Hero Brinkman wil democratische PVV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Hero Brinkman wil democratische PVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 23:21

Uit Nu.nl en nu mij P&W
Ik vraag me echt af wat daar speelt, zo iets ga je toch niet in een programma op TV aankondigen :?
PVV'er Brinkman gaat zelfstandig campagne voeren

Brinkman is van mening dat de standpunten van de Partij voor de Vrijheid weliswaar goed zijn, maar dat er nog geen sprake is van een open en democratische partij.

“Ik wil dat mensen lid kunnen worden van een partij, waarbij ze kunnen stemmen op een congres en voorstellen mogen amenderen. We kunnen nu niet standpunten bij een achterban toetsen om te weten wat die denkt.”
Zorgen
De PVV'er zet de stap, omdat hij zich zorgen maakt om de toekomst van de partij. “We moeten een partij bouwen die over vijftig jaar nog in de kamer zit. Als we een partij rond één persoon bouwen dan vrees ik dat de partij in elkaar stort als deze persoon wegvalt”, stelt hij.
“Ik ben er vast van overtuigd dat de PVV alleen een langdurige politieke partij kan blijven als hij echt democratisch is. Het gaat mij dan ook om het welzijn van de partij.”
Brinkman benadrukt te staan voor de standpunten van de partij en ook zeker geen verraad te plegen. “Voor mij was dat ook de reden om een geweldig mooie baan bij de politie op te zeggen en de politiek in te gaan. Achter die keuze sta ik nog steeds”, betoogt hij.
Verandering
De politicus erkent het moment om naar buiten te treden bewust vlak voor de verkiezingen te hebben gekozen. Inmiddels is de kieslijst vastgesteld, waardoor Wilders hem niet meer uit de partij kan zetten. “Dat is ook het enig moment waarop dit kan.”
Door veel voorkeursstemmen te halen, hoopt Brinkman na de verkiezingen hoger op de lijst in de Tweede Kamer te komen. Daarmee verwacht hij Wilders te overtuigen dat veel sympathisanten hem steunen in de gedachte om de PVV democratischer maken.
Overigens verschilt de politicus nog op een ander punt van mening met zijn partijleider. Voor hem is het onaanvaardbaar om na de verkiezingen een minderheidskabinet te ondersteunen of te gedogen. Hij wil actief deelnemen. “Door te beloven te gedogen verkoop je de huid voordat de beer geschoten is.”
Grondbeginselen
Zodra er een nieuwe fractie is, wil Brinkman meteen werk maken van een daadwerkelijke politieke partij. Naast meer democratie wil hij ook heldere richtlijnen voor het screenen van mensen. Zo hoopt hij een herhaling van slechte ervaringen, zoals met de huidige kieslijst, te voorkomen. Toen moesten een tweetal kandidaten zich terugtrekken, omdat zij omstreden bleken.
Verder wil hij de grondbeginselen van de PVV verankeren in de statuten om daarmee te voorkomen dat “verkeerde mensen” de partij overnemen. “We moeten dan in de statuten waarborgen dat bepaalde beginselen niet gewijzigd kunnen worden”, stelt hij.
Dat zijn partij dan niet meer in aanmerking komt voor overheidssubsidie, beseft de politicus. “Dat interesseert me niets, want daar ben ik toch op tegen.”
Met de oprichting van een partij moet er volgens het kamerlid ook een jongerenafdeling komen. “Je ziet dat we veel aanhang onder jongeren hebben. Juist die zouden we meer moeten binden, waarbij we ons ook verplichten om met ze het debat aan te gaan.”

Bron Nu.nl

RelarDevi

Re: Hero Brinkman wil democratische PVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:27

Grinnik, waar moet het heen met zo'n partij waar de twee collega's niet met elkaar eens zijn :D
Ben benieuwd hoe het de stemmen zal beïnvloeden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 23:31

Dit is na de terug getrokken kandidaten de 2e barst in het Wilders bastion. Ik begrijp ook absoluut niet hoe zelfstandige intelligente mensen kandidaat worden in een groep waar ze geen enkele eigen inbreng hebben en geen enkele vorm van inspraak is.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:15

zo dat is nou nog eens een manier om een partij vakkundig om zeep te helpen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:20

dat wist hij toch van te voren?
Beetje vreemd om te denken dat je daar verandering in kan brengen.
Als je het daar niet mee eens bent ga je gewoon niet in z'on partij zitten....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:22

ik weet het niet, het is al erg genoeg dat een partij als deze zoveel aanhang krijgt.........

