Korpschef Haarlem krijgt auto met chauffeur.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Korpschef Haarlem krijgt auto met chauffeur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:40

Citaat:
Nieuwe korpschef naar Haarlem gereden

HAARLEM - De nieuwe korpschef van Kennemerland Jannine van den Berg krijgt de beschikking over een dienstauto met chauffeur voor de 60 kilometer lange reis van haar woning in Den Haag naar het hoofdbureau in Haarlem. Dat heeft burgemeester Bernt Schneiders van Haarlem vrijdag bevestigd.

Van den Berg wil om privéredenen in Den Haag blijven wonen. Dat was van meet af aan duidelijk bij haar sollicitatieprocedure. Burgemeester en korpsbeheerder Bernt Schneiders van Haarlem had liever gezien dat de nieuwe korpschef in de regio Kennemerland zou wonen, maar vindt dat je 'niet alles kunt hebben in het leven'.

Voormalig PvdA-minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken wilde graag een vrouw als politiebaas in Kennemerland. Korpschefs zijn niet verplicht te gaan wonen in de regio waar zij werken, in tegenstelling tot korpsbeheerders (burgemeesters). Schneiders zegt dat hij de benoeming van Van den Berg had kunnen afwijzen, maar hij wilde geen ruzie met de minister. Bovendien vindt hij Van den Berg een ervaren politievrouw, die goed bij het korps Kennemerland past. „Er valt haar niets te verwijten. Zij is steeds duidelijk geweest.”

Calvinist

Eind vorig jaar ontstond grote commotie nadat RTL Nieuws de riante vergoedingen voor de politietop in Nederland in kaart bracht. Volgens burgemeester Schneiders is daar in het geval van Van den Berg geen sprake van. „De nieuwe korpschef krijgt een bescheiden toelage voor representatiekosten. Wat dat betreft ben ik een enorme calvinist.” Na het nieuws over het uit de hand gelopen declaratiegedrag van politiechefs besloot Schneiders direct dat de top in zijn regio de zakelijke creditcards moest inleveren voor een vaste onkostenvergoeding.

Eind deze maand komen de resultaten naar buiten van een onafhankelijk onderzoek, dat de Tweede Kamer liet instellen naar het declaratiegedrag van de Nederlandse politietop. Van de 25 korpschefs wonen er vijftien niet in de regio waar zij werken. Schneiders vindt dat het beter zou zijn als verplicht wordt gesteld dat korpschefs in hun eigen politieregio moeten wonen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6214 ... den__.html

Wat vinden jullie hier nu van? Ik vind het echt te bizar voor woorden.. Politiemensen op straat worden zwaar onderbetaald en zij wordt naar dr werk gereden?! Wat is er mis met zelf rijden? :?

Noeps

Re: Korpschef Haarlem krijgt auto met chauffeur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:43

Dat is het nadeel van een vrouwelijke korpschef, waarschijnlijk is ze bang dat ze haar nagel breekt bij het schakelen of knipperlicht aandoen. Vandaar natuurlijk de chauffeur. :+

Even serieus; ik vind dit ook echt van de zotte... Zij kiest ervoor om werk op 60 km afstand aan te nemen / niet dichtbij haar werk te gaan wonen, dan kan ze toch ook wel zelf naar haar werk toe komen? :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:48

Dit vind ik ook te gek voor woorden..
Dat ze een leasebak krijgt kan ik inkomen maar een chauffeur?
En dat moet dan weer van onze belastingcenten...

Misschien heeft ze geen rijbewijs?? :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:52

De lol van een dienstauto met chauffeur is dat ze in de auto al kan werken. Mensen met een dergelijk salaris heb je liever niet voor de kat zijn viool in de file staan. Die heb je namelijk nogal veel, tussen Haarlem en Den Haag...

Kennelijk was het van meet af aan al duidelijk dat ze niet wilde verhuizen voor haar baan. Ze hadden haar ook niet aan hoeven nemen, maar kennelijk was ze de meest geschikte persoon op die plek.

Ik kan de keuze wel volgen...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:56

Ja oke als je het zo beredeneerd dan snap ik het ook wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:56

De keuze van niet verhuizen kan ik ook begrijpen en dat ze haar toch aangenomen hebben omdat ze blijkbaar erg geschikt is ook, de dienstauto kan ik ook begrijpen, maar die chauffeur... Nee, daar kan ik écht niet inkomen :n

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:57

En waarom moeten we ook alweer bezuinigen???

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:59

Maar zijn de kosten die kwijt zijn als zij in de file staat vergeleken met de kosten van een chauffeur?? Vast niet..

Als het nou blijkt dat het goedkoper is een chauffeur dan kan ik erin komen maar het lijkt me niet dat, dat is :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:01

Yonker schreef:
Maar zijn de kosten die kwijt zijn als zij in de file staat vergeleken met de kosten van een chauffeur?? Vast niet..

Als het nou blijkt dat het goedkoper is een chauffeur dan kan ik erin komen maar het lijkt me niet dat, dat is :n

Maar wij worden toch ook pas betaald als we op het werk zijn...? Ik snap dat ze in haar functie wel extra's heeft, maar dat ze al vanaf dr voordeur betaald wordt vind ik ook een beetje overdreven.. Reistijd = eigen tijd ter compensatie dat ze zelf niet verhuizen wil..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:08

Ik vind het maar belachelijk...Laat ze de 'normale' agent maar meer betalen voor het werk wat ze doen....Die verdienen dat net zo goed..

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:43

Het is een lastige, maar ik vind het gerechtvaardigd omdat op deze manier de reistijd gebruikt kan worden als werktijd en mensen op dit niveau zijn te duur om een paar uur niks te laten doen. Het is voor bestuurders vanaf een bepaald niveau vrij gebruikelijk en in dit geval is er ook een bewuste afweging gemaakt omdat Kennemerland haar graag wilde hebben maar zij niet wilde verhuizen.

