'Net vrijgelaten man verkrachtte meisje'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

'Net vrijgelaten man verkrachtte meisje'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 11:18

Uitgegeven: 4 mei 2010 08:59
Laatst gewijzigd: 4 mei 2010 08:59

http://www.nu.nl/binnenland/2240250/net ... eisje.html

AMSTERDAM - Een Hongaar die in afwachting van een psychologisch onderzoek werd vrijgelaten heeft kort daarna een 14-jarig meisje uit Dordrecht verkracht.
© ANP

Dat schrijft De Telegraaf dinsdag. De 27-jarige Zsolat A. zou in 2008 zijn vriendin over de telefoon hebben verteld dat hij met een crash een einde aan zijn leven wilde maken. Op dat moment botste hij op de Randweg in Dordrecht achterop een optrekkende auto. Het echtpaar in die auto raakte gewond. De Hongaar werd daarop in hechtenis genomen.

Op 27 oktober kwam de zaak voor de rechter. Toen bleek volgens de krant dat in al die tijd nog steeds geen psychologisch onderzoek naar A. was gedaan. De rechter zou justitie en de advocaat een veeg uit de pan hebben gegeven en zag zich gedwongen de man in afwachting van het onderzoek vrij te laten.

Enkele uren na zijn vrijlating zou hij op de Zuidendijk in Dordrecht een tienermeisje, dat naar een nabijgelegen sportcomplex fietste, hebben verkracht. Deze zaak wordt dinsdag behandeld.

Je zou de rechter maar zijn die hem in afwachting van het onderzoek vrij heeft gelaten...
En wat sta je als ouder machteloos in deze situatie..Hier faalt het rechtssysteem weer..En een jong meisje van 15 is voor het leven getekend...

Zo iemand moeten ze gewoon voor altijd opsluiten, kan er ook echt niet met m'n hoofd bij dat ze zulke mensen los laten zonder ook maar iets van onderzoek....

jarrah

Re: 'Net vrijgelaten man verkrachtte meisje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:21

Jeetje wat vreselijk... vooral voor dat meisje, met het laatste drama in Dord nog in haar achterhoofd... wat zal dat kind doodsangsten uitgestaan hebben!
Ik hoop dat ze deze man opsluiten en nooit meer loslaten!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:57

Met die soorten moeten ze gelijk rigoreus afwerken. Heb je geen last meer van ze en het is de goedkoopste manier. Ze beteren toch niet.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:01

Nou, zo jong :( Word je dus misschien ontmaagd door zo'n man, nou daar verpest je lekker veel mee :( En misschien nog zwanger ook.. Grrr die mannen mogen ze idd wel opsluiten en nooit meer vrij laten!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:05

En daarom zeg ik doodstraf!!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:12

nee doodstraf heeft geen zin.. van mij mogen ze zijn zaakje er af halen zonder verdoving en met een bot mes..

en dan bedoel ik het hele zaakie zodat hij het nooit meer kan gebruiken. dat hij voor altijd mag plassen dmv een catheter..

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:17

Doodstraf heeft geen zin levenslang zou erger zijn (maar dan zonder al dat comfort) dan kan hij elke dag aan herinnerd worden wat voor vreselijke mens hij is.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:21

Jolandaa_ schreef:
nee doodstraf heeft geen zin.. van mij mogen ze zijn zaakje er af halen zonder verdoving en met een bot mes..

en dan bedoel ik het hele zaakie zodat hij het nooit meer kan gebruiken. dat hij voor altijd mag plassen dmv een catheter..

:j Ik pleit dr ok voor dat ze deze straf ook echt uitvoeren bij kinder verkrachters..
Zoals al werd gezegt, Arme kind is waarschijnlijk nog ontmaagd door de sukkel ook, meisje moet doodsbang geweest zijn :n..

Waar gaat het allemaal heen tegenwoordig, Meneer krijgt waarschijnlijk een taakstraf en met geluk een paar maanden voorwaardelijk.. En daar houdhet mee op.. :n

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:24

Onlangs is er een gezin een actie gestart. dat word nu een 2e kamer punt.

Als je niet mee werkt aan een onderzoek kan je geen TBS krijgen. ik vind dat je geen keus moet hebben naar zo'n onderzoek als je psychisch gewoon niet spoort (en dat doe je als je zoiets doet ook echt niet)

ik hoop dat ze daar snel de wet op aanpassen.. dat die mensen gewoon rond kunnen lopen..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 14:43

Zulke mensen MOETEN inderdaad zo een onderzoeken ondergaan, is toch te gek voor woorden dat zulke mensen nog iets te kiezen hebben....

Hoop dat het meisje er nog bovenop komt...

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:47

waarom in een land als dit in deze tijd, de criminelen het voor het zeggen hebben snap ik nog steeds niet.

arme kind, ik hoop ook dat ze er nog boven op komt.

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:44

Ik had het gelezen op Geen Stijl.. :\

Schijnt dat het binnen 8 uur na zijn vrijlating is gebeurd. Zulk soort mensen kunnen gewoon niet over straat lopen, moeten ze echt opsluiten. Heel triest voor het meisje!

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:50

Tja kunnen we nu heel hard zeggen, maar de daad waarvoor hij in de rechtbank zat, had helemaal niks met zedendelicten te maken maar gewoon met een poging tot zelfmoord waar hij andere mensen in betrokken had.
Natuurlijk is het heel akelig hoe het is gegaan, maar ik geloof niet dat de rechter anders had kunnen beslissen in deze zaak. Gekken moeten nou eenmaal eerst iets gedaan hebben voordat ze vastgezet kunnen worden...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:32

Ik sluit me aan bij Bollebeer. Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd, het leven van een jong meisje is geruineerd.
Maar ik vind niet dat direct te linken is aan fouten van justitie. Je verwacht toch niet dat iemand die een zelfmoordpoging doet ook een verkrachter is. Dat er een psygisch onderzoek had plaats moeten vinden is waar, maar dat zou dan gericht zijn op het zelfmoord plegen.