Woedende jongeren in Zierikzee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Woedende jongeren in Zierikzee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 11:09

Afgelopen middag hebben in de Oesterstraat in Zierikzee een aantal jongeren hun woede en ongeloof geuit tegen de aanwezige politie. De jongeren, die allen vrienden zijn van de overlevende 15-jarige Haydar, zijn woedend dat het gezinsdrama heeft kunnen plaatsvinden, ondanks de vele aanwijzingen dat de vader van het gezin moordplannen had.

Een van de jongens schreeuwde: "Waarom kon het gebeuren dat die man hier bij het huis is gekomen, terwijl hij vijf kilometer op afstand van Zierikzee moest blijven. Justitie heeft niks gedaan om dit te voorkomen." Moechtar Koelijev, een klasgenoot van Haydar, vertelt: "Haydar belde mij vaak op om te vertellen hoeveel zorgen hij zich maakte. Hij voelde zich een beetje vader van het gezin, voor zijn moeder Amira en zijn zus en jongere broer. De laatste weken, sinds zijn vader uit de gevangenis is gekomen en in een tehuis in Middelburg zat, werd het steeds erger met de bedreigingen."

Dreanan Halilovic, die een jaar lang met Zainab, de 19-jarige dochter van het gezin, in de klas zat voor de opleiding sociaal-maatschappelijke dienstverlening bij het ROC in Goes vertelt: "Zij is nu bijna een jaar niet geweest. Dinsdag heb ik haar nog gesproken in de bus. Ze vertelde dat er te veel zorgen waren thuis en dat ze volgend jaar wilde proberen verder te gaan met de opleiding."

De aanwezige vrienden van Haydar zijn allemaal van buitenlandse afkomst. Halilovic eindigt zijn verhaal met: "Door deze schietpartij worden we allemaal weer over één kam geschoren. Eén Irakese man is de dader, maar als justitie beter had opgetreden, was dit niet gebeurd."
www.fok.nl

Ik vind dat justitie gewoon gefaald heeft. Zoiets had gewoon niet mogen gebeuren.
Kunnen ze zoiemand geen enkelband geven??

Arme vrouw. 2 kinderen dood, heeft ze toch al die tijd gelijk gehad...

zonnebloem18

Re: Woedende jongeren in Zierikzee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:53

Justitie heeft gefaald maar naar ik heb begrepen wilde de moeder ook niet verhuizen of iets dergelijks en dat vind ik eigenlijk ook niet echt slim.
Feit blijft dat niet had hoeven gebeuren en ik hoop dat dit een reden zal zijn om de strafmaat aan te passen.
We zijn in Nederland veel te lief in veel gevallen, in de hoop dat ze beter weten zodra ze eruit mogen.
Een straf mag best een echt straf zijn en niet een tik op de vingers.
Ze hadden hem op verdenking van verkrachting van zijn eigen dochter ook nooit vrij moeten laten tot een rechtszaak.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:26

Echt maf dit, maar ik woon dus in de oesterstraat...
Precies tussen het veldje en het huis in.
Wij hebben echt niks gehoord of gemerkt.

Alleen om 9 uur iemand horen schreeuwen maar geen idee of dat er wat mee te maken had. En op dat moment hoorden we het niet zo heel goed, en het hield meteen weer op dus dachten we nouja het zal wel.
Hoe dan ook, dat denken wij geen tweede keer meer. :\

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:32

Jeetje dat lijkt me een rare gewaarwording M_M!
Veel last van mensen op straat op dit moment of valt het mee?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:34

zonnebloem18 schreef:
Justitie heeft gefaald maar naar ik heb begrepen wilde de moeder ook niet verhuizen of iets dergelijks en dat vind ik eigenlijk ook niet echt slim.
Feit blijft dat niet had hoeven gebeuren en ik hoop dat dit een reden zal zijn om de strafmaat aan te passen.
We zijn in Nederland veel te lief in veel gevallen, in de hoop dat ze beter weten zodra ze eruit mogen.
Een straf mag best een echt straf zijn en niet een tik op de vingers.
Ze hadden hem op verdenking van verkrachting van zijn eigen dochter ook nooit vrij moeten laten tot een rechtszaak.

Dit vind ik dus ook, bedoel die man had uberhaupt niet eens vrij gelaten mogen worden als ze weten dat hij ze toch niet 'met rust laat'.
Maar goed dit is in Nederland wel vaker, bij ons thuis ook voorgevallen, hier kan ik niette diep op ingaan ivm geheimhouding, maar het rechtsysteem van Nederland mag van mij ook eens flink onder de loep genomen worden!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:36

Nee, wij zitten in een zijstraat zegmaar. Tis heel maf en onoverzichtelijk ingedeelt hier.
Maar inderdaad raar, plekken en mensen die je kent in de krant.
Pakte vanmorgen heel slaperig het AD erbij en dan dat weer. Ondertussen op omproep zeeland hoor je de naam van je vroegere basisschool voorbijkomen...

Ook stonden om kwart voor 12 vriendinnetjes van mijn zusje al met allerlei enge en onjuiste verhalen op de stoep. Volgens hen ging het toen om een vrouw. Arme kind helemaal van streek al.. Was op dat moment nog nuchter maar toen ik volgende ochtend langs de afzetting kwam was wel even slikken. Maar het is wel schandalig dat er zoveel onjuiste berichtgeving was.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:47

Mja, maar dat is echt heel herkenbaar. Mensen denken iets gehoord te hebben en vertellen het door en dikken het aan.

Bij ons op de kermis had een jongen een keer een karretje van de spin tegen zn hoofd gekregen en toen was ie met zn gezicht op de ijzeren bodemplaat gevallen. Best een nasty wond, maar dat kon gehecht worden. Als je al die indianenverhalen daarover al hoorde. Hij zou met karretje en al het publiek ingevlogen zijn en zn gezicht zou eraf gerukt zijn... :=

Bij zo'n vreselijke moord zullen de verhalen al helemaal de rondte in gaan. Erg vervelend zijn voor de betrokkenen...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:58

Ja inderdaad, maar uberhaupt dat een jongen al doodgewaant werd door vrienden, om vervolgens te komen met onee het was toch een andere... Dat is niet zomaar vervelend meer.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:08

Moet overlevende niet zijn overledene?
Volgens het krantbericht is de jongen namelijk ook vermoord in het drama..

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:10

nee maar dat is denk ik het broertje die nog wel leeft

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:05

xEline schreef:
nee maar dat is denk ik het broertje die nog wel leeft

Ja idd ;)
Want eerst zou de jongen die op de pontes (mijn huidige school) zit, dood zijn, en toen later bleek het toch zijn jongere broertje te zijn.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:41

Oh, dan snap ik 't!
Want overal op internet staat indd dat de 15 jarige jongen dood is..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:44

Verschrikkelijk dit. Man is al tig keer eerder door de politie aangehouden maar de bedreigingen werkelijk serieus nemen ho maar. Geen woorden voor.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:26

Echt heftig dit..

Ik woon dus om de hoek bij Miss_Malfoy.
Nogal bizar als ik dan lees dat die man 50 meter van mijn huis zichzelf heeft geprobeerd van kant te maken...
Heb er zelf niks van meegekregen, was aan het werk.

Verschrikkelijk...
Zeker als je zoiets haast kunt zien aankomen.