Maar in situaties waar het gaat om publiek geld is het toch altijd iets dat beroering wekt, zeker in tijden van bezuiniging. Het had wellicht anders gekund maar de logica is volstrekt te volgen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:07

Death_Squad schreef:
Het is een lastige, maar ik vind het gerechtvaardigd omdat op deze manier de reistijd gebruikt kan worden als werktijd en mensen op dit niveau zijn te duur om een paar uur niks te laten doen. Het is voor bestuurders vanaf een bepaald niveau vrij gebruikelijk en in dit geval is er ook een bewuste afweging gemaakt omdat Kennemerland haar graag wilde hebben maar zij niet wilde verhuizen.

Maar in situaties waar het gaat om publiek geld is het toch altijd iets dat beroering wekt, zeker in tijden van bezuiniging. Het had wellicht anders gekund maar de logica is volstrekt te volgen.

Je doet er een half uurtje over met de trein van Haarlem naar Den Haag :)* ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:09

Daar ontstaat woede over....want eigenlijk moet je in je regio wonen als korpschef! Zeker gezien het feit dat de reiskostenvergoeding magertjes is, de voorzieningen voor betaald parkeren in Amsterdam ronduit een ramp is waardoor een hoos van dienders dat korps hebben verlaten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:10

russel schreef:
Daar ontstaat woede over....want eigenlijk moet je in je regio wonen als korpschef! Zeker gezien het feit dat de reiskostenvergoeding magertjes is, de voorzieningen voor betaald parkeren in Amsterdam ronduit een ramp is waardoor een hoos van dienders dat korps hebben verlaten.....

Overigens totaal bijzonder dat ze zelf niet haar eigen auto pakt, zoals van elke chef binnen elk korps verwacht wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:12

Prrrr schreef:
De lol van een dienstauto met chauffeur is dat ze in de auto al kan werken. Mensen met een dergelijk salaris heb je liever niet voor de kat zijn viool in de file staan. Die heb je namelijk nogal veel, tussen Haarlem en Den Haag...

Kennelijk was het van meet af aan al duidelijk dat ze niet wilde verhuizen voor haar baan. Ze hadden haar ook niet aan hoeven nemen, maar kennelijk was ze de meest geschikte persoon op die plek.

Reistijd is eigen tijd. Zij werken ook gewoon volgens hun dienstrooster....is allemaal heel erg afgeregeld binnen de politie...zijn gewoon ambtenaren...De overleggen doen ze gewoon onder kantoortijden....en iedereen staat in de file als ze naar hun werk gaan en de trein is geduldig. Elke wijkteamchef pakt zijn auto, staat in de file of gaat met de trein en werkt zijn uren die hij werken moet, overuren worden allemaal gedeclareerd. .

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:42

Ja woon-werk verkeer zou idd ook eigen reistijd moeten zijn mee eens.
Eigenlijk blijft het gewoon te gek voor woorden..
En dan willen ze de stufi afschafffen!! De studenten die het veel harder nodig hebben dan haar.. ongelofelijk voor woorden eigenlijk :\

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:47

Het lijkt hier inderdaad echt alleen over woon-werkverkeer te gaan en dan vind ik het ook achterlijk dat ze dit doen. (Bijna) iedereen rijdt in zijn eigen tijd heen en weer en waarom zij dan niet? En zoals de rest al zegt: hoeveel moeten we wel niet bezuinigen en waarom dan zoveel extra geld voor één persoon?

Als het echt om werktijd zou gaan zou ik het anders vinden, aangezien het blijkt dat het vaak goedkoper is om de dure bestuurders te laten rijden, dan dat je zo'n iemand een 2 uur per dag betaald om te rijden bijv.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:51

LZP --> NM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:26

russel schreef:
Prrrr schreef:

Reistijd is eigen tijd. Zij werken ook gewoon volgens hun dienstrooster....is allemaal heel erg afgeregeld binnen de politie...zijn gewoon ambtenaren...De overleggen doen ze gewoon onder kantoortijden....en iedereen staat in de file als ze naar hun werk gaan en de trein is geduldig. Elke wijkteamchef pakt zijn auto, staat in de file of gaat met de trein en werkt zijn uren die hij werken moet, overuren worden allemaal gedeclareerd. .

Dienstrooster? Deze mevrouw wordt korpschef en ik denk zomaar dat er dan geen sprake is van een 9-5 baantje. Het lijkt mij eerder realiteit dat deze baan ongeveer 12 tot 16 uur per dag inneemt en dat deze dienstauto alleen maar een middel is om deze korpschef fatsoenlijk haar werk te laten doen.

Jullie moesten eens weten welke bestuurders nog meer een auto met chauffeur hebben van het geld van de klant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:54

Jij ziet het te rooskleurig...Er zal wel eens een dag tussen zitten, maar dit is geen normale gang van zaken....Het is beleid wat besproken wordt, iets wat niet elke dag 16 uur kost. Het daadwerkelijke werk wordt door velen lieden die ook heel wat balken en strepen hebben, uitgevoerd en beslist.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:32

tja, een beetje dubbel gevoel heb ik,

aan de ene kant, ik heb ook reistijd maar ik wordt niet opgehaald en moet voor eigen vervoer zorgen.

aan de andere kant, zover ik weet is er geen korpschef zonder chauffeur, dus die komt (of is er al) sowieso, ookal woonde ze op loopafstand van haar werkplek. Daarnaast staat er niet bij dat reistijd ook werktijd is, dus het kan best zo zijn dat hier andere afspraken over gemaakt zijn.