Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caira schreef:Eigenlijk ben ik enorm voor het niet mogen krijgen van kinderen bij gehandicapten. Maar kun je zoiets wel maken?
Als ik hoor dat die mensen geen enkel benul hebben van anticonceptie
Caira schreef:Natuurlijk horen die gedachtes erbij, maar wat kunnen ze een kind in godsnaam bieden? Ik heb bij sommige 'normale' volwassenen al een raar gevoel.
Lia_ schreef:Coby schreef:Want waar leg je dan de grens,
Heel simpel, bij het welzijn van het kind....
Coby schreef:Lia_ schreef:
Heel simpel, bij het welzijn van het kind....
Wat is het welzijn van het kind? Ik zie graag kinderen opgroeien in een landelijke omgeving met veel groen, dieren, rust en ruimte. Ook nog eens een ordelijk huis enz...
Maar zijn kinderen in de grote stad op een flatje zonder groen, dieren, rust en ruimte slechter af?
Door mijn normen en waarden schep ik een bepaald ideaalbeeld, maar dat ideaalbeeld is totaal subjectief.
Vandaar ook dat het leggen van grenzen erg moeilijk is.
Inderdaad per individu moet bepaald worden of de grens is bereikt. En dan nog is dat oordeel subjectief.
Lia_ schreef:Coby schreef:Wat is het welzijn van het kind?
Gewoon de basis zoals een veilige omgeving, op tijd en voldoende eten, schone kleren, medische zorg indien nodig, scholing, etc...
Als je als ouder het inzicht in die basiszaken al mist en ze niet kunt regelen ben je in mijn beleving ongeschikt.