verbod op gezichtsbedekking in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

verbod op gezichtsbedekking in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 16:01

Frankrijk is het eerste westeuropeese land dat een bedekking van het gezicht verbied.........

De politie voorziet grote problemen met handhaven.......

wat vinden jullie daar nou van? Moet de politie daar bang voor zijn? Is het niet een normale gang van zaken dat je, je aan de wet houd? zonder dat een politieagent bang hoeft te zijn voor escalatie?

Mij gaat het in dit geval niet om het verbod, maar om de angst van de overheid vanwege dit verbod...........

tis toch echt een omgekeerde wereld

_00_0

Re: verbod op gezichtsbedekking in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:03

gezichtsbedekking als in een burka ( of hoe die dingen ook heten) of mag een zonnebril ook al niet meer. IMO een goede wet maar weer belachelijk dat mensen er moeilijk over moeten gaan doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 16:04

burka word verboden in Frankrijk

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:06

Ha,ha!Schijtluizen zijn het,die franse agenten!
Wel een boete uitdelen aan iemand die zijn stuur vasthoudt met zijn linkerhand terwijl hij rechtshandig is en dus zo niet goed kan rijden( :? _O- hoorde ik net op de radio :+ ),maar echte problemen aanpakken:ho maar....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 16:08

Volgens mijn Franse vriendje zijn de agenten in Nederland watjes vergeleken met de agenten in Frankrijk :) :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:20

In Belgïe geldt er ook al een burkaverbod. Op papier, geen idee of er al tegen opgetreden wordt, heb om eerlijk te zijn ook nog nooit een burka hier op straat gezien, wel die zwarte sluier waarbij alleen de ogen zichtbaar zijn.

En het kan goed zijn dat Nederlandse agenten watjes zijn vergeleken met Franse agenten maar ik meen me te herinneren dat bepaalde groeperingen in de voorsteden van Parijs nu ook niet bepaald doetjes zijn en ik kan me voorstellen dat men daar problemen verwacht. Zou niet de eerste keer zijn dat ze een hele wijk in de fik steken omdat het hen niet zint.

In Brussel heb je ook wijken waar agenten niet meer heen gaan. Ja dat is erg en er moet een oplossing voor gevonden worden maar agenten herleiden tot kanonnenvlees kan toch ook niet de bedoeling zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 16:25

maar................ is het dan niet erg dat er door een uitspraak als deze mensen tot kanonnenvlees worden gebombardeerd?

zit er iets dan niet behoorlijk scheef in de maatschappij??? of ben ik nou gek???

het is toch van de zotte dat politie agenten die de wet handhaven op zo een manier buiten spel gezet worden, het is toch van de zotte dat hele wijke nogo areas zijn????

Zet er dan een groot hek omheen, en laat ze het uitzoeken zou ik zeggen

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:27

Toevallig loopt er net een vrouw in burka langs mijn kantoor. Ik ben zelf tegen de burka, maar de reden van frankrijk, tja... dan ben ik het wel met KiWiKo eens.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:29

KiWiKo schreef:
maar................ is het dan niet erg dat er door een uitspraak als deze mensen tot kanonnenvlees worden gebombardeerd?

zit er iets dan niet behoorlijk scheef in de maatschappij??? of ben ik nou gek???

het is toch van de zotte dat politie agenten die de wet handhaven op zo een manier buiten spel gezet worden, het is toch van de zotte dat hele wijke nogo areas zijn????

Zet er dan een groot hek omheen, en laat ze het uitzoeken zou ik zeggen

Amen!!!

het is langzamerhand een soort omgekeerde wereld aan het w orden

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:46

Volgens mij vat je het verkeerd op. Met problemen met handhaven wordt denk ik eerder bedoeld dat het moeilijk te controleren en te 'beboeten' is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:48

Thioro schreef:
In Belgïe geldt er ook al een burkaverbod. Op papier, geen idee of er al tegen opgetreden wordt, heb om eerlijk te zijn ook nog nooit een burka hier op straat gezien, wel die zwarte sluier waarbij alleen de ogen zichtbaar zijn.

