Veroordeling Nederland krom? Sander V vs. Oom Bauer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Veroordeling Nederland krom? Sander V vs. Oom Bauer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:46

Nou ik snap hier werkelijk geen snars van... :n Sander V die een onschuldig meisje verkracht en wurgt wordt verdacht van doodslag 'omdat het niet met voorbedachte rade zou zijn gebeurd, maar 'per ongeluk'/ongepland'

En nu lees ik een artikel over de oom van Frans Bauer, hij en zijn vrouw wouden samen uit het leven stappen.. En die wordt nu misschien wel vervolgd voor moord?!

Het artikel:
Citaat:
Ome Giel misschien vervolgd voor moord
FIJNAART
Justitie in Breda gaat onderzoeken of de oom van Frans Bauer alsnog strafrechtelijk wordt vervolgd voor moord.

Alles hangt af van de reconstructie van het afschuwelijke drama dat zich maandagavond op het woonwagenkamp in Fijnaart heeft afgespeeld.

Intussen is duidelijk geworden dat oom Giel (59) en tante Doortje (60) samen voor de dood hadden gekozen. Beiden wilden niet verder leven, zo blijkt uit een dramatische brief die de politie in hun woonwagen heeft aangetroffen.

Ook Giel heeft in het ziekenhuis verklaard dat hij en zijn grote liefde uit het leven wilden stappen.

Ik snap dat het beide niet mag, maar ben ik nu de enige die dit krom vindt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:48

Krom.....JA. Net zoals die pedofiel die door 'vormfouten' vrolijk en vrij rondwandelt.

tinkert

Re: Veroordeling Nederland krom? Sander V vs. Oom Bauer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:55

Krom? Nee eigenlijk niet. De familie van Frans Bauer heeft een vooropgezet plan gehad om (zelf)moord te plegen. Bij Sander V kan dit waarschijnlijk niet bewezen worden en zal het een verhaal worden van dat hij in paniek is geraakt of iets dergelijks.
Het enige wat krom is is dat we in Nederland helaas de doodstraf niet hebben want dan zouden we pas een echte bezuiniging kunnen doorvoeren. (jaren in de gevangenis en als hij TBS krijgt gaan we er ook nog allerlei dure behandelingen tegenaan gooien) Bij de familie van Frans Bauer vind ik het nog weer anders daar beiden hier blijkbaar voor gekozen hebben maar als je niet van kinderen af kunt blijven dan is het wat mij betreft een klaar verhaal.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:55

Wat nu als Ome Giel voor tante Doortje besloten heeft om uit het leven te stappen? Ik denk dat die mogelijkheid onderzocht moet worden. Ik denk dat ik me meer zorgen zou maken over de rechtsstaat als die mogelijkheid niet onderzocht zou worden.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:08

tinkert schreef:
Het enige wat krom is is dat we in Nederland helaas de doodstraf niet hebben want dan zouden we pas een echte bezuiniging kunnen doorvoeren. (jaren in de gevangenis en als hij TBS krijgt gaan we er ook nog allerlei dure behandelingen tegenaan gooien)

Even tussendoor, dit klopt niet. Doodstraf is absoluut niet kostenbesparend!
http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie/ar ... jfel.dhtml

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:11

ik vind het wel krom...maar ik vind het vooral krom dat je zelf nieteens mag uitmaken wanneer je dood wilt,daardoor krijg je dit soort situaties.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:05

Het geval van de familie Bauer moet inderdaad grondig onderzocht worden. Stel je voor dat er vanuit werd gegaan dat het inderdaad gezamenlijke zelfmoord was, terwijl dit niet zo is (een van de mogelijkheden). Moord is dus een van de scenario's.

Dat Sander V. voor doodslag wordt berecht vind ik ook erg jammer, maar waarschijnlijk rolt er wel een TBS voor onbepaalde tijd uit, de ernst van de zaak wordt dan alsnog doorberekend, alleen via de TBS-periode. Zolang ze 'm dan maar niet op verlof laten gaan. :x

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:12

Prrrr schreef:
Wat nu als Ome Giel voor tante Doortje besloten heeft om uit het leven te stappen? Ik denk dat die mogelijkheid onderzocht moet worden. Ik denk dat ik me meer zorgen zou maken over de rechtsstaat als die mogelijkheid niet onderzocht zou worden.

Mee eens.
Daarnaast is het helemaal niet zeker dat Sander V alleen vervolgd wordt voor doodslag. Dat is hem nu ten laste gelegd omdat ze dit kunnen bewijzen. Op het moment dat het OM denkt genoeg bewijs voor moord te hebben, zal hem dat ook wel ten laste gelegd worden.

Ik zou eerder blij zijn dat je in Nederland niet vervolgd kunt worden voor feiten die niet kunnen worden bewezen!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:19

De kwalificatie van het delict is niet het enige belang voor de strafmaat. Ik kan je nu wel alvast voorspellen dat de straf van Sander V hoger gaat liggen dan die van oom Giel.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:30

Oom Giel wordt niet vervolgd ;)