Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 13:19

Ik ben redelijk blij dat dit kabinet is gevallen, maar wie zou de taak als minister president aankunnen?

Bos vind ik een draaikont: zegt dat hij de belofte aan de kiezer wilt houden, máár vergat die o.a bij de regeling van de penioenen... :roll:

Balkenende: is ook geen beloftes nagekomen al geloof ik wel dat hij wel het beste voor heeft met Nederland (ipv sommige andere ;) )

De rest vind ik er eigenlijk nog aan toe en dus ook niet geschikt :o

Ik heb dus zelf geen idee.

Wie heeft je voorkeur en waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:21

Alexander Pechtold?
Femke Halsema?
Mark Rutte?

Denk dat het weer iets links word aangezien de Koningin daarvoor de voorkeur heeft (zie laatste jaren).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:23

geen voorkeur momenteel ...ik ga het al een wonder vinden als er voor september weer een werkend kabinet is ...
over drie maanden kiezen = eind mei
dan moet er een kabinet gevormd worden , ga maar eens aan de puzzel wie er samen kunnen en willen regeren en dan moeten de ook nog voldoende gesteund worden door de kiezers.

en dan is het wel weer tijd voor zomervakantie voor de dames en heren bestuurders en ik geloof niet dat ze zeggen, weet je wat , laten we onze verantwoording nemen en zomervakantie schrappen en gaan besturen want dat is hoog nodig
us dan is het alweer september voor we een werkend kabinet hebben ...

als we geluk hebben :roll:

heb wel een paar mensne waarvan ik het niet hoop
Femke Halsema
of iemand van de pvv, pvdd, of een kleine splinterpartij
of balkenende...of een ander persoon van een christelijke partij
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-02-10 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 13:25

Wie heeft je voorkeur Asyaa?

Ik vind ze persoonlijk allemaal niks.
Femke Halsema vind ik regelmatig erg dom overkomen :o

Pechtold vind ik een slijmbal :o

Rutte vind ik nog niet klaar - "te groen"

gekkesies

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:30

Op dit moment ga ik voor Pechtold. Rutte is voor mij persoonlijk veel te rechts en van de linkse partijen vind ik Bos inderdaad niet altijd even rechtlijnig meer (al vind ik het persoonlijk wel goed dat hij nu over deze kwestie voet bij stuk gehouden heeft). Ik denk overigens dat Halsema het sowieso beter zal doen in de oppositie dan in een coalitie.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 13:33

gekkesies schreef:
Op dit moment ga ik voor Pechtold. Rutte is voor mij persoonlijk veel te rechts en van de linkse partijen vind ik Bos inderdaad niet altijd even rechtlijnig meer (al vind ik het persoonlijk wel goed dat hij nu over deze kwestie voet bij stuk gehouden heeft). Ik denk overigens dat Halsema het sowieso beter zal doen in de oppositie dan in een coalitie.

Maar Bos had zijn mond moeten houden tegen de Media - vuil spel is dat en dus niet goed als bestuurder.
Ook doet hij nu schijnheilig om zijn belofte te houden, maar dat doet hij IMO alleen wanneer dat hem uitkomt.

Dat laatste ben ik met je eens :j

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:36

En ik ben het met jou eens dat hij het niet via de media had moeten spelen. :P
Beloftes nakomen wanneer het uitkomt zijn vrijwel alle partijen erg goed in, dus daar kan ik tegenwoordig al niet eens meer een partij op afschrijven helaas. :=
Het CDA waait bijvoorbeeld ook altijd erg makkelijk met alle winden mee. ;)
De enige die wel doet wat hij zegt is Wilders, maar dat vind ik dan weer zo'n asociale kerel.. :+
Laatst bijgewerkt door gekkesies op 20-02-10 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:36

superwoman schreef:
Wie heeft je voorkeur Asyaa?

Ik vind ze persoonlijk allemaal niks.

