Vermist

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:29

Ik vroeg me het volgende af.

De vermissing van Milly Boele, binnen no-time werd dat overal besproken op de televisie, radio en het internet. Bijna heel Nederland wist dat zij vermist was, door middel van het Amber Alert.

Nu nam ik een kijkje op de site van Vermist. En er staan een aantal mensen op die vermist zijn. Waaronder een meisje van 12 jaar oud, die vanaf 18 mei vermist is. En een ander meisje is vanaf 31 januari (!) vermist. Maar je hoort hier niks van in de media en dergelijke.

Mijn vraag is dus: Waarom is er bij de ene vermissing zoveel media-aandacht en wordt er een Amber Alert uitgeroepen en bij de andere moet je er maar 'toevallig' achter zien te komen?

MamboBeach

Re: Vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:34

Ik denk dat er een verschil in zit dat het ene kind bijvoorbeeld ontvoerd is door de vader of moeder en in het buitenland zit. Dit vermoed de desbetreffende ouder dan al vaak.

Of kinderen die uit een opvang zijn weggelopen.

In het geval van Milly was het een 'normaal' meisje waar niets mee aan de hand was en heel ongewoon voor haar dat ze ineens weg was, daarom gingen alle alarmbellen af en werd iedereen zo goed als mogelijk geinformeerd.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:23

Het ligt er aan of de familie het in de media willen brengen of dat ze het prive willen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:24

Dus als je het net zo groot wil maken als de vermissing van Milly Boele dan kan dat gewoon?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:46

Aideen schreef:
Dus als je het net zo groot wil maken als de vermissing van Milly Boele dan kan dat gewoon?

Yep als je wilt dat het zo groot de aandacht krijgt van de buitenwereld wel ja.
En je moet natuurlijk om kunnen gaan met de media etc. want rust krijg je niet echt.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:54

Laat wel even duidelijk zijn dat de familie zelf hier niet voor gekozen heeft.

Ik denk dat het te maken heeft met de totale gebeurtenis. Media toont alleen intresse in "sappige" verhalen waar ze lekker over kunnen roddelen.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:57

Is er nou al bekend waarom dieagent het heeft gedaan en hoe zeis gewurgd e.d.?

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:02

Jep, even googelen en anders pb je maar ;)

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:23

Deesiej schreef:
Laat wel even duidelijk zijn dat de familie zelf hier niet voor gekozen heeft.

Ik denk dat het te maken heeft met de totale gebeurtenis. Media toont alleen intresse in "sappige" verhalen waar ze lekker over kunnen roddelen.

Familie moet hier toestemming voor geven dus lijkt me wel dat ze dit gewilt hebben.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:35

Tuurlijk zij hebben toestemming geven dat er een melding in het nieuws gemaakt mocht worden, zoals je vaker ook wel eens ziet/hoort, 12 jarig meisje vermist blaa..blaa.. Meestal is dat 1 of 2 keer in het nieuws. Maar hun hebben er niet voor gekozen dat er een maand lang elke dag camera ploegen voor de deur stonden van elke mogelijk nieuws zender. Dat er politie beveiliging op de begrafenis moest zijn om de media buiten de deur te houden. Dus jou opmerking "dat het je lijkt dat ze dit wel gewilt zouden hebben" vind ik een beetje misplaatst.

Met andere woorden, de ouders hebben de media niet dagelijks op de koffie gevraagd. De media zelf heeft er voor gekozen om veel aandacht aan deze zaak te besteden, kennelijk omdat het erg intressant was in hun ogen.. Dus ik denk dat je het zelf niet zo groot kan maken maar dat de media zelf bepaald wat hun "boeiend" genoeg vinden om aandacht aan te besteden.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:38

charissiej schreef:

Ja, dat is bekend. Als je alles wil weten moet je maar even PBen. Dat ga ik hier niet neerzetten. :)

Maar on-topic. Het is zoals je het zelf maakt. Sommige mensen willen het liever privé houden. En Milly is ook vooral na de gebeurtenis veel in de media geweest. Daarom lijkt het ook véél meer actueel.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:42

Ook voordat ze gevonden was al, ik denk dat het een beetje ligt aan de fout die gemaakt is met het amber-alert. Omdat ze hier laat mee waren is de zaak veel in het nieuws geweest omdat er veel kritiek was over het te laat uitzenden van het amber-alert. Hierdoor kende inmiddels iedereen de zaak en was het voor de media intressant om ook "de afloop" groot in het nieuws te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:35

Maar wanneer gaat er nou zo'n Amber Alert af? Staan genoeg kinderen op de site.....

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:53

Ik heb geen idee, volgens mij krijg je ook alleen een melding als je lid bent geworden ofzo. Even googelen lijkt mij..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:56

Miracle_ schreef:
charissiej schreef:

Ja, dat is bekend. Als je alles wil weten moet je maar even PBen. Dat ga ik hier niet neerzetten. :)

Maar on-topic. Het is zoals je het zelf maakt. Sommige mensen willen het liever privé houden. En Milly is ook vooral na de gebeurtenis veel in de media geweest. Daarom lijkt het ook véél meer actueel.

Hoorde het gister op HvN, werd er toch behoorlijk onpasselijk van :\

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:58

Het zal ook wel liggen aan de achtergrond van deze kinderen. Hebben ze al eerder gedreigd met weglopen, zitten ze in een plaatservangend gezin, hebben ze problemen thuis? Dan gaan ze er vaak vanuit dat ze nu ook uit vrije wil vertrokken zijn.

Milly was een meisje die nooit enige aanleiding heeft gegeven dat ze weg zou lopen. Vlak daarvoor zelfs haar moeder geloof ik nog gesproken. Zo een verdwijning geeft veel meer reden voor ongerustheid dan van iemand die al meerdere keren zelf weggelopen is.

De politie besluit geloof ik uiteindelijk of Amber-Alert ingeschakeld gaat worden.