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:26

ik krijg hier een beetje een deja vue gevoel van... de LPF heeft zichzelf op vergelijkbare wijze om zeep geholpen. lekker niet op één lijn gaan zitten en dan straks als een stel kleine kinderen met een beschuldigend vingertje naar elkaar gaan wijzen.
Ik zal er geen traan om laten :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:28

M_i_R schreef:
ik krijg hier een beetje een deja vue gevoel van... de LPF heeft zichzelf op vergelijkbare wijze om zeep geholpen. lekker niet op één lijn gaan zitten en dan straks als een stel kleine kinderen met een beschuldigend vingertje naar elkaar gaan wijzen.
Ik zal er geen traan om laten :D

volgens mij werd de leider van de LPF doodgeschoten...toen begon de ellende pas.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:33

Volgens mij weet ik dat zelfs wel zeker ;)
Ik denk dat de ellende daar net zo goed was ontstaan als Pim Fortuyn niet was doodgeschoten, en verder doet dat niks af aan de situatie. Het zijn beide politieke partijen die sterk op één man hangen/hingen waarbinnen andere leden in eens het licht zien en ook een moment van roem hopen te behalen. Met of zonder kopman krijg je denk ik hoe dan ook mot in de tent...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:36

geerke schreef:

Misschien is hij nu eindelijk nuchter en beseft hij wat er gaande is? :o

Achterbakse actie van Barfight Brinkman, hou dat soort onenigheid lekker binnenskamers.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:25

Ik kan hier zeker niet om treuren, kan slechts hopen dat deze barst groot genoeg is..!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 09:30

geerke schreef:

Van te voren weten en jarenlang mee om moeten gaan zijn 2 andere dingen. Hij is door zijn dronken acties gezakt van 2e man naar de 11e plaats.
Daarmee laat Geert ook zien hoe weinig daadkracht hij heeft, buiten dat gedraai over zijn standpunten de laatste tijd.
Hij had hem niet op de lijst moeten zetten of gewoon in de top.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:33

Mooi laten aanmodderen, dat is de beste reclame. Ik hoop wel dat voor veel mensen de ogen geopend worden voor 9 juni en dat ze dan hun stem uitbrengen op een partij die de boel beter voor elkaar heeft en niet op het punt van ploffen staat. Anders hebben we in 2011 weer verkiezingen en daar zit niemand op te wachten neem ik aan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:59

Ik heb het gezien bij P&P.
De PVV helpt zichzelf om zeep. :D
Ik vond Brinkman wel voor het eerst rustig (maar misschien was hij sober).
Hij had dit natuurlijk al lang kunnen weten, de PVV is Wilders, een dictatuur.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:04

de pvv gaat pas om zeep als de gevestigde orde de problemen aan gaat pakken........

google eens op mijn probleem en de kamervragen die daarover gesteld zijn..........

zolang de kamer geen verantwoording wil of kan nemen over problemen in de samenleving, zullen mensen stemmen op de partijen die wel daarin opgaan

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:12

Volgens mij bereik je toch echt meer bij de 'gevestigde orde' (in jouw geval zou ik me tot de SP wenden) om dat soort zaken aan te pakken en niet bij een partij die maar wat dingen roept en hoogstwaarschijnlijk toch niks waar kan maken.

De problemen die Wilders ziet in de zorg etc zijn er natuurlijk wel maar dat weten de overige partijen ook. Het nadeel vind ik bij Wilders dat als je om problemen in de zorg/veiligheid of zijn geblaat over de Islam op hem gaat stemmen, dat je er dan ook zijn debiele ideeën over bezuinigingen op Kunst en Cultuur etc erbij krijgt. Dingen waar je volgens mij absoluut niet op zit te wachten in een land als Nederland.