Pechtold vind ik een slijmbal :o

Rutte vind ik nog niet klaar - "te groen"

Niet echt een specifieke voorkeur. Moet binnenkort eens de standpunten en verkiezingsprogramma's door gaan spitten :)
Goeie punten die je opnoemt maar wat blijft er over? (even de huidige coalitie partijen buiten wegen gelaten)
Geert Wilders (PVV)? Liever niet :o
Agnes Kant (SP)? Zou in de coalitie kunnen komen (als we kijken naar het huidige aantal zetels).
Dan zijn er nog wat kleinere partijen maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat die genoeg stemmen halen voor de coalitie.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 13:41

gekkesies schreef:
En ik ben het met jou eens dat hij het niet via de media had moeten spelen. :P
Beloftes nakomen wanneer het uitkomt zijn vrijwel alle partijen erg goed in, dus daar kan ik tegenwoordig al niet eens meer een partij op afschrijven helaas. :=

klopt ook, maar ik vind dat bos het heel schijnheilig doet dát haat ik.
Zogenaamd de "heilige peer" uithangen en vind dat Balkenende dat gelukkig niet doet en niet gedaan heeft.
Ik geloof niet dat je iets hebt aan Bos als MP.
Ik geloof ook dat Nederland behoorlijk veel geld heeft verloren mede door Bos, ookal had hij het lastig nu natuurlijk :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 13:42

Asyaa schreef:
Goeie punten die je opnoemt maar wat blijft er over?

Daarvoor heb ik 'm ook geopend...
Ik weet het ook niet :=

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:44

Ik snap ook zeker dat jij er zo over denkt. :j
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vooral denk vanuit mijn linkse overtuigingen en dan weinig andere keuzes zie dan PVDA.
Bos zou van mij ook niet per se MP hoeven worden, ik bekijk het vooralsnog even meer op partij dan op persoon. Er is voor mij nog veel te veel onduidelijkheid aan alle kanten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:59

Wat een waardeloze keuzes ;( Uit pure armoe zou ik zeggen, dan maar Pechtold, in vredesnaam. Alleen maar omdat het de enige is waarbij ik niet direct een waslijst aan redenen tegen kan verzinnen.
Verhagen of Balkenende in elk geval ALSJEBLIEFT niet...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:00

superwoman schreef:

Nou nou... Ben eigenlijk wel benieuwd naar een voorbeeld van wanneer je haar dom vindt overkomen?

Ik denk dat Femke Halsema juist wel eens een prima MP zou kunnen zijn. Imo is zij zelfverzekerd, daadkrachtig, helder en qua uitstraling ook representatief. Laatst bij een verkiezingsdebat met de grote leiders, bleek ook dat zij veel respect uitstraalt. Iemand analyseerde het debat en wat bleek: het was telkens erg chaotisch maar zodra Femke aan het woord was, was iedereen oprecht stil. En idd, als je het terugkeek! :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:13

Ik vind het echt zonde dat Balkenende deze regeerperiode niet kan afmaken. Hij mist wellicht uitstraling en charisma, maar is m.i. wél puur en eerlijk.

Ik vermoed dat de VVD in de coalitie komt en zie dan een Mark Rutte wel als Minister President.

GroenLinks, SP, PVV zijn allemaal typische oppositiepartijen. Komen zij in de coalitie dan zijn er binnen no time wéér nieuwe verkiezingen nodig of ze maken 4 jaar lang niks klaar :roll:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:17

Femke...die een toespraak staat te houden, haar kinderen er tussendoor komen baggeren en dan zegt.met domme grijns op dat zure hoofd :
"sja, dat krijg je met een vrije opvoeding" ...nee dank je ...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:23

Gut gut, je zou bijna denken dat het echt mensen zijn. ;)
Je woordkeuze vind ik trouwens vrij respectloos en doet me denken aan de woorden van Rita Verdonk tegen Bos. :=

Dat is imo echt níet het beeld van Femke Halsema. Ik wist niet eens dat dat is gebeurd, maar daar staat ze iig absoluut niet om bekend en ik zie het dan ook als een menselijk incident. Zoals ik al zei, straalt zij zelfverzekerdheid uit en is ze daadkrachtig en helder. Je weet bij haar waar je aan toe bent. En ik denk dat Nederland dat wel kan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:30

superwoman schreef:
gekkesies schreef:

Maar Bos had zijn mond moeten houden tegen de Media - vuil spel is dat en dus niet goed als bestuurder.
Ook doet hij nu schijnheilig om zijn belofte te houden, maar dat doet hij IMO alleen wanneer dat hem uitkomt.

Dat laatste ben ik met je eens :j

Ik vind dat Bos aan het draaien is geweest, Balkenende net zo goed, trouwens. PvdA houdt zich iig aan het regeerakkoord, dat kan ik waarderen.

Wie moet de nieuwe MP worden....... goede vraag.

Ik ga voor Rutte, de VVD heeft vaker in de regering gezeten, heeft daar ervaring mee. Ik zou de VVD sowieso erg graag in een nieuw kabinet zien, trouwens, misschien kunnen zij ons de crisis door helpen. VVD heeft in ieder geