hond bijt baby dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

hond bijt baby dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 20:43

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/04_april/25/buitenland/hond-bijt-baby-dood-in-duitsland.xml

In Duitsland is een acht weken oude baby doodgebeten door een hond. Het meisje lag in een kinderwagen. De hond, een Husky, stootte de wagen om en stortte zich op het kind. Dat melden verschillende Duitse media.

De baby overleed in het ziekenhuis aan haar verwondingen. Haar ouders zijn in shock. Het drama gebeurde op een familiefeest zaterdagavond in Cottbus, een plaats tussen Berlijn en Dresden. De ouders gingen op een gegeven moment naar binnen, maar de kinderwagen bleef buiten staan.

De hond is naar het asiel gebracht.

zo zie je maar weer,dat een dier,.hoe lief hij ook lijkt,toch een dier blijft en er altijd toezicht moet zijn.
verschrikkelijk dit!
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 25-04-10 21:45, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: LInk toegevoegd

Pluttersput

Re: hond bijt baby dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:44

Pfoe, dat ze die hond nog naar een asiel gebracht hebben. Zelf zou ik dat *denk ik* niet meer aandurven..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:45

Jeetje wat erg!

Ik zou dat ook niet meer aandurven hoor Pluttersplut :n Als het nog een keer zou gebeuren....

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:45

Die hond hoort niet naar een asiel gebracht te worden.....
Ik had hem eigenhandig zelf afgemaakt!

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:46

Toch vind ik het vreemd..
Zou een hond zoiets zomaar doen? dat lijkt me toch niet.
Dan zit er toch iets mis in z'n opvoeding ofzo..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:47

''De ouders gingen op een gegeven moment naar binnen, maar de kinderwagen bleef buiten staan.''

Wie laat dan ook zijn kind alleen, en dan ook nog eens in een kinderwagen... Belachelijk. :n

Deze hond vertoont absoluut slecht gedrag maar de ouders hadden dit kunnen voorkomen. Een kinderwagen laat je niet alleen!

(neemt niet weg dat deze hond na mijn idee het beste een spuitje kan krijgen, hij is gevaarlijk)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:47

Pfoee. Toch niet normaal.
En alweer een Husky, was in Nederland toen toch ook een keer?
Mijn Husky zou zoiets niet snel doen, maar ze is ook nooit alleen met kinderen :).

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 20:48

Angelita schreef:
''De ouders gingen op een gegeven moment naar binnen, maar de kinderwagen bleef buiten staan.''

Wie laat dan ook zijn kind alleen, en dan ook nog eens in een kinderwagen... Belachelijk. :n

Deze hond vertoont absoluut slecht gedrag maar de ouders hadden dit kunnen voorkomen. Een kinderwagen laat je niet alleen!

(neemt niet weg dat deze hond na mijn idee het beste een spuitje kan krijgen, hij is gevaarlijk)

tja,.ik heb zelf ook een hond en 3 kids,maar laat de hond ook nooit alleen met hun! Hij is echt superlief voor ze,maar toch,.een dier blijft een dier en kan soms onvoorspelbaar zijn.
zelfs de oudste van 12 blijft niet alleen in de kamer met de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:48

Wat is de bron van dit verhaal, staat er niet bij namelijk :)

Ik weet niet of ik de hond naar het asiel gebracht zou hebben of hebben laten afmaken, weet niet hoe het gebeurd is. De hond kan de baby hebben aangevallen, maar kan de baby ook in het nekvel hebben willen pakken.....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:49

Natuurlijk moet je nóoit kids en dieren (en al helemaal geen honden) alleen met elkaar laten............ maar kan me wel enigzins voorstellen, als het zo'n kleintje in een kinderwagen betreft, die kan niet zelf naar de hond toe, en de hond kan ook niet direct bij het kind...

blijft er maar 1 conclusie; kind kon niet naar hond toe, hond is dus naar kind gegaan en hond heeft zich dus echt letterlijk op het kind gestort...

Hoe cru ook; hond kan écht niet blijven leven en dient zsm een spuitje te krijgen.
Als je dat in een asiel stopt, ben je echt dom bezig.....
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 25-04-10 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:49

Kleinester schreef:

Het kan natuurlijk zijn dat hij per ongeluk tegen de kinderwagen is gebotst waardoor die omviel, en de hond daar zo van schrok......
Maar dan nog...

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 20:49

Yamcha schreef:
Wat is de bron van dit verhaal, staat er niet bij namelijk :)

Ik weet niet of ik de hond naar het asiel gebracht zou hebben of hebben laten afmaken, weet niet hoe het gebeurd is. De hond kan de baby hebben aangevallen, maar kan de baby ook in het nekvel hebben willen pakken.....

staat nu op teletekst (op tv dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:50

Oh, oké, je hebt het overgetypt :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:50

misschien is er wel een knop omgegaan in het hoofd van de hond of had hij iets in z'n hoofd.
maar dat zijn allemaal speculaties natuurlijk waar we niets mee kunnen.
Het is vreselijk voor die mensen en wat betreft de hond, die had meteen een spuitje moeten krijgen,
je weet nooit waar hij nu terecht gaat komen, wie weet wel bij een gezin met kinderen. Je moet er toch niet aan
denken dat het ooit weer zal gebeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:52

JoyCiej007 schreef:
Natuurlijk moet je nóoit kids en dieren (en al helemaal geen honden) alleen met elkaar laten............ maar kan me wel enigzins voorstellen, als het zo'n kleintje in een kinderwagen betreft, die kan niet zelf naar de hond toe, en de hond kan ook niet direct bij het kind...

blijft er maar 1 conclusie; kind kon niet naar hond toe, hond is dus naar kind gegaan en hond heeft zich dus echt letterlijk op het kind gestort...

