Undercover IN Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

judith__

Undercover IN Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 23:19

ben net even undercover in nederland aan het kijken.

het gaat om het beveilings systeem op schipol.
het blijk dat na de mislukte aanslag december vorig jaar.het nog steeds mogelijk is om een vloeistof bom mee aan boord te nemen van een vliegtuig.
ik vind dit best schokkeerend dat dat nu nog steeds gewoon heel gemakkelijk kan.

ik ga van het zomer voor het eerst in me eentje vliegen,maar als ik dit zie denk ik zal ik nog wel gaan?

wat vinden jullie ervan dat het nog steeds op een simpele manier mogelijk is een vloeistof bom mee te nemen aan boord?
en hoe denk je dat schiphol dit onmogelijk kan maken.

ik denk dat het alleen onmogelijk is door geen texfree dranken meer te verkopen op schiphol.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 08-03-10 02:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:21

tuurlijk moet je nog gewoon gaan vliegen..

Je kunt iets nog zo goed beveiligen, als ze binnen willen komen komen ze toch wel. Je houdt ze echt niet tegen...

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:23

dit is al een oude aflevering toch?

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:23

En daarnaast, er gebeuren auto ongelukken, schepen kunnen zinken. Dus veilige alternatieven zijn er nooit. ;)

ZzzeiN

Re: Ondercuver IN Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:26

Zit het te kijken, wat een nonsense, dat het kan in nederland.. :n

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:30

pfff natuurlijk kan dat in nederland. dat ka overal. en dat verpakken is toch ook onzin. openscheuren en je kunt erbij toch?!??!!
bij het vliegtuig van de konigin kwam die (achterlijke) alberto met hulp van andren. op een leger basis kwam hij met pasjes en tips van anderen. dat kan dus altijd iedereen....
als jij een witte jas aandoet kun je zo de ic opwandelen in een ziekenhuis. niemand die het merkt. logisch toch??
alleen normale mensen doen dat soort dingen niet. daarom vind ik het geen leuk programma meer om te kijken. hij maakt alleeen maar slapende honden wakker naar mijn idee.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 23:32

Casca schreef:
tuurlijk moet je nog gewoon gaan vliegen..

Je kunt iets nog zo goed beveiligen, als ze binnen willen komen komen ze toch wel. Je houdt ze echt niet tegen...

ja ik ga zekker ook wel vliegen.maar heb het altijd al doodseng gevonden.
en nu moet ik ook nog allleen...

en dan die aanslagen brrr

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 23:32

toot schreef:
dit is al een oude aflevering toch?

nee dit is weer een nieuw onderzoek

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:33

Het is gewoon relatief veilig hoor... De marechaussee en de beveiliging aldaar controleren behoorlijk strikt en precies volgens het boekje. Die gesealde fles is gecontroleerd, de bon was van dezelfde dag, fles was niet open en tas was netjes dicht. Volgens hun draaiboek alles in orde. Verder dan dat hoeven zij niet te controleren.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 23:35

nee, en juist omdat ze niet gelijk bij de eerste paspoort controle(voor de texfree shops) de bagage nakijken kan zo bom vloeistof mee het vliegtuig in

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:32

als jij een bom mee wil nemen lukt dat toch wel. daar valt niet tegenop te controleren denk ik
het enige wat volgens mij een oplossing zou zijn is handbagage helemaal verbieden. en dan de body scan (maar je kunt dan alsnog inwedig je zooi meenemen ) dan is het dus bijna onmogelijk spullen mee te nemen!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:35

suuzepuus schreef:
pfff natuurlijk kan dat in nederland. dat ka overal. en dat verpakken is toch ook onzin. openscheuren en je kunt erbij toch?!??!!
bij het vliegtuig van de konigin kwam die (achterlijke) alberto met hulp van andren. op een leger basis kwam hij met pasjes en tips van anderen. dat kan dus altijd iedereen....
als jij een witte jas aandoet kun je zo de ic opwandelen in een ziekenhuis. niemand die het merkt. logisch toch??
alleen normale mensen doen dat soort dingen niet. daarom vind ik het geen leuk programma meer om te kijken. hij maakt alleeen maar slapende honden wakker naar mijn idee.

Helemaal mee eens!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:40

De enige manier waarop je de grootste risico's op een aanslag kan voorkomen is verbieden van baggage en naakt vliegen. En zelfs dat bied geen garantie. En als er iets gebeurt kan je er toch niets meer aan veranderen. Allemaal angstzaaierij.

Besef goed dat de afgelopen 10 jaar er minder vliegtuigen door terroristische aanslagen uit de lucht zijn gevallen dan de decennia daarvoor. Vliegen is alleen maar veiliger geworden en is nu veiliger dan ooit tevoren, echt!

jameyskatje

Re: Undercover IN Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:39

als je besluit om te gaan vliegen (maar vermijd vliegtuigen, treinen en bussen zoveel mogelijk) kijk dan altijd goed om je heen, of je toevallig geen man met baard, jurk en donkere ogen ziet zitten.. zie je dat wel? gelijk wegwezen !

