Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
toot schreef:mijn standpunt is :als je geen kinderen kan veroorloven neem ze dan niet.
Myukii schreef:Uitbuiting van kinderbijslag? Ik ken niet bijster veel mensen die maar 'doorfokken' om meer kbs te krijgen hoor? (al zullen ze er ongetwijfeld zijn)
Narya schreef:Myukii schreef:Uitbuiting van kinderbijslag? Ik ken niet bijster veel mensen die maar 'doorfokken' om meer kbs te krijgen hoor? (al zullen ze er ongetwijfeld zijn)
Het is idd niet alsof een kind meer oplevert dan 't kost, hehe. Gemiddeld kind kostte zo'n 250.000 euro, dacht ik ooit eens gelezen te hebben.
Lalidan schreef:toot schreef:mijn standpunt is :als je geen kinderen kan veroorloven neem ze dan niet.
Dit is wel erg cru! Mijn moeder kreeg kinderen toen het financieel goed ging, mijn vader werkte fulltime. Echter zijn mijn ouders gescheiden toen ik 1 was, omdat mijn vader bepaalde trekjes begon te vertonen. Vanaf dat moment zat ze ineens met 4 kinderen in de bijstand! Nou, geloof me, dan heb je die kinderbijslag wel hard nodig hoor!!
Ik zou alleen graag zien dat kinderbijslag inkomensafhankelijk werd, en dan met een overgangsfase. Tot een bepaald loon/inkomen krijg je 100% kinderbijslag, verdien je meer dan bijv 80%, ervolgens 60%, 40% enz tot niks. Er zijn genoeg mensen die meer dan genoeg verdienen en die gewoon standaard dit krijgen van de nederlandse belastingbetaler, dat vind ik eerlijk gezegd een beetje onnodig. Maar zoals gezegd, er zijn nou eenmaal situaties waarin je echt dat extra'tje wel kan gebruiken, dus volledig afschaffen zie ik ook niet zitten. Ik zou niet weten waar wij kleren van hadden moeten kopen als mijn moeder geen kinderbijslag had gekregen.....
Edit: Ik heb dus niet gestemt, omdat ik het niet nodig vind voor iedereen, maar het dus ook geen onzin vind.
siskeh schreef:Maar dan nog: als je kinderbijslag af wil schaffen, dan vind ik dat zorgtoeslag, huurtoeslag en stufie ook meteen mag stoppen