pyromaan(?) in Hardenberg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

pyromaan(?) in Hardenberg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 22:28

http://www.destentor.nl/regio/hardenber ... -nacht.ece

Citaat:
HARDENBERG - Van een pyromaan wil de politie nog niet spreken. Feit is wel dat in de nacht van donderdag op vrijdag in Hardenberg meerdere brandjes zijn gesticht. "Opvallend veel", zegt een politiewoordvoerder.
Zie ook:

Hij gaat in eerste instantie uit van balorigheid.

Rond 00.10 uur werd een brandende vuilcontainer aangetroffen aan de Kopellaan. De kliko was al grotendeels uitgebrand, maar door het vuur vloog in een aangrenzende tuin ook een conifeer in brand. Het vuur werd door de brandweer geblust. Een getuige verklaarde dat hij ongeveer een uur eerder een klikobrand had geblust op het Wilhelminaplein.

Rond 01.24 uur werd door een andere inwoner uit Hardenberg een beginnende brand ontdekt bij een schuur aan de Fortuinstraat. Achter een plank van de schuur brandde papier. Met zand wist de getuige de brand te blussen. Door dit snelle optreden werd voorkomen, dat de schuur in zijn geheel afbrandde en er ook risico's zouden ontstaan voor de naastgelegen woning.

De politie gaat in alle gevallen uit van brandstichting en stelt een onderzoek in. Volgens de woordvoerder gaat het alleen om de brandjes in de bewuste nacht. Eerder in de week zou geen sprake zijn van opvallend veel brandstichtingen.

Getuigen kunnen zich melden via 0900-8844.

http://www.destentor.nl/regio/hardenber ... -nacht.ece

En nu ben ik dus net 5 minuutjes terug omdat ik (als ramptoerist) op 112meldingen.nl zag dat er vlak in de buurt een buitenbrand was. Toen ik aankwam stonden er een paar van mijn kameraden, en die spraken over een pyromaan (ben net weer terug in NL, dus heb aanzienelijk veel gemist schijnbaar). We stonden er nog grapjes over te maken, en toen een politieagent foto's van de omstanders aan het maken was heb ik mijn allermooiste bigsmile/fotohoofd opgezet.
Maar al deze branden zijn in het Centrum van Hardenberg. Ik zelf woon aan de rand van het centrum, en de koppellaan ligt achter mijn huis.

Vind het nu toch wel een beetje naar......

Edit: ik zie nu net op 112meldingen.nl dat er gister ook een brandmelding is geweest ivm buitenbrand bij de super de boer, juist.... in het centrum

Moon

Re: pyromaan(?) in Hardenberg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:07

Hmmm er zullen wel weinig Hardenbergse bokkers hier zijn :P
Maargoed, net was het weer raak...

Citaat:
15:28:49 27-04-10 Melding : Prio 2 Containerbrand J C KELLERLAAN HARDENBERG 2330
Regio : [IJS] 4. IJsselland
Urgentie : Middel

Nee, ik ben geen doemdenker, maar er is hier serieus nooit brand.. meestal rukt de brandweer hier alleen uit voor een vals alarm bij de woning voor begeleid wonen..
Dit keer gaat het weer om een containerbrand, ook weer bij het centrum...

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:49

Ik woon dan een paar km bij hardenberg vandaan, ik heb er niets over gehoord.