zo hard

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 15:27

Nee, daar zit wel wat in natuurlijk. Maar misschien is het dan mogelijk dat de kleine ondernemer zelf gewoon 40 uur aanwezig en de rest wordt opengehouden door anderen. Jullie hebben natuurlijk wel gelijk dat de consument ervoor zou moeten betalen, het kost enorm veel meer geld om de winkel zoveel open te houden, daar had ik nog niet aan gedacht. Meer thuiswerk, meer parttimewerk zou ook fijn zijn. er zitten nu veel te veel mensen thuis.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:32

taxi is ook 24 uur per dag (tenminste de meesten)

er zijn branches waarbij het geen probleem is maar anderen waarbij het voor de kleinere bedrijven geen leven meer is

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:30

mickey1978 schreef:
Nee, daar zit wel wat in natuurlijk. Maar misschien is het dan mogelijk dat de kleine ondernemer zelf gewoon 40 uur aanwezig en de rest wordt opengehouden door anderen. Jullie hebben natuurlijk wel gelijk dat de consument ervoor zou moeten betalen, het kost enorm veel meer geld om de winkel zoveel open te houden, daar had ik nog niet aan gedacht. Meer thuiswerk, meer parttimewerk zou ook fijn zijn. er zitten nu veel te veel mensen thuis.

Weet je wat het kost om personeel te hebben? :n

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:34

Ik werk in het outlet in roermond en we zijn alle feestdagen open behalve 1e kerstdag en nieuwjaarsdag inde weekenden en feestdagen meestal tot 19.00 uur en als je het management zou laten werd dit nog gekker.
Ik ben dit al spuugzat en ben blij dat ik er maar 22,5 uur werk, met een 40 urige werkweek hou je geen sociaalleven meer over.
Ik merk als we langere open zijn dat het publiek zich meer verdeeld, ze hebben niet meer geld om uit te geven.
Je kunt de winkels 24/7 open laten en er zullen altijd mensen komen, maar of het loont, ik denk niet.