Monument onthulling Apeldoorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Monument onthulling Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 12:20

Vandaag in Apeldoorn geweest omdat vandaag de Koningin het herinneringsmonument onthult ter nagedachtenis aan de slachtoffers van het drama op Koninginnedag 2009. Cameraatje mee en al gauw liep ik tegen een hoop drukte aan.

Ik heb wat foto's gemaakt om een indruk te geven:

Hekken en roadblocks worden geplaatst:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=ISGOBMPT

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=IC37K6C6

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=6Z47HQH7

De naald:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=PFWFXOPK

Roadblocks:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=LZUJS8UO

Hier spreekt de Koningin straks:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=WRVCKLJQ

Videowagen van Politie:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=INMT4C48

Pers krioelt overal:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=3HPU3RSZ

kwaliteit is niet van NOS niveau ;)
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 29-04-10 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

owens-mama

Re: Monument onthulling Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:25

Joepie de afsluitingen zijn er weer, Rijd vanavond wel via de andere kant naar huis!!!!
Tis wel begrijpelijk na vorig jaar begrijp me niet verkeerd.
Maar wel vreselijk onhandig

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 12:29

Heb niet alle foto's geplaatst, scherpschutters moet je maar niet op Bokt zetten :D

Je komt er inderdaad niet doorheen!

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:30

scherpschutters??? Dat meen je niet. Had een hoop gelezen.
Maar dat niet. Ik heb wel gehoord dat mensen van de loohof niet op hun balkonnetje mogen. Lekker met dit weer. moet je verplicht binnen zitten

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 12:31

Inderdaad, de ouderen mogen niet beneden koffie drinken in de gezamenlijke ruimte. Dit moeten ze op hun kamer. Alle auto's moesten weg, ook van je eigen terrein :n

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:36

Men kan ook doorslaan, laar die ouderen lekker op hun balkonnetje en koffie drinken beneden. Als of ze daar nou iets van te vrezen hebben. Zie ze al gaan met hun rollator door de hekken. Men heeft dan meer te vrezen van het publiek wat toe stroomt. een goed gemikt schot en het is al te laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:40

Tjee...ik mijd t hele gebied ook maar.
Beveiliging okee, maar t is hier wel heel erg doorgeslagen.

Begrijp me goed: beveiliging prima! Helemaal voor, maar t moet wel een beetje leefbaar blijven. ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:32

En al foto's van het monument? :)

Ik heb mij ook laten vertellen dat ze heel Zeeland afsluiten en je er geen hoed of sjaal mag dragen??
Kan iemand dit bevestigeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:35

_Nancy schreef:
En al foto's van het monument? :)

Ik heb mij ook laten vertellen dat ze heel Zeeland afsluiten en je er geen hoed of sjaal mag dragen??
Kan iemand dit bevestigeren?

Zou goed kunnen hoor. Maar heel Zeeland afsluiten zal wel niet, zal beperkt zijn tot Middelburg en omgeving ;)
Tsja.. Ik weet niet wat ik ervan moet zeggen. Het feit dat we al zo goed moeten beveiligen zegt wel iets over de tegenwoordige gang van zaken helaas...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:38

Ja vandaag ook op het nieuws dat de politie vaker en makkelijk naar de wapenstok grijpt, omdat de mentaliteit van de maatschappij er om vraagt :j

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:07

Tja, doorslaan of niet... wat wil je ook als je weet wat de keerzijde van de medaille is, namelijk een verhoogde kans op een 2e drama. Alhoewel ik er zelf niet heel bang voor ben, het was vooral een zonderlinge actie.
Hoe dan ook, ik heb liever dat er de komende paar jaar wat meer beveiliging is, het is wat comfort inleveren voor de burgers maar we weten waar we het voor doen.

Ik vond het best een emotionele herdenking, zag dat Maxima alweer in tranen was, zij blijft een topwijf dat ze zich zo durft te laten zien.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:10

Was inderdaad vanalles afgezet en vanaf gisterenavond was er al politie, maar er is gisteren ook iemand opgepakt ivm de herdenking :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:30

Maxima is gewoon een geweldig mens :j
En Beatrix net zo goed, dat iemand zo'n aanslag wil/durft te plegen, gaat er bij mij niet in :n

Nu al iemand opgepakt? :=
Jeetje, en het is nog niet eens zo ver!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 18:57

Ik begrijp het goed dat alles zo beveiligd wordt. Het was echt verschrikkelijk vorig jaar. Koninginnedag zal hier morgen ook anders gevierd worden.

Morgen mag je inderdaad geen hoedjes dragen in Zeeland. Iedereen moet goed zichtbaar zijn.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:19

In apeldoorn ,was het vandaag een ramp.

Alles afgesloten, en meer politie op de been als mensen.
Maar ja aan de ene kant ook begrijpelijk.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:40

nicole3939 schreef:

nee vorig jaar was er een ramp...

ik snap niet , dat mensen zo "klagen" over deze maatregelen, ik denk dat het voor de nabestaanden en mensen die erbij waren vorig jaar, heel fijn is om te weten, dat er zeer scherpe beveiliging is, gut nou, dan kunnen mensen even niet op hun balkon of moeten ze omrijden... niet te vergelijken waar andere mensen doorheen moeten en dagelijks mee moeten leven...

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:47

Ik snap uiteraard ook dat er zeer strenge veiligheidsmaatregelen getroffen worden, maar ik vind het echt van de zotte dat een manneke van in de 70/80 wél dagenlang bezig is met vlaggetjes ophangen en andere versieringen aanbrengen, maar zich vervolgens niet op straat mag vertonen omdat hij klompen draagt en daarmee kan gooien. Die arme man stond met zijn trillerige beentjes op een gammele ladder te versieren, keek er al dagen naar uit en hoort dan dat hij er niet eens bij mag zijn vanwege zijn schoeisel. :n
Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar toen dat niet zo bleek te zijn stond ik toch echt wel even met open mond te kijken hoor. 8)7

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:44

baroen schreef:
nicole3939 schreef:

nee vorig jaar was er een ramp...

ik snap niet , dat mensen zo "klagen" over deze maatregelen, ik denk dat het voor de nabestaanden en mensen die erbij waren vorig jaar, heel fijn is om te weten, dat er zeer scherpe beveiliging is, gut nou, dan kunnen mensen even niet op hun balkon of moeten ze omrijden... niet te vergelijken waar andere mensen doorheen moeten en dagelijks mee moeten leven...

Wij klagen niet, wij constateren wat :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:58

gekkesies schreef:
Ik snap uiteraard ook dat er zeer strenge veiligheidsmaatregelen getroffen worden, maar ik vind het echt van de zotte dat een manneke van in de 70/80 wél dagenlang bezig is met vlaggetjes ophangen en andere versieringen aanbrengen, maar zich vervolgens niet op straat mag vertonen omdat hij klompen draagt en daarmee kan gooien. Die arme man stond met zijn trillerige beentjes op een gammele ladder te versieren, keek er al dagen naar uit en hoort dan dat hij er niet eens bij mag zijn vanwege zijn schoeisel. :n
Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar toen dat niet zo bleek te zijn stond ik toch echt wel even met open mond te kijken hoor. 8)7

Dit is echt te idioot voor woorden, zo kun je overal wel een moord mee plegen..