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:46

jameyskatje schreef:
als je besluit om te gaan vliegen (maar vermijd vliegtuigen, treinen en bussen zoveel mogelijk) kijk dan altijd goed om je heen, of je toevallig geen man met baard, jurk en donkere ogen ziet zitten.. zie je dat wel? gelijk wegwezen !

alsof ze allemaal hetzelfde denken :roll:
Dit vind ik een beetje haatzaaierij, sorry :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:56

Dit is toch een herhaling van vorig jaar? Sindsdien is de beveiliging aangescherpt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:02

Vliegen is nog altijd een van de veiligste manieren om jezelf te transporteren :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:07

russel schreef:
Dit is toch een herhaling van vorig jaar? Sindsdien is de beveiliging aangescherpt.

Nee, toen ging hij via de personeelsingang.
Nu is hij gewoon zelf helemaal ingecheckt etc en neemt bij een literfles vloeistof mee aan boord van het vliegtuig als passagier zijnde. Dat is een bacardi fles die hij zelf heeft gevuld met een andere vloeistof. Bij een taxfree winkel zogenaamd kopen, dus je eigen fles afrekenen, dan wordt hij geseald met de bon met het juiste vluchtnr en datum. Dan kun je dus meerdere literflessen andere vloeitstoffen mee aan boord nemen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:14

jameyskatje schreef:

Gezien je profielfoto's neem ik voor het gemak even aan dat dit berichtje sarcastisch is.

Tóch... 9/11, Madrid, Londen.

Nu hebben wij een idioot met een peroxide kapsel dat ons hele land in the picture zet voor mensen met slechte bedoelingen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:57

Dat dit nu boven water komt, daar kijk ik helemaal niet van op. Het is al jaren bekend dat als iemand zijn vlucht niet neemt/haalt hij de luchthaven weer kan verlaten met zijn gekochte tax-free goederen. En de truc die Alberto nu bedacht denkt te hebben is niets nieuws in mijn ogen. Wat een heleboel mensen ook zeggen, je kan nooit 100% beveiligen. Als iemand erin wilt, komt íe erin...

Schiphol kan het echter wel voorkomen, maar of ze dat zullen gaan doen.... De constructie van de paspoortcontrole/douane etc.. zal dusdanig aangepast moeten worden dan het miljoenen gaat kosten en wel een aantal jaren werk. Het verplaatsen van de securitycheck bij de gate naar de vertrekhal is niet zo 1-2-3 gedaan namelijk.

Schiphol is al jaren trots op het feit dat de passagiers die naar een niet-schengen land niet uren in de rij hoeven te staan voor de security-check. Deze vind pas plaats bij de gate, wat flinke wachtrijen voorkomt.

Mocht de security inderdaad verplaatst worden naar de vertrekhal, dan zal dit voor heel veel ontslagen gaan zorgen aangezien er dan veel minder pesoneel nodig is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:17

Ik vlieg een keer of 40 per jaar. Maak me niet te veel zorgen over het vliegen. Naar het vliegveld komen of van het vliegveld naar huis is meestal vele malen gevaarlijker.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:32

suuzepuus schreef:
. hij maakt alleeen maar slapende honden wakker naar mijn idee.

dit vind ik nou ook

echt reteslim is die alberto niet bepaald :roll:

en dik overdone overdriven kunnen ze ook echt wel.....natuurlijk is alles mogelijk,maar de kansen zijn zeer gering
heb zelf jaren in de beveiliging gewerkt op schiphol
En die stegeman laat ook niet alles zien, alleen wat HUN en wat het publiek opzweept willen zien....

Dus gewoon lekker gaan vliegen en niet zo druk maken....

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:09

Het is toch juist goed dat hij slapende honden wakker maakt? :?
Hieruit blijkt dat de processen op de luchthaven niet kloppen. En dáár moet iets aan gedaan worden. Hij zal die fles Bacardi vast met water gevuld hebben, maar er zijn ook mensen die kwaad willen en die fles met iets andes zouden vullen. Als diegene bij jou in het vliegtuig zit ben je echt aan de beurt.

Als ze de procedures bij Niet Schengen landen hetzelfde maken als die bij Schengen landen dan kan dit niet meer gebeuren. Het is dan niet meer mogelijk om (zoveel) vloeistof van buitenaf mee te nemen achter de paspoortcontrole van de douane. Zo simpel is het.

Overigens bestaat er apperatuur waarmee je kunt meten wat voor vloeistof er in een fles zit. Dit is alleen erg kostbaar.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:10

Ach, deze methode stond hier al enkele jarengeleden in de schookrant! Een beetje intelligent persoon weet overal wel binnen te komen. Ons geluk dat het overgrote deel van de mensheid hier niets mee doet, en de kans dat jij er een van die overige paar honderd tegenkomt is extreem klein. Je hebt nog altijd meer kans om naar het vliegveld toe te sterven in een auto-ongeluk dan in het vliegtuig zelf, een veel grotere kans zelfs. Helaas werkt ons gevarensysteem niet zo dat wij dit gevaar ook daadwerkelijk rationeel kunnen inschatten. Gewoon gaan dus en je reis niet laten verpesten door ongefundeerde angst!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:10

Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 08-03-10 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt