Berovingen in veenendaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Berovingen in veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:47

Ik hoop dat het hier goed staat... maar echt joh, ik kan hier niiet over uit. Overlast door marokkanen is al heel lang een probleem hier, wat altijd ontkend werd.. Het word nu steeds erger, en alleen over straat lopen savonds dat kan echt niet meer. 1 van deze slachtoffers die kent iemand die ik weer ken en zo hoorde ik het.... Het gebeurt steeds vaker hier, en het zijn altijd marokkanen.. De marokkaanse gemeenschap (ouderen) proberen er wel wat aan te doen maar het lijkt alsof de invloed er gewoon niet meer is...

Citaat:
Politie vraagt nogmaals om getuigen van berovingen en steekpartij
woensdag 17 maart 2010 15:29

VEENENDAAL - De politie heeft woensdag nogmaals een getuigenoproep gedaan naar aanleiding van gewelddadigheden in Veenendaal afgelopen weekend. In de nacht van zaterdag op zondag werden drie slachtoffers beroofd in en rond het centrum van Veenendaal. Eén slachtoffer ligt op dit moment nog in het ziekenhuis. De politie is een uitgebreid onderzoek gestart en roept getuigen op.

De politie kreeg zondagochtend om 03.10 uur de melding dat een man beroofd zou zijn op de Kastanjelaan. Hier fietste een 21-jarige man uit Veenendaal over de Kastanjelaan en werd plotseling tegengehouden door vier jongens. De man werd vervolgens geschopt en geslagen en moest zijn kleding uittrekken. Ook werd hij bespoten met, vermoedelijk, pepperspray. Vervolgens moest de man enkele goederen afgeven waaronder een portemonnee. De jongens verdwenen vervolgens richting de wijk het Franse Gat.

Omstreeks 04.10 uur werd een 19-jarige man slachtoffer van straatroof op de Kanaalweg. De man uit Veenendaal werd vastgepakt door drie personen en werd vervolgens naar de grond gewerkt. Ook hij werd bestolen van zijn portemonnee en moest zijn kleding uittrekken waarna de verdachten verdwenen.

Klaplong
Omstreeks 04.20 uur kreeg de politie de melding dat iemand aan de Zandstraat gestoken was met een scherp voorwerp. Een 20-jarige man uit Veenendaal werd hier aangevallen door drie personen. Vermoedelijk wilden deze personen hem beroven maar het slachtoffer verzette zich hevig waardoor het niet lukt om spullen te stelen. Tijdens het gevecht met de verdachten werd hij gestoken met een scherp voorwerp en liep onder andere een klaplong op. Het slachtoffer werd vervoerd naar het ziekenhuis. De man ligt op dit moment nog in het ziekenhuis.

De politie startte direct een uitvoerig onderzoek en werd een speurhond ingezet. De volgende dag is een uitvoerig buurtonderzoek gehouden om meer te weten te komen van de daders.

De politie roept getuigen op zich te melden bij de politie. Specifiek ook naar getuigen die het slachtoffer (deels) ontkleed hebben zien lopen aan de Kastanjelaan. Dit slachtoffer heeft namelijk wel om hulp gevraagd bij enkele passanten maar kreeg deze niet.

Signalement
De politie sluit niet uit dat de drie zaken door dezelfde verdachten zijn gepleegd. Na verhoren van de slachtoffers en gegevens uit het buurtonderzoek is de politie gekomen tot de volgende signalementen: Mannen met een licht getinte huidskleur, 18 tot 23 jaar, tussen 1.70 en 1.85, slank postuur. Een verdachte had zwart haar met grove krullen.

Getuigen worden verzocht contact op te nemen met de politie van het district Heuvelrug onder telefoonnummer 0900-8844. Getuigen die liever anoniem willen blijven kunnen bellen met 0800-7000.

112 bellen
De politie benadrukt dat bij verdachte situaties altijd direct 112 gebeld kan worden.

Dit is dus 3x in 1 nacht, maar het is al veel vaker gebeurd de laatste tijd, bijv 28 december ook nog..

