in vind dit een interessante kwestie. iedereen kan hier een persoonlijke invulling van geven. cultuur verschilt per mileu, familie, groepering, stad, streek... ik ben benieuwd naar jullie persoonlijke visie op cultuur en hoop tot een mooie algemene conslussie te komen (maar dan moeten we inhoudelijk en effecient kunnen discusieren).
Citaat:Veel mensen vragen zich af wat nou de nederlandse (volks)cultuur is en wat de identiteit van de Nederlander is.
Dat nederland bekend staat om die klompen, molens, kaas en tulpen, dat weten we nu wel.
Maar wat is het dat de Nederlander een Nederlander maakt?
een opzetje van mijn kant (niet mijn mening, slechts een paar kreten om het ijs te breken)
- nederlanders beginnen een gesprek altijd over het weer
- nederlanders zijn nuchter
- nederlanders kijken je om 6 uur de deur uit omdat er gegeten moet worden
- we vieren alles, we hebben ontelbare feestdagen
- we dragen klompen
- eten kaas
- eren het koningshuis
- in nederland kan alles
- nederlanders hebben altijd een mening, ook als ze ergens geen verstand van hebben
- nederlanders letten op de kleintjes
- nederlanders nemen geen onnodige risico's
- naast kaas eten we poffertjes, oliebollen, frikandellen of natuurlijk een lekkere hollandse pot
- we drinken bier
- verder hebben we speculaas, stroopwafels, krentenbrood met spijs
- als oranje speelt gaan we helemaal los met bier en oranje kleding/toeters en bellen.. buitendat zijn we een stug volk
- in nederland is plaats voor iedereen
- we wonen in de polder met uitzicht op koeien en molens.
- verder bestaan ons land uit water water water en de randstad, de randstad is een nederland apart
- nederlandse verjaardagen horen saai te zijn. we feliciteren elkaar, geven een cadeautje en eten taart. verder wordt er gesproken over het werk.