Wilders wil weer terug naar gulden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet de gulden terugkomen?

Ja
34 (44%)
Nee
43 (55%)

Totaal aantal stemmen: 77

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:20

Geert Wilders vraagt zich af of het geen tijd is dat Nederland de euro afschaft. Hij wil dat het kabinet er serieus naar kijkt. Wilders reageert op de situatie in Griekenland.

Het land staat op de rand van de financiële afgrond. "Griekenland gaat fout. Het gaat ons veel geld kosten waarvan het nog maar de vraag is of we het ooit terugzien", zegt Wilders.

1,8 miljard
Volgens hem is de kans groot dat Spanje en Portugal volgen. Morgen praten de ministers van Financiën uit de eurozone over Griekenland. Het hulpplan gaat ons land mogelijk 1,8 miljard euro kosten.

Rita Verdonk
Rita Verdonk van Trots op Nederland vindt ook dat overwogen moet worden om de gulden weer in te voeren. De partij is tegen Europese steun voor Griekenland en ziet liever 'de route via het IMF'.

Bodemloze put
Over het eventueel loslaten van de euro stelt ze: "Misschien moeten we samen met Duitsland wel iets doen. Want ook daar is men fel gekant tegen het storten van geld in een bodemloze put."

Bron: http://www.rtl.nl

Storm

Re: Wilders wil weer terug naar gulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:22

ON > NM

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:24

Wil je ons failiet hebben ofzo? Dat is (economisch gezien) het domste wat je kunt doen.......

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:24

Misschien kunnen we wel weer met graan en koeien betalen aan de rest van de wereld.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:26

hierin ben zelfs ik het met wilders eens!

agja, we gaan sowieso in vette financiele problemen komen. al lijkt het alsof we er weer langzaam bovenop komen. ik verzeker jullie dat de echte crisis nog moet beginnen

de dollar bestaat over een paar jaar toch al niet meer. de euro is iets stabieler maar belooft ook niet veel goeds

men heeft ook de bedoeling om een wereldmunt in te voeren. duurt uiteraard nog heeel wat jaren. over de hele wereld hetzelfde. allemaal in de zin van 1 wereldmacht willen creeeren (we zijn al lekker op weg, digitaal zorgdosier, overal moeten pinnen, ovchipkaart, kastjes in de auto, overal camerabewaking, irisscans..)

laat ons hier maar lekker tegenin gaan! gewoon onze eigen vertrouwde munt!
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 02-05-10 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:28

denk niet dat het een al te handige zet is om terug te gaan naar de gulden, kost ook weer een heleboel geld

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:29

Yvonniej _O-

Je kan veel over Wilders zeggen, maar achterlijk is hij niet.. of nou ja, dat is maar hoe je het bekijkt. Hij weet echt heel onintelligent Nederland achter zich te krijgen met zeuren over allochtonen en nu weer met het terugkrijgen van de gulden. Daar was toen ook genoeg over te doen.

Inderdaad, economisch is het echt ontzéttend dom om terug te vallen op de gulden.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:30

chocobroodje schreef:
Wil je ons failiet hebben ofzo? Dat is (economisch gezien) het domste wat je kunt doen.......

Nou idd. Wij hadden het hier laatst al over, wat een gek die vent :roll:

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:30

Dat is nu denk ik niet meer te doen.

Vond de gulden vroeger fijner, maar het is ook wel relaxed dat je niet meer hoeft te wisselen als je op vakantie gaat ( in europa dan )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:41

_Martine_ schreef:
Yvonniej _O-

Je kan veel over Wilders zeggen, maar achterlijk is hij niet.. of nou ja, dat is maar hoe je het bekijkt. Hij weet echt heel onintelligent Nederland achter zich te krijgen met zeuren over allochtonen en nu weer met het terugkrijgen van de gulden. Daar was toen ook genoeg over te doen.

Inderdaad, economisch is het echt ontzéttend dom om terug te vallen op de gulden.

Bedoel je dat Wilders aanhangers ON Intelligent zijn dan?
Dat Intelligente mensen niet Wilders zouden stemmen?
Ik wil ook graag de gulden terug!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:46

Er is hier trouwens ook al een topic over.. ;)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:46

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:47

gohya schreef:
_Martine_ schreef:
Yvonniej _O-

Bedoel je dat Wilders aanhangers ON Intelligent zijn dan?
Dat Intelligente mensen niet Wilders zouden stemmen?
Ik wil ook graag de gulden terug!

Niemand zal zichzelf als onintelligent zien, dus over welk slag mensen op Wilders stemt, komt nooit consensus. Tenzij we IQ tests en ''common sense'' tests afnemen.

Ik vind dat we als Exportland zijnde niet terug kunnen naar de gulden. Het gaat hier echt niet leuker en goedkoper worden als we teruggaan naar de gulden. De gulden mag dan iets typisch Nederlands zijn geweest, maar daarvoor wil ik hem niet terug.