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:17

pfff ben het ook echt spuugzat nu! :( :(

het is zo frustrerend en bedreigend soms overdag alleen al.

Het project met buurtvaders liep toen best goed toch? Alleen zijn die rond 03.00 uur natuurlijk sowieso al niet meer op straat.

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:18

en volgens mij is het precies wat je al zegt, de wil is er wel vanuit de gemeenschap, maar het lijkt alsof de invloed er gewoon niet meer is.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:00

Verschrikkelijk waar gaat het heen allemaal...zometeen in Hart van Nederland een verslag hiervan.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:14

Verschrikkelijk he. Op zo'n moment zou ik bijna toch PVV gaan stemmen. En dat terwijl ik toch voor een multiculturele samenleving ben.
Moet je voor de gein eens op het marokko forum kijken, dan zie je hoe er gepraat wordt over "die nederlanders." Ze zijn zélf nederlander, wanneer het ze uitkomt.

En ja, de oudere generatie zou het ook graag anders zien. Ik heb een marokkaans 12 jarig meisje begeleid, en van haar ouders mocht ze absoluut niet in het centrum hangen, omdat ze bang waren dat de rest van het marokkaanse gajes haar zou beinvloeden. Maar dat gebeurde toch wel, ... ik zou graag zeggen dat het niet zo is, maar bij nederlandse/turkse kinderen uit die groep hoefde je veel minder bij te sturen. Het lijkt wel of zulk gedrag er in gebakken zit ofzo..

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:45

Als ik dan het commentaar moet geloven wat HVN zegt dat de burgemeester voorstelt niet meer de straat op te gaan een soort van avondklok!!!???

En wetende om welke jongeren het te gaan :(

colunder

Re: Berovingen in veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:55

Ik weet ook niet waar het heen moet in deze wereld.
Je mag niet discrimineren maar ze maken echt er toch zelf naar op deze manier.
Kijk eens naar opsporing verzocht,99% zijn daders met een licht getint uiterlijk.
Zolang er niet tegen opgetreden wordt zal het alleen maar erger worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:17

devine schreef:
Als ik dan het commentaar moet geloven wat HVN zegt dat de burgemeester voorstelt niet meer de straat op te gaan een soort van avondklok!!!???

precies.. hij ontkent altijd alles wat met buitenlanders te maken heeft!!
Nee hoor er is geen probleem! Terwijl het iedereen allang duidelijk was dat al die berovingen door dezelfde groepen worden gedaan... maar nee, hem niet!! omdat hij zn kop in t zand steekt!!
bah :r dat was ik trouwens nog vergeten te zeggen, dat ze die jongen ook op het spoor hadden gelegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:18

devine schreef:

inderdaad dat stelt hij voor...dus wij moeten maar binnen blijven zodat hun vrij spel hebben.... zo nemen ze NL dus over.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:26

colunder schreef:
Kijk eens naar opsporing verzocht,99% zijn daders met een licht getint uiterlijk.

O ja joh? Wie heb ik wat aangedaan dan...?

Daar sla je dus de plank mis. Hoeveel Marokkanen er ook wat mis doen, je bent nog slechter dan zij als je gaat generaliseren.. Dan werk je crimineel gedrag nl. in de hand.

Geert Wilders gaat ons ook nergens mee helpen, die zet ons hooguit internationaal voor gek. Gevolg is dat we dan naar alle eventuele hulp kunnen fluiten.

Waar we in dit landje aan moeten beginnen is de politie e.d. eens die bevoegdheden geven die ze toekomen, want de regels zoals ze nu zijn passen echt niet meer bij deze tijd. Van de 100 voorbijgangers hebben er zeker een aantal een pistool op zak, iedere dag gaat er wel ergens zo'n pistool af. Als een agent echter z'n pistool trekt zet ie gelijk z'n baan op het spel! Pleeg je een moord met verzachtende omstandigheden, dan krijg je met goed gedrag hooguit 2 jaar gevangenisstraf.
Ondertussen wordt er bergen mankracht ingezet op het innen van belastingschulden enzovoorts - behalve bij dat ene kamp in Maastricht, want daar is het "te gevaarlijk". Wat nou te gevaarlijk?! Als ze niet betalen en ze gaan dreigen stuur je er een paar bussen ME-ers heen, ben benieuwd hoe snel duidelijk wordt wie er de baas is?!