Dat is een Niqaab, als ik het goed schrijf.
Bij mijn weten worden die ook verboden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 16:49

Nee, ze zijn bang voor represailles :)

controleren en beboeten is net zo moeilijk als iemand controleren en beboeten op niet handsfree rijden.......... je draagt het ding of je draagt het niet :) :)

Nee ze zijn bang om te gaan beboeten omdat ze dan zichzelf persoonlijk in een lastig pakket brengen. Ik voor een vind dat van de zotte! Wie maakt nou het beleid?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:52

Toen ik in Parijs was, was het eerste wat mijn klas opviel twee vrouwen volledig in boerka.
Wij hadden dat nog nooit gezien, vind het er maar eng uit zien :n
maar waarom een verbod?
En tja, moeten die vrouwen het dan midden op straat uit doen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:52

hehehehe, de ambu komt niet meer als er in bepaalde wijken iemand een hartaanval heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 16:56

dat zeg ik........ groot hek erom heen en laat ze het maar uitzoeken :)

wat cru gezegd denk ik, maar komop zeg! Ik ben het lang niet altijd eens met de regels die hier gelden, maar ik heb me er toch echt gewoon aan te houden joh!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:57

Ja. Cutielover. dat bedoel ik bijvoorbeeld met het handhaven! Dat lijkt me eerlijkgezegd ook vrij onbeschoft. En daarom lijkt het me lastig om als agent de wet te handhaven. En het is toch alleen in het openbaar verboden? Want anders is het al helemaal niet te controleren. En wanneer is iets een burka. Lijkt me ergens ook nog best lastig. Als ik een soort regenponcho van stof over me heen gooi een hoofddoek op doe en een sjaal voor mijn mond hou.. Is dat dan ook een burka? Mag je in de auto wel een burka aan? Is dat openbaar of prive?

Maar, ik las pas dat er ongeveer 2000 franse vrouwen een burka dragen... Dus wat dat betreft.. Zoveel zullen ze er niet 'oppakken'.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:58

Ach vorig jaar zijn er tientallen auto's afgefikt en heeft de ME barricades en charges uit moeten voeren.... Die wijk leek wel een compleet oorlogsgebied, echt niet normaal.....
En waarom? Er waren 2 jongens omgekomen door de schuld van de politie, dat was hun versie....

De officiële versie: die jongens waren op de vlucht voor de politie en hebben zich verschanst in een electriciteitshokje.... en toen kwamen ze onder meer stroom te staan dan goed is voor een mens......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:02

tja, wat moet je daar nou op zeggen...........

je word niet voor niks achtervolgd door de politie....... en stel dat IK toch achtervolgd denkt te worden, dan stop ik en dan vraag ik wat er aan de hand is........ Ik heb niks te verbergen :) dus ik hoef ook niet te rennen

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:04

Toen met die autobranden was er wel wat meer aan de hand. Dat is wel heel makkelijk. Je hebt aanleiding en oorzaak.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:04

Wat was er volgens jou aan de hand Krips? Misschien heb ik iets gemist?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:05

Ik ben het met je eens dat ze niet moeten piepen. Ofwel houd je je aan de regels, ofwel ga je ergens heen waar de regels jou beter bevallen.

Maar om nu terug te komen op die wijken. Die zijn ook niet op 1, 2, 3 ontstaan. Vaak zijn het ook net die wijken waar ze vroeger 'maar hun plan moesten trekken' en nu stuit men op het probleem dat die mensen idd heel goed hun plan kunnen trekken en 'pottenkijkers' niet echt appreciëren.
Van mij mogen ze relschoppers gerust hardhandig aanpakken. Maar een hek errond zetten en verder kop in het zand gaat niets oplossen, zo'n wijk verdwijnt niet als je je ogen dicht doet.

Wat dan wel een oplossing zou zijn weet ik niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:08

KiWiKo schreef:
Nee ze zijn bang om te gaan beboeten omdat ze dan zichzelf persoonlijk in een lastig pakket brengen. Ik voor een vind dat van de zotte! Wie maakt nou het beleid?

Ik heb het idee dat dat in Nederland ook al gebeurd, dat agenten/controleurs bepaalde groepen uit de weg gaan (al heb je er ook die die groepen juist echt achterna 'jagen').
Vind het zeer triest, zeker omdat het verbieden van gezichtsbedekkende spullen juist met meer veiligheid in het achterhoofd ontstaan is

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:36

Liezel1 schreef:
Wat was er volgens jou aan de hand Krips? Misschien heb ik iets gemist?

Als het gaat om die grote branden en opstanden in randgebieden van Parijs. Die mensen waren ontevrede en ongelukkig met hun positie. En naar aanleiding van de gebeurtenis die jij beschrijft onstaat er dan ineens een enorme onrust. De onvrede komt dan tot een soort 'ontploffing'. Maar zo een onrust wordt niet enkel veroorzaakt door zo een incident. Daar gaat wel wat meer aan vooraf.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:37

hoe komt het dan dat die mensen ontevreden en ongelukkig met hun positie zijn? En wat is er meer aan vooraf gegaan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:41

Ik heb de documentaire gezien die hierop voorging, 70 procent van de islamitische populatie was voor het verbod.
Dacht dus nooit dat er een escalatie zou zijn!