*edit* De genoemde problemen wil de gevestigde orde ook vast wel aanpakken maar dat gaat niet van vandaag op morgen, ook al doet Wilders ons soms anders geloven. Ook hij loopt tegen dezelfde regels en onmogelijkheden aan als de rest, dus ik zie niet in waarom hij dan wel de boel binnen 4 jaar denkt op te lossen en de rest dat volgens zijn zeggen niet doet.
Laatst bijgewerkt door Gitta1977 op 11-05-10 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:13

Denk je echt Kim, dat de PVV jouw probleem kan aanpakken?
Ik denk eerder, dat als de PVV met bijv. 20 man in de Kamer komt, het uitdraait op ruzie, en dat je dan een aantal éénmans-fracties krijgt (net als toen bij LPF) en dat kost alleen maar geld.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 10:15

Electra63 schreef:
Ik heb het gezien bij P&P.
De PVV helpt zichzelf om zeep. :D
Ik vond Brinkman wel voor het eerst rustig (maar misschien was hij sober).
Hij had dit natuurlijk al lang kunnen weten, de PVV is Wilders, een dictatuur.

Er waren zo te zien duidelijk afspraken voor die scoop. Brinkman mocht zijn verhaal helemaal doen zonder onderbroken te worden (Jeroen had er vast een paar pittige vragen tussendoor gegooid over drank en geweld en zo)
Verder kwam de dood van de onvolprezen Hans Dijkstal heel goed uit.
Jorritsma die met een blik alsof er iets vies aan de overkant zat, keek, kon tenminste vertellen dat Hans populisme (Pim, Wilders, Rita) haatte en daardoor de politiek uitgegaan is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 10:18

Mensen stemmen niet op Wilders omdat hij de zorg wil aanpakken, dat willen veel meer partijen en met een meer gedegen en doordacht plan.
Mensen stemmen op Wilders om zijn standpunten inzake de Islamisering.
Iedereen die op straat de vraag krijgt waarom Wilders, roept om die moslims he en dat is al erg genoeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:20

Moet zeggen, ik vond Dijkstal altijd een sympathieke man.

En inderdaad, er werden geen vragen gesteld, maar ik denk dat P&P dachten, dit brengt vanzelf de PVV in moeilijkheden, daar hebben ze geen hulp voor nodig.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:20

geeft ook wel weer aan wat voor type mens er op Wilders stemt.. Er zijn zoveel mensen die inhoudelijk niet eens weten hoe of wat als het gaat om de PVV, enige wat ze weten te noemen 'Die moslims'..

Nee lekker op zo'n klein-Hitler stemmen, daar wordt de wereld mooier van.. Heb er geen goed woord voor over..

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:21

En al die mensen zullen dan toch ook weten dat je, al kom je met 28 zetels in de kamer (God verhoede :=), nog altijd een meerderheid in de Kamer dient te hebben om voorstellen erdoor te krijgen. Op het gebied van de moslims zal die meerderheid er niet komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:22

het gaat niet om de zorg Sarabande........... het gaat om het algehele gevoel van de Nederlander......

gevestigde orde moet daar heel snel op inspringen! Anders gaat het helemaal verkeerd........

PVV draait op uitkeringstrekkers, voedselbankvoorzieners.......... (en dat zijn er ondertussen een hoop!! ) de PVV draait op de lagere inkomens in deze maatschappij...... DAT zijn de Pvv stemmers............

wellicht moeten we als rijkste land van europa iets aan onze minder bedeelden gaan doen?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:25

Edit: laatmaar, niet belangrijk!
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 11-05-10 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 10:30

KiWiKo schreef:
het gaat niet om de zorg Sarabande........... het gaat om het algehele gevoel van de Nederlander......?

Gelukkig zijn de mensen die overal op kankeren niet alleen "de Nederlander". Misstanden zal je altijd hebben maar Nederland is een van de rijkste landen ter wereld en niemand hoeft dood te gaan aan honger of gebrek aan medische zorg.
Maar die discussie wordt elders al tig keer gevoerd, hier gaat het over het statement van Brinkman en de gevolgen voor de partij, niet direct over de vermeende achtergrond van diens kiezers.