Denk ik nou zo raar, of zijn we door onze eigen overheid echt de grip op ons land kwijt?
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 18-03-10 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:30

pfff erg he!!
Ja naakt! op het spoor gelegd he. Die tekst die in je post staat... is nog minder erg dan t in werkelijkheid is.... ER is zoveel gebeurd afgelopen tijd niet normaal. Een vriendin van mij kent die jongen.. en heeft een mail gehad van die ouders.... Je schrikt je rot als je die leest, wat die jongen allemaal heeft meegemaakt niet normaal. jep klopt ze weten dat het om 4 marokaanse jongeren gaat... maar er zijn ook noord afrikaanse jongeren die extreem overlast veroorzaken en mensen mishandeld hebben

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:34

Vreselijk dit..!

Weet niet meer waar dat was, maar dat was ook zo iets vreemds. Een groep allochtonen
kreeg van de gemeente genoeg geld om hun eigen feest te maken met dj enz. Dit deden ze zodat ze de rest van de buurt
niet zouden lastig vallen! :\

Slecht gedrag; word beloond..

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:41

Inderdaad, een avondklok lost niks op. Ik hoop echt dat ze dit eens HARD aan gaan pakken.
Niet te geloven, naakt op het spoor gelegd. Hoeveel steekjes heb je dan los zitten? |o
Het mag nog een wonder heten dat er nog geen doden zijn gevallen. -:(-

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:43

Inderdaad.. Niet normaal... Hoorde net dat zn ouders en zusje onder politie begeleiding uit huis zijn gegaan omdat ze steeds bedreigd worden...

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:49

_sharona_ schreef:
Inderdaad.. Niet normaal... Hoorde net dat zn ouders en zusje onder politie begeleiding uit huis zijn gegaan omdat ze steeds bedreigd worden...

Serieus? :n
Hebben jullie het al op teletekst zien staan?

Ik merk trouwens wel dat het écht impact heeft op veel mensen, de angst zit er behoorlijk in. Ik ga ook echt niet even een blokje hardlopen in m'n eentje 's avonds hoor, terwijl ik dat altijd gerust deed.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:54

op internet staan nu ook beelden van de daders... HEEEL onduidelijk. 1 nederlandse en 3 marrokanen.... rtvutrecht.nl

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:14

Ja komt best goed hier in Nederland maar als er nog steeds van die Wereldvebeteraars rondlopen dan komt er weinig positiefs naar voren.
En dan zijn er nog van die malloten die zeggen dat het allemaal wel meevalt en we het niet moeten aandikken.
Het zal je broer of zoon zijn die op de spoorrails wordt gedropt of erger die nu met een klaplong in het ziekenhuis ligt!

En daar zijn we goed hier in Nederland in kop in het zand steken en maar hopen dat het overwaait hmmm ja dat gaat in dit geval niet op het wordt van kwaad tot erger,
heb medelijden met de mensen die daar wonen!

En als Wilders er niks aan kan doen dat heeft dat te maken met de gehele kamer die nu op zijn kont ligt omdat ze in geen geval meegaan in bepaalde richtlijnen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:21

Heb dit nare bericht op teletekst gelezen, had al eerder gehoord dat rommelde in V'daal.

9 Jaar geleden ben ik na 21 jr in V'daal te hebben gewoont verhuisd, toen was er 'alleen' nog maar sprake van lichte overlast.....hangen in het centrum op vrijdagavond en mensen lastig vallen en uitschelden.
Op zaterdagnacht was het vaak hommelles...en kon je maar beter ruim voor sluitingstijd van de bars ect het centrum verlaten.(vechtpartijen)

Tja wat moet je met dit soort gasten, het opvallende is dat de gemiddelde burger er wel raad mee weet, maar de hogere instantie die het voor het zeggen hebben te soft voor worden zijn......dit soort gedrag zou zo verschrikkelijk hard aangepakt moeten worden dat de complete gemeenschap een hele generatie lang moet bijkomen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:25

kakanox schreef:
colunder schreef:

O ja joh? Wie heb ik wat aangedaan dan...?

