Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liedje89 schreef:Ik vraag me een beetje af in hoeverre je als restaurant dicht moet omdat je geen wijn mag schenken? Je kan toch ook gewoon een dagje geen wijn schenken.
Voor de café's is dit natuurlijk wel gewoon een dag hele lage omzet of gewoon dicht.
Het is trouwens wel zo dat die hooligans bijna altijd ook heel veel drinken. Of dat dan gewoon is ze schoppen ruzie en ze drinken of dat is omdat ze drinken? je kan op zijn minst proberen om het te voorkomen.
chocobroodje schreef:Lijkt me verstandiger om de hooligans niet toe te laten en van mijn part een rotterdam verbod geven! Ben je verdorrie lekker klaar mee, je zal maar een jaar bezig geweest zijn met je bruiloft te regelen krijg je dit......
En anders bouwen ze voortaan maar een voetbalveld ergens op zee, kunnen ze daar de boel vernielen.
bollebeer schreef:Ik werk zelf in een frans restaurant in Rotterdam, wij zijn vandaag ook dicht omdat we geen alcohol mogen schenken. Van onze gasten drinkt meer dan 90% wijn bij het eten. Als wij dat niet meer mogen schenken komen onze gasten simpelweg niet, of als ze er niet vanaf weten zullen ze teleurgesteld zijn. De omzet die wij zouden draaien vandaag zou dus zo laag zijn, dat dicht blijven nog goedkoper is.
Ik vind het wel echt belachelijk dat zelfs een besloten feest als een bruiloft geen alcohol mag schenken... Daar gaat je mooiste dag...
liedje89 schreef:chocobroodje schreef:Lijkt me verstandiger om de hooligans niet toe te laten en van mijn part een rotterdam verbod geven! Ben je verdorrie lekker klaar mee, je zal maar een jaar bezig geweest zijn met je bruiloft te regelen krijg je dit......
En anders bouwen ze voortaan maar een voetbalveld ergens op zee, kunnen ze daar de boel vernielen.
Als je moet zuipen op je bruiloft om het naar je zin te hebben ben je met de verkeerde getrouwd![]()
![]()
. Zo erg is het toch niet, wel jammer voor de café's hoor, maar verder heeft niemand hier toch noemenswaardige last van.
Ik vraag me trouwens ook een beetje af in hoeverre die mensen niet gewoon lekker 15km verder op gaan zuipen en knokken ipv in drooggelegd rotterdam dan heeft het ook nog eens geen effect.
Bellona_K schreef:Ik vind het volkomen terecht, er zijn immers te veel idioten die niet normaal kunnen doen met alcohol op. Deze maatregel ging niet alleen maar over de hooligans. Vervelend voor de restauranteigenaren, vervelend voor de mensen die wel normaal met alcolhol om kunnen gaan, maar jammer het is nu even niet anders. Ik ben juist blij met deze maatregel, zal de veiligheid een stukje verhogen
sporter schreef:liedje89 schreef:
Als je moet zuipen op je bruiloft om het naar je zin te hebben ben je met de verkeerde getrouwd![]()
![]()
. Zo erg is het toch niet, wel jammer voor de café's hoor, maar verder heeft niemand hier toch noemenswaardige last van.
Ik vraag me trouwens ook een beetje af in hoeverre die mensen niet gewoon lekker 15km verder op gaan zuipen en knokken ipv in drooggelegd rotterdam dan heeft het ook nog eens geen effect.
Wat een onzin het gaat er niet om dat je niet kunt zuipen, maar dat je op die als het goed is speciale dag in je leven niet eens een biertje kan pakken.
sporter schreef:Bellona_K schreef:Ik vind het volkomen terecht, er zijn immers te veel idioten die niet normaal kunnen doen met alcohol op. Deze maatregel ging niet alleen maar over de hooligans. Vervelend voor de restauranteigenaren, vervelend voor de mensen die wel normaal met alcolhol om kunnen gaan, maar jammer het is nu even niet anders. Ik ben juist blij met deze maatregel, zal de veiligheid een stukje verhogen
Weet je wat de veiligheid vergroot?
Die achterlijke voetbal wedstrijd cancellen.
sporter schreef:@liedje89
Ja wij vinden verschillende dingen blijkbaar belangrijk. Ik leef graag in een vrij land, waar ik zelf bepaal wat ik drink en hoe ik bv mijn bruiloft vier.
Jij hebt daar blijkbaar minder behoefte aan
Voetbal goed voor de economie? Heb je enig idee wat al die veiligheids maatregelen kosten? En dan nog breken ze als ze de kans krijgen heel de binnenstad af.
liedje89 schreef:sporter schreef:@liedje89
Ja wij vinden verschillende dingen blijkbaar belangrijk. Ik leef graag in een vrij land, waar ik zelf bepaal wat ik drink en hoe ik bv mijn bruiloft vier.
Jij hebt daar blijkbaar minder behoefte aan
Voetbal goed voor de economie? Heb je enig idee wat al die veiligheids maatregelen kosten? En dan nog breken ze als ze de kans krijgen heel de binnenstad af.
Ja, en toch staan er nu al in iedere winkel WK aanbiedingen. Worden de rechten ed voor miljoenen verkocht etc. zal toch nog wel iets doen.
Ik zie niet helemaal in wat drank dan weer met vrijheid te maken heeft. Mijn vrijheid word eerder beperkt door dronkaards dan dat ik me erg vrij voel omdat ik een biertje mag drinken. als je je bruiloft in een restaurant viert mag je ook niet roken boehoe, zal het feest echt niet minder om worden.
Er zijn wel meer dingen die niet mogen wees blij dat het tijdelijk is zou ik zeggen
liedje89 schreef:Zie niet helemaal in hoe je bruiloft daar nu door verpest zou worden. Omdat je geen champange mag schenken? kom op zeg er zijn wel belangrijkere dingen.
liedje89 schreef:Ja, en toch staan er nu al in iedere winkel WK aanbiedingen. Worden de rechten ed voor miljoenen verkocht etc. zal toch nog wel iets doen.