Doe de stemwijzer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Doe de stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 17:32

Het leek me leuk om hier een topic over te maken :) Ik mag zelf nog niet stemmen, maar heb wel de stemwijzer gemaakt en ik kwam uit op de PVDA, met als tweede GroenLinks. Klopte ook wel met wat ik had verwacht, al had ik GroenLinks eigenlijk op nummer één verwacht.

- doe de stemwijzer
- wat is je uitslag?
- is het anders dan je verwacht had?
- weet je al wat je gaat stemmen?

Ik ben benieuwd :)

www.stemwijzer.nl

RelarDevi

Re: Doe de stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:35

Ik zelf had SP in mijn hoofd zitten.
mijn uitslag was 1 PvdA, 2 SP, 3 GroenLinks.
Niet echt anders dus.

Ik moet er nog eigenlijk nog echt goed kijken welke partij precies wil. Maar het wordt dus SP of PvdA denk ik.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:38

Ik heb 'm ook gedaan, maar bij mij komen er drie partijen uit die mij helemaal en absoluut niet trekken :\.. Top PVV en SP.. Nou de PVV daar heb ik het verkiezingsprogramma van gelezen en daar gaan mij de nekharen van overeind staan en daarbij heeft ie veel beloftes, wil alles, maar waar ie het geld vandaan gaat halen geen idee. Dus daar ga ik niet op stemmen. SP vind ik veel te rood, daar ga ik dus sowieso niet op stemmen.
Ik weet nog niet waar ik op ga stemmen, maar het wordt geen extreem rechtse of linkse partijen, want die zijn me allemaal te. Het wordt waarschijnlijk een CDA oid.. Ooof dan een andere partij die wel wat harder naar een kant hangt; de VVD.. Maar ik moet de verkiezingsprogramma's allemaal nog eens doornemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:39

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:40

bij mij kwam de pvv als eerste uit de bus daarna cda en vvd

heb het verkiezings programma van de pvv gelezen en besproken met wat collega's en eigenlijk zijn we het met een hoop dingen best wel eens

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:46

Ik had als eerste SP en PVV
daarna PVDA

Ik had al in mijn hoofd dat ik op SP stemmen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:49

Overigens zou ik iedereen wel willen vragen om ook na te denken over een paar andere dingen, vooral of je het vertrouwen hebt in die partij om de dingen die ze nu zeggen ook waar te maken. Er zijn wel vaker leuke dingen geroepen...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:57

bij mij komt er de pvv, sp en groen links. klopt eigenlijk wel.. al had de pvv als 3e moeten zijn ipv 1e

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:23

Bij mij komt op
1 PVV
2 VVD
3 trots op Nederland.

PVV ben ik wek met bepaalde dingen eens, maar ook met een heleboel niet. Denk dus dat ik taktisch op de VVD ga stemmen.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:27

Ik had:
1 pvv
2 pvda
3 sp

Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, gelukkig heb ik nog even om erover na te denken en me erin te verdiepen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:30

Trots op Nederland
CDA
VVD
PVV

:')

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:30

Ik heb 'm ook al gedaan: de PvdA kwam op de eerste plaats, GroenLinks op de tweede. En tot mijn grote vreugde (waar ik niemand mee voor het hoofd wil stoten hoor!) stond de PVV op de laatste plaats.
En ik weet al wat ik ga stemmen, al zal het niet op nummer 1 zijn.
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 08-05-10 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:31

pvv
trots op nederland
sp

En tot mijn grote vreugde stond de PVV op de 1e plaats

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:33

Bij mij komt op
1. PvdA
2. SP
3. Christen Unie
4. Groen Links

PvdA zal het niet worden, maar wel een van de andere drie. Daar twijfel ik nog een beetje over.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:57

windhond schreef:
pvv
trots op nederland
sp

En tot mijn grote vreugde stond de PVV op de 1e plaats

ga je ook echt pvv stemmen of ga je voor een andere partij

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:50

mijn uitslag:

1. PVV
2. TON
3. SP
4. CDA
5. PVDA
6. PvdD
7. VVD
8. CU
9. SGP
10. Groenlinks
11. D66

poeh nou ik ben het niet geheel met de volgorde eens

dus ik moet nog even goed nadenken wat ik ga stemmen

Shadow0 schreef:
Overigens zou ik iedereen wel willen vragen om ook na te denken over een paar andere dingen, vooral of je het vertrouwen hebt in die partij om de dingen die ze nu zeggen ook waar te maken. Er zijn wel vaker leuke dingen geroepen...

waarom zou iemand dat niet doen?en je mag toch om eigen redenen voor een partij kiezen?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:00

ik mag nog net niet stemmen, wordt 22 juli 18, maar dacht even kijken wat er bij mij uit komt.