Daar sla je dus de plank mis. Hoeveel Marokkanen er ook wat mis doen, je bent nog slechter dan zij als je gaat generaliseren.. Dan werk je crimineel gedrag nl. in de hand.

Geert Wilders gaat ons ook nergens mee helpen, die zet ons hooguit internationaal voor gek. Gevolg is dat we dan naar alle eventuele hulp kunnen fluiten.

Waar we in dit landje aan moeten beginnen is de politie e.d. eens die bevoegdheden geven die ze toekomen, want de regels zoals ze nu zijn passen echt niet meer bij deze tijd. Van de 100 voorbijgangers hebben er zeker een aantal een pistool op zak, iedere dag gaat er wel ergens zo'n pistool af. Als een agent echter z'n pistool trekt zet ie gelijk z'n baan op het spel! Pleeg je een moord met verzachtende omstandigheden, dan krijg je met goed gedrag hooguit 2 jaar gevangenisstraf.
Ondertussen wordt er bergen mankracht ingezet op het innen van belastingschulden enzovoorts - behalve bij dat ene kamp in Maastricht, want daar is het "te gevaarlijk". Wat nou te gevaarlijk?! Als ze niet betalen en ze gaan dreigen stuur je er een paar bussen ME-ers heen, ben benieuwd hoe snel duidelijk wordt wie er de baas is?!

Denk ik nou zo raar, of zijn we door onze eigen overheid echt de grip op ons land kwijt?

Amen!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:32

Mhhh fijn ik moet morgen invallen op een filiaal van ons in Veenendaal... Bus haarlak gaat in de tas mee!!! }>

Maar van de zotten dat er zoiets gebeurt en dat er dan niet meer wordt gesurveilleert, maar ja dat is overal in Nl het geval.

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:19

Jaa het wordt inderdaad steeds erger!
ik woon in de buurt van de no-go areas zoals de burgemeester het zo leuk zegt..
woon in het centrum dus dan krijg je dat al snel.
Ga denk ik toch maar pepperspray aanschaffen, alhoewel ik bang ben dat ze het afpakken en het vervolgens tegen je gebruiken :7

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:23

Komt vanmiddag om 4 uur een persconferentie he, word live uitgezonden op rtv utrecht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:31

xMargot schreef:
Jaa het wordt inderdaad steeds erger!
ik woon in de buurt van de no-go areas zoals de burgemeester het zo leuk zegt..
woon in het centrum dus dan krijg je dat al snel.
Ga denk ik toch maar pepperspray aanschaffen, alhoewel ik bang ben dat ze het afpakken en het vervolgens tegen je gebruiken :7

Pepperspray is verboden in Nederland.. Als je het gebruikt tegen zo'n stuk gajes heb jij een probleem!! :(

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:21

ja hoor de burgemeester bij de persconferentie : Je kunt nog veilig over straat. Maak dat lekker iemand anders wijs sjongejonge

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:33

Aanpakken die lui. Niet pappen, aanpakken. Geen feestjes en reisjes als ze een dag lief zijn geweest of om ze te paaien. Oppakken en echt straffen. Geen taakstrafje, niet na een dag al uit de bak. Maar onder militair regiem in de bak. Discipline bij leren, normen en waarden bij leren. En leren wat werken is onder begeleiding van de politie.
En daar moet de wet dus in gaan veranderen, dat deze lui aangepakt kunnen worden. Ook als ze nog maar 12 jaar zijn. Dat pappen en zoet houden hebben we al 20 jaar gedaan bij criminelen. We merken nu dat dit niet veel zin heeft. Ga dan nu maar eens verder met de harde hand. En niet alleen in de cel zetten, maar echt onder appèl taken bij leren.