Brand in Utrechtse stadsbus - Waar gaat dit heen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Brand in Utrechtse stadsbus - Waar gaat dit heen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:22

Ik kwam dit bericht tegen op de site van RTV Utrecht en heb echt vol ongeloof het filmpje bekeken, hoe nutteloos is het om een bus in brand te steken? Met alle gevaren van dien, weet niet of er verder nog passagiers in de bus zaten. Maar stel je voor, de buschauffeur had wel onwel kunnen worden van de rook en mensen aan kunnen rijden. Kijk vooral even het filmpje in de link; wat vinden jullie nu hiervan?

UTRECHT - De politie is op zoek naar twee jongens die brand hebben gesticht in een Utrechtse stadsbus.

De jongens lijken braaf achterin de bus te zitten maar vlak voor het uitstappen hebben zij een stoel in brand gezet.Terwijl de zitting begint te smeulen, stapt het duo uit. De chauffeur merkt de brandstichting pas op als de vlammen uit de stoel staan.

De link de brandstichting te zien is: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/240045

_Tara_

Re: Brand in Utrechtse stadsbus - Waar gaat dit heen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:32

Ik vind die kauwgom/met stift ondergekladde stoelen altijd al asociaal. Maar dit :n Waar zit je dan met je verstand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:34

De jongens zijn gelukkig duidelijk in beeld dus het zal vast wel dat iemand ze herkend lijkt mij..

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:37

T zijn ook echt weer van die prototype jotjochies :') wat verschrikkelijk.. en vreselijk dom.. en kinderachtig.. en.. ach.. valt toch niets over te zeggen.. pff..

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:40

Tssss wat aso zeg. Ik hoop dat ze heul snel opgepakt worden.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:10

Dat muziekje erachter... Waarom? :D

Maar nee, even serieus, dit kan echt niet! Mooi dat die gasten goed in beeld zijn, misschien dat ze dan nog gepakt worden!

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:22

Levensgevaarlijk dit, waar gaat het heen..

Had ergens al wel weer verwacht dat het Marrokaanse jongens zouden zijn, zo jammer..(

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:32

wat een sukkels.

op klaarlichte dag, blauwe jas aantrekken met bontkraag. hoe dom kan je zijn. tja.. marokkanen zijn niet de slimste criminelen in hun vak haha.

ben wel benieuwd welke lijn het is trouwesn.
gelukkig is men allemaal familie van elkaar in utrecht en kennen families veel andere families onder de marokkaanse gemeenschap.
als de politie slim is en even flyert dan zitten die jongens morgen nog vast. de beelden zijn zo duidelijk.

vorig jaar ook een tegel door de achterruit van een bus, bijna tegen iemands hoofd (die had wel dood kunnen zijn) toevallig door een hollander gedaan. ken nog wel meer verhalen, bv van een gewapende overval, toevallig ook door een hollander. het is zo typisch dat marokkaanse buschauffeurs vaak worden gepakt door hollanderd en nederlandse buschauffeurs door bv marokkanen (in utrecht tenminste he) zie je, criminelen discrimineren (zelf ook.)

ag, de afkomst kunnen we er wel bij vermelden, maar wat schiet het op? criminaliteit is criminaliteit, dat dient hard aangepakt te worden! ik hoop dus dat deze jongens worden gepakt en er niet enkel met een taakstrafje vanaf komen.

heb er op mijn werk nog niets over gehoord, zal morgen eens informeren.

vond deze reactie trouwens echt geweldig haha:
Citaat:
"Weer reclame bedankt jongens namens de MAROKAANSE GEMEENSCHAP"

soms denk ik.. werken deze jongens soms vóór de pvv? want ze bevestigen precies het beeld wat de pvv van hen schetst. ze geven het de pvv gewoon cadeau door dit soort acties. zooo dom. steek je energie dan in iets nuttigs, creeer eerst een positief zelfbeeld, pak vervolgens je broertjes en neefjes aan en ga dan werken aan een positieve beeldvorming van de nederlandse marokkanen. of nee, ik ben gek, met fikkie steken bereik je natuurlijk meer. lekker je frustratie uiten zodat heel nederland kan zien dat je kampt met een identiteitscrisis

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:40

Moderatoropmerking:
Er lopen genoeg topics over allochtonen van o.a. marokkaanse afkomst. Ddit topic gaat over brandstichting in een bus, dus graag ontopic over het onderwerp blijven en de afkomst van de daders is in dit geval niet ontopic.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:15

je zal maar chauffeur zijn

er stond vandaag ook een heel stuk in de pers over het geweld in rotterdam tegen het RET personeel
er stond letterlijk; het is wachten op de eerste dode, en dan vind mijn werkgever het gek als wij als chauffeurs meer toezicht willen op de bus :(

die sukkels die het zo leuk vinden om een bus in de fik te steken mogen van mij een jaartje of wat brommen op water en brood }>