GROESBEEK - Een 22-jarige Groesbekenaar is zondagmorgen in het ziekenhuis overleden nadat hij in Groesbeek was neergestoken bij een ruzie even voor 4.00 uur bij bar-dancing De Hoeve.
Het slachtoffer kreeg binnen ruzie met een 32-jarige plaatsgenoot. Bij buitenkomst ontstond er een gevecht en werd de 22-jarige neergestoken. Personeel van De Hoeve hield de dader in bedwang en droeg hem over aan de politie. Omstanders bekommerden zich om het slachtoffer. Er arriveerden twee ambulances en de traumahelikopter. Het zwaargewonde slachtoffer werd per ambulance naar een ziekenhuis in Nijmegen vervoerd waar hij later overleed.
De politie zette de plaats van het delict af voor sporenonderzoek. De Herwendaalseweg waar de Hoeve aan ligt werd enkele uren voor alle verkeer afgesloten. De Hoeve staat bekend als een uitgaansgelegenheid waar niet vaak gevochten wordt en waar een strenge beveiliging aanwezig is. Een incident als dit is al helemaal uitzonderlijk.
In de loop van zondagochtend kwamen jongeren bij De Hoeve bij elkaar om bloemen en brieven neer te leggen op de plek waar het slachtoffer werd neergestoken. Daar was na het fatale incident al een kaars neergezet.
Dit is gewoon waar ik vroeger ook altijd naartoe ging! Dit is zo vreemd, dat het zo op korte afstand gebeurt! Ik vraag mij echt af wat hier aan vooraf gegaan is, wil dit gebeuren. Eng hoor, en het zal je maar overkomen als ouders.... dat er bij je aangebeld wordt met slecht nieuws. Om kippenvel van te krijgen.
Er schijnt niks gebeurd te zijn vooraf. Het slachtoffer is in de Hoeve tegen de dader opgebotst, verder niks. Het slachtoffer besloot om uit veiligheidsredenen naar huis te gaan, heeft z'n vrienden en broers en zusje gedag gezegd en buiten werd ie neergestoken.
Te belachelijk voor woorden... Leuk joh, uitgaan...
De dader is een Nijmegenaar overigens.
Anoniem
Geplaatst: 07-03-10 19:41
Wat verschrikkelijk, dat mensen tot zoiets in staat zijn......
Esgaroth
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-10 21:28
lausan schreef:
De dader is een Nijmegenaar overigens.
Heb zojuist gehoord hoe het slachtoffer en de dader heten. Jeetje, kan me voorstellen dat jij ook geschrokken bent, stel dat je familie ernaast had gestaan. Wie weet?
@ Majo, ik weet de namen van slachtoffer en dader ook Mijn zus kende het slachtoffer vrij goed. Er is op dit moment een bijeenkomst in de Hoeve.
Ja, m'n zus en zusje waren onderweg naar buiten toen het gebeurde; hebben er net niet naast gestaan. Erg schrikken hoor. Zelfs voor mij als totale buitenstaander.
_Ilse
Geplaatst: 08-03-10 12:29
Het slachtoffer is de broer van een oud-klasgenote van mij.. Ben sprakeloos, het is verschrikkelijk.
Jeetje wat heftig.... De hoeve is juist altijd zo lekker relaxed en zoasl het bericht inderdaad zegt heel weinig ruzie... Heel veel sterkte voor de nabestaande
Ik moest deze avond werken in de Hoeve, ik stond in de garderobe.. Hij kwam z'n jas halen en toen hoorde ik hem nog zeggen tegen z'n vrienden dat hij weg ging want een jongen zocht ruzie met hem en dat wilde hij niet, daarom ging hij naar huis. Hij wenste me nog een fijne avond... Ik kende hem niet persoonlijk, alleen z'n zusje. Die heeft mij ingewerkt en spreek ik elke keer wel even als ik moet werken.
Het schijnt dat de dader naar huis is gegaan, een mes gehaald, en het slachtoffer opgewacht heeft. Beveiliging of wie dan ook heeft het echt niet kunnen voorkomen..
Bij mij drong het helemaal niet door, vandaag een beetje.. maar mijn gedachtes zijn er steeds bij, telkens flash backs naar die avond want ik allemaal meekreeg etc...
Ondanks dat ik hem niet kende, vind ik het toch moeilijk..
Jeetje Jeroenn, wat erg! Ik wist niet dat jij daar ook werkte! In mijn gedachten ben je namelijk pas 15 ofzo, maar blijkbaar klopt dat niet Ben je dinsdag ook bij de herdenking geweest? Ik kan me echt heel goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Moet je nagaan, ik kende hem niet en heb het verhaal alleen uit de krant, maar ik kreeg er echt tranen van in mijn ogen, ik was echt helemaal ondersteboven. Dat DIT In Groesbeek gebeurt! Kom op, in Groesbeek kan dat toch niet gebeuren? Blijkbaar wel.... Sterkte meid.
Ik ben 17,5 Maar het is echt zo dichtbij inderdaad! Heel Groesbeek was van slag. Ik dacht dat dinsdag alleen voor familie en vrienden was, voor mensen die dicht bij hem stonden en dat wilde ik niet storen. Achteraf bleek dat het gewoon voor iedereen was.. Ik ben samen met twee andere om 7 uur er geweest. Het was mooi.. Maar toen voelde ik nog steeds niks zeg maar.. Gister, onder weg naar school, kreeg ik het te pakken. Heb de hele weg zachtjes gehuild. Daarna op school ook nog even flink (duurde maar n paar minuten) en toen was ik zo opgelucht. Nu gaat het wel stukken beter
Vanavond bijeenkomst in de Hoeve (voor het personeel) ben benieuwd..
Geen woorden voor. uitgaan doe je voor je lol, maar helaas hoor je het nog regelmatig dat er zulke gekken rond lopen. Ik wilde het eerst niet geloven, toen ik het las dat het in de hoeve was. Ik voel me daar altijd heel veilig, goede beveiliging. Maar toen las ik dus dat het buiten was. De dader stond trouwens ook op geenstijl met foto en al. Geen lievertje als je het zo leest...
Heb de foto's inderdaad ook gezien. Het gekke van dit alles is dat ik de jongen die nu overleden is, niet ken. Maar elke keer als ik nu langs de Hoeve rijd, krijg ik echt letterlijk tranen in mijn ogen. Er staan een paar gedenktafeltjes, een sh*tload aan bloemen, kaarten, lichtjes, mensen.... zo mooi, dat mensen er zoveel moeite voor doen.
lovestobias_
Geplaatst: 12-03-10 16:22
ik kende het slachtoffer goed.. was n hele goede vriend van mijn vriend. te ziek voor woorden dat dit gebeurd is:(.. rust zacht K .
Heel veel sterkte voor iedereen die hem heeft gekend.. Ik zelf kende het slachtoffer niet, maar het heeft me wel erg aangegrepen.. Zo oneerlijk.. Dat hij juist naar huis wilde omdat hij geen ruzie wilde.. en dan gebeurd dit. Niet te geloven gewoon..
Ben ook wel eens in de Hoeve geweest, moet zeggen dat ik toen ook niet lang ben gebleven omdat ik de sfeer niet fijn vond. Maar dat kan natuurlijk aan de avond hebben gelegen..
Nogmaals heel veel sterkte voor wie dit ook heeft aangegrepen
Ik denk het wel. Over het algemeen heerst er altijd een goede sfeer. Althans zo ervaar ik het. Maar goed dat is wel al ruim 1,5 jaar geleden dat ik daar regelmatig kwam.