@Yvonniej: Daar staat geen poll in. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:47

_Martine_ schreef:
Yvonniej _O-

Oh, oh, oh, ik hoop echt niet dat die man met de verkiezingen hoog gaat scoren, dan maken we ons pas écht belachelijk, nog veel erger dan met die kabinetsval ;(

Gaby schreef:
Niemand zal zichzelf als onintelligent zien,

Da's waar, niets is zo eerlijk verdeeld als intelligentie, iedereen denkt er genoeg van te hebben :')

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:54

Herinvoeren van de gulden? Serieus? Dat zou heel slecht zijn voor onze handelspositie. Dat zou ons echt bakken met geld gaan kosten.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:14

Het is niet verbazingwekkend dat juist populistische partijen als de PVV en TON hier mee aan komen zetten, want denken dat je met de afschaffing van de euro c.q. herinvoering van de gulden de problemen van de griekse, en in het kielzog daarvan spaanse en portugese economie buiten de deur houdt, is om meerdere redenen dom en kortzichtig.

1. Al jaren voor de invoering van de euro als betaalmiddel in de EU, waren de wisselkoersen van de diverse europese landen reeds in een vaste verhouding aan elkaar gekoppeld.
  2. Of we er nu blij mee moeten zijn of niet, het is een vaststaand gegeven dat deze landen destijds zijn toegelaten tot de EU om de interne markt te vergroten en daarmee deel zijn gaan uitmaken van het europese monetaire stelsel. Helaas brengt dat de verplichting met zich mee dat de EU nu gehouden is hen te helpen niet failliet te gaan.
  3. Door anderen ook al genoemd: een handelsland als Nederland kan het zich, in het belang van haar concurrentiepositie, absoluut niet permitteren zich internationaal te isoleren, door eenzijdig de deelname aan de euro op te zeggen. Als dat zou gebeuren, gaan we hier pas écht leren wat een financiële crisis is, daar is die van 2008/2009 dan nog maar een eitje bij.
  4. Het invoeren van een munteenheid is een kostbare operatie: denk eens aan alle munten en bankbiljetten die geslagen en gedrukt moeten worden, alle apparaten waar geld in moet of uit komt die weer omgebouwd moeten worden. Onder de huidige economische omstandigheden, we hebben het dieptepunt van de kredietcrisis nog maar net achter de rug, is dat een volstrekt onverantwoorde uitgave, die op geen enkele manier in te passen is in het kasboekje van de minister van Financiën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:21

Gadverdamme alsjeblieft niet zeg. Ga je dan naar Duitsland of België or whatever heb je weer dat gezeik met geld omwisselen.. Nee alsjeblieft, laat de euro behouden. :')

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:25

Krips schreef:
Herinvoeren van de gulden? Serieus? Dat zou heel slecht zijn voor onze handelspositie. Dat zou ons echt bakken met geld gaan kosten.

En zie op bokt stemt de meerderheid ervoor :D :D :D

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:29

50 stemmen lijkt me niet echt representief om een conclusie te trekken, vooral niet als het verschil 2 stemmen is :=
Ik ben ertegen. De gulden wordt geidealiseerd. Alles blijft gewoon duur, en we moeten alleen maar weer opnieuw wennen aan een nieuwe munt. En dan moet ik met twee muntsoorten gaan leven, omdat ik in het buitenland studeer. Nee, Wilders heeft m'n stem nog steeds niet :n

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:32

niet meer de meerderheid, heb snel even tegen gestemd. Onzin om de gulden terug te willen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:34

Het ligt geloof ik niet aan de euro dat Griekenland zo goed als failliet is, maar aan Griekenland zelf.

Ik vind het prima zo, met de euro.
De kopvoddentaks vond ik een leuker grapje.

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:36

jah de gulden terug lijkt mij ook beter, maar dan ook weer de gulden prijzen graag ;)

vroeger betaalde ik 200 gulden voor stalling nu 200 euro....ehhh ok.
Maar goed...van mij mag het als de prijs er ook naar is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:36

Anya schreef:
niet meer de meerderheid, heb snel even tegen gestemd. Onzin om de gulden terug te willen.

:D

Maar toch dat zoveel mensen dat serieus menen is toch om te schrikken.
Daar speelt Wilders ook op in het ikke ikke ikke en de rest kan stikke, onderbuik gevoel, bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:55

sarabande schreef:
Anya schreef:

:D

Maar toch dat zoveel mensen dat serieus menen is toch om te schrikken.
Daar speelt Wilders ook op in het ikke ikke ikke en de rest kan stikke, onderbuik gevoel, bah

Mensen denken ook nooit verder na dan hun neus lang is.....

Ergens he, is het maar goed dat er een kabinet is dat de grote beslissingen neemt, en dat Jan met de Pet dat niet doet, want dan kwam er niets van terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:56

De mensen die ja hebben gestemd hebben blijkbaar geen kennis van de economie... :/