1. PVV
2. ChristenUnie
3. CDA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:22

1.SP
2.PvdA
3.GroenLinks
4.D66

Bijna helemaal zoals ik had verwacht, PvdA had ik iets verder naar beneden verwacht.
Maar verder ben ik blij met deze uitslag.
Kans is heel groot dat ik weer SP stem, maar ben er nog niet helemaal over uit.
Komende vrije dagen een rustig de programma's lezen :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 06:37

Snoevie schreef:
Shadow0 schreef:

waarom zou iemand dat niet doen?en je mag toch om eigen redenen voor een partij kiezen?

Je zult er versteld van staan hoeveel mensen dat niet doen.

Laat ik even de groep doven nemen. De meesten zijn CDA nogal zat, kan ik nog begrijpen. De meesten willen nu voor PVV stemmen, laat die dat nou DIE partij zijn die bezuinigingen willen doen in sector 'lichte' zorg. Dag goede dovenschool, dag internaat, dag (extra) steun bij problemen met werk vinden, dag clubhuizen die afhankelijk zijn van subsidies (allemaal dus) en nog veel meer.
En dat weten ze allemaal dus niet, gewoon omdat ze er geen onderzoek naar doen. Ze zijn immigranten zat, de dieren moeten weer beschermd worden.
Maar tegenover staat weer: "De altijd-maar-leuk-cultuur in het onderwijs moet vervangen worden door het klaarstomen...." en dat betekent waarschijnlijk geen dovencultuur, gebarentaal meer op scholen. Geen erkenning van onze taal en dat is juist wat doven nodig hebben.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 07:14

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 08:27

Raar dat dat instituut niet zelf de verkiezingsprogramma's vergelijkt, dan weet je tenminste zeker dat alle informatie correct.
Nu vond ik persoonlijk de vragen/stellingen van de Stemwijzer een beetje sturend of te globaal, zijn er meer mensen die dat vonden?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:28

MoonChloe schreef:
Snoevie schreef:

Je zult er versteld van staan hoeveel mensen dat niet doen.

Laat ik even de groep doven nemen. De meesten zijn CDA nogal zat, kan ik nog begrijpen. De meesten willen nu voor PVV stemmen, laat die dat nou DIE partij zijn die bezuinigingen willen doen in sector 'lichte' zorg. Dag goede dovenschool, dag internaat, dag (extra) steun bij problemen met werk vinden, dag clubhuizen die afhankelijk zijn van subsidies (allemaal dus) en nog veel meer.
En dat weten ze allemaal dus niet, gewoon omdat ze er geen onderzoek naar doen. Ze zijn immigranten zat, de dieren moeten weer beschermd worden.
Maar tegenover staat weer: "De altijd-maar-leuk-cultuur in het onderwijs moet vervangen worden door het klaarstomen...." en dat betekent waarschijnlijk geen dovencultuur, gebarentaal meer op scholen. Geen erkenning van onze taal en dat is juist wat doven nodig hebben.

dan nog,ieder is vrij om voor wat voor reden ook voor een partij te kiezen,daar heeft een ander niets over te zeggen.
het is aan jezelf om slim met je stemrecht om te gaan

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:38

1. PVV
2. PvdA
3. Tots op nederland.

Mag nog niet stemmen maar ben het hier wel mee eens ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:49

Stemwijzer Meeste overeenstemming met:

ChristenUnie
PvdA
GroenLinks
Partij voor de Dieren
CDA
SP
D66
Trots op Nederland
SGP
VVD
PVV

ik had verwacht: d66, cu, pvda of vvd.

in oudere testen is er bij mij regelamtig pvv en ton uitgekomen, dit had ik ergens dus ook verwacht, maar ik ben blij dat ze ditmaal onderaan zijn geeindigd. dat d66 onder de partij voor de dieren staat verbaast me ergens wel haha.

persoonlijk wil ik stemmen om d66 of pvda. ben er nog niet uit

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:54

Ik verbaas me over de hoeveelheid mensen die bij de PVV uitkomen.
Zelf had ik D66 op één en VVD als nummer twee, denk dat de laatste meer kans heeft op mijn stem.