Autorammer van de A15 mag van de rechter naar huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 10:04

AD zaterdag 8 mei schreef:

De automobilist die op 26 april op de A15 in een dollemansrit zeven auto's ramde is weer op vrije voeten. (...) De automobilist wordt verdacht van poging tot doodslag, het verlaten van de plaats van een ongeval en gevaarlijk rijgedrag (...) Als verklaring voor zijn gedrag gaf hij aan dat hij haast had en de aangereden automobilisten niet snel genoeg opzij gingen

De raadkamer vindt o.a. dat er geen gevaar is voor herhaling, en heeft derhalve de automobilist weer op vrije voeten gesteld. (OM gaat overigens wel in hoger beroep). Tuurlijk joh...iemand die bij haast deze reactie geeft is vólkomen normaal, ik snap best dat de kans op herhaling nagenoeg nihil is: het is nooit druk op 's lands snelwegen - vooral niet in de ochtendspits - en van 'haast' heeft niemand hier ooit last :n

Ik wil er niet aan denken wat er gebeurt als deze persoon vindt dat hij te lang moet wachten in de rij voor de kassa...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:05

8)7 Ziekelijk gewoon!

Fira

Re: Autorammer van de A15 mag van de rechter naar huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:34

Lang leve Nederland ...
het moet niet gekker worden.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:42

Als ik het goed begrepen heb dan houdt dit alleen in dat zijn voorarrest opgeheven is. Hij mag nu dus thuis wachten op de uitspraak in de rechtzaak die het OM ongetwijfeld al tegen hem heeft aangespannen. Bij die uitspraak wordt pas bepaald wat voor een straf hij krijgt voor zijn daden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:49

Vergeleken bij die Murat O. die 3 maanden verlof heeft om voor zijn zieke moeder te zorgen is dit nog niks.
Echt het rechtssysteem klopt van geen kan als je het mij vraagt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:50

BartVB schreef:
Als ik het goed begrepen heb dan houdt dit alleen in dat zijn voorarrest opgeheven is. Hij mag nu dus thuis wachten op de uitspraak in de rechtzaak die het OM ongetwijfeld al tegen hem heeft aangespannen. Bij die uitspraak wordt pas bepaald wat voor een straf hij krijgt voor zijn daden.

Dat lijkt mij inderdaad ook. :j Het zou nogal krom zijn om hem nu zo naar huis te sturen en dat hij geen straf heeft gekregen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:51

ja, ok, maar als je een kreet slaat op de Dam, dan ga je meteen door naar de gevangenis, ga niet langs start en ontvang geen 20.000 euro....

Natuurlijk de gevolgen van de dronkemansactie op de Daml zijn waren veel groter, maar qua actie vind ik deze persoon veel gevaarlijker!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 10:55

De straf thuis afwachten vind ik in dit geval ook niet echt verstandig...verdachte blijft mijns inziens nogal - op z'n zachtst gezegd - licht ontvlambaar. Ik bedoel maar, als je, omdat je haast hebt, zeven auto's van de weg afduwt, dan zit er toch een flinke steek los...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:57

Ik kan ook nergens vinden dat ze zijn rijbewijs hebben ingetrokken ofzo dan zou ik het nog niet zo erg vinden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:06

zonnebloem18 schreef:
Ik kan ook nergens vinden dat ze zijn rijbewijs hebben ingetrokken ofzo dan zou ik het nog niet zo erg vinden.

Denk je echt dat zo'n kwast de auto laat staan als zijn papiertje is ingetrokken???

Die gaat gewoon weer rijden hoor want hij vindt dat hij dat mag en kan.....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:07

amondi schreef:
zonnebloem18 schreef:

Denk je echt dat zo'n kwast de auto laat staan als zijn papiertje is ingetrokken???

Die gaat gewoon weer rijden hoor want hij vindt dat hij dat mag en kan.....

Dat kan, maar dit vind ik wel een vooroordeel hoor..

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:13

En weet ook erg goed dat hij nu al flink in de problemen zit en dat die problemen echt een heeeeel stuk erger worden als hij nu nog een keer dezelfde stunt uithaalt. De gemiddelde rechter gaat het niet op prijs stellen als je tijdens het onderzoek nog een keer hetzelfde uithaalt.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 13:37

Ja, maar iets zegt me dat zo'n figuur daar niet zoveel van aantrekt. Ik kan ernaast zitten, maar nogmaals, iemand met zo'n megakort lontje vergeet op het moment dat de 'emotie' opspeelt dat het misschien niet zo verstandig is om wederom iets uit te halen. Die krijgt gewoon een waas voor z'n ogen...