Hoe cru ook; hond kan écht niet blijven leven en dient zsm een spuitje te krijgen.
Als je dat in een asiel stopt, ben je echt dom bezig.....

justdiesel schreef:
Kleinester schreef:

Het kan natuurlijk zijn dat hij per ongeluk tegen de kinderwagen is gebotst waardoor die omviel, en de hond daar zo van schrok......
Maar dan nog...

Je weet het gewoon niet, er zijn zoveel manieren waarop het gebeurd kan zijn.

Was het mijn hond en mijn kind geweest, had ik de hond laten afmaken, risico om hem te herplaatsen is wel wat groot.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:52

Kleinester schreef:

Nee, zoiets is niet op opvoeding af te schuiven eigenlijk :) Hier is niets aan op te voeden, behalve dus je hond niet alleen laten met kinderen :)

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 20:52

Yamcha schreef:
Oh, oké, je hebt het overgetypt :)

nee op internet opgezocht bij t nieuws en gekopieerd :P

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/04_april/25/buitenland/hond-bijt-baby-dood-in-duitsland.xml

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:53

Een hond doet dat niet uit nature, maar uit aangeleerd gedrag, door de baas dus.
Fijn dat hij naar het asiel gebracht is, hopelijk krijg hij een goede nieuwe, conequente eigenaar waar het vast wel goed gaat.
Verhaal erachter weet niemand hier natuurlijk, maar vaak worden Husky's enórm onderschat qua moeilijkheid in opvoeden.

Idd heel stom om je 8 weken oude baby alleen te laten met een dier, laat staan een Husky :n

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:55

hoezo de hond afmaken?? het bericht wat op tv staat is beknopt en we weten niet wat er allemaal is gebeurd na de komst van de baby. het kan enorm veel redenen hebben. wel verschrikkelijk natuurlijk voor de ouders, maar om de hond af te maken, vind ik wat te ver gaan.

Anoniem

iedereen zegt hier waarom zit die hond in het asiel maar soms worden honden die incidenten hebben veroorzaakt juist in het asiel geplaatst om hun gedrag te observeren en te kijken of ze moeten worden ingeslapen of herplaatst kunnen worden. Ik denk dat dat met deze hond ook het geval is.

Anoniem

Weet ik niet hoor, of zoiets aangeleerd gedrag is, kan zijn dat de baas hen onvoldoende in het gareel hield, maar kan me niet voorstellen dat iemand zijn hond aanleert om een kind te doden. Is wel aardig ziek als je dat doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:57

breezy302 schreef:
iedereen zegt hier waarom zit die hond in het asiel maar soms worden honden die incidenten hebben veroorzaakt juist in het asiel geplaatst om hun gedrag te observeren en te kijken of ze moeten worden ingeslapen of herplaatst kunnen worden. Ik denk dat dat met deze hond ook het geval is.

Wie gaat een hond in huis halen die een baby heeft doodgebeten (wat de reden dan ook maar is)?

Kun je hem beter inslapen, een husky is zo'n vrijbuiter, die moet je niet zijn leven lang in een asiel zetten :n inslapen is dan het vriendelijkst en het verstandigst.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:57

Loiz schreef:
Een hond doet dat niet uit nature, maar uit aangeleerd gedrag, door de baas dus.
Fijn dat hij naar het asiel gebracht is, hopelijk krijg hij een goede nieuwe, conequente eigenaar waar het vast wel goed gaat.
Verhaal erachter weet niemand hier natuurlijk, maar vaak worden Husky's enórm onderschat qua moeilijkheid in opvoeden.

Idd heel stom om je 8 weken oude baby alleen te laten met een dier, laat staan een Husky :n

Aangeleerd gedrag? Dan zou hij dus al een aantal kids van tevoren moeten hebben doodgebeten? Of bedoel je iets anders?
Natuurlijk is het ook niet van nature, maar er zit ergens een schakeltje fout bij een hond die dit doet. Tenminste, dat denk ik dan. Een hond die moedwillig een kind aanvalt, zelfs al schrok hij van een vallende kinderwagen, nee, dat is zeker niet aangeleerd. En al helemaal niet veilig om nog te plaatsen bij mensen, in elk geval niet bij jonge kinderen. En die hond is imo ook niet meer te vertrouwen met jonge kinderen, ook aan de hand niet.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:58

Ik denk dat het meer te maken heeft met hiërarchie.. 't kan zijn dat de hond zich gewoon bedreigd heeft gevoeld.. er is opeens een nieuwe "pup".. en hij wordt helemaal als rang lagere behandelt ..

Ik denk persoonlijk, ontwetenheid van de baasjes.... ondanks alles, onwijs triest
Laatst bijgewerkt door Meraki op 25-04-10 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:58

Hond heeft altijd aandacht gehad, komt een baby, moet de aandacht verdeeld worden. Vaak word de aandacht enorm naar de baby gericht en honden kunnen daar jaloers om worden. Is ook gebeurt met onze 2de Dog, die is uiteindelijk terug gegaan naar de fokker omdat ze mij als haar eigendom zag.
Dan komt het dus weldegelijk vanuit de baas, omdat de aandacht niet goed word verdeeld, terwijl de hond altijd alle aandacht kreeg, hij word dus inderdaad in rang verlaagd en honden zijn rangorde dieren, dus soms pikken ze dat niet.

Hij is wel te plaatsen in mijn ogen, als je maar een goede, consequente persoon hebt zonder kinderen en andere dieren, waar de hond dus alle aandacht krijgt.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 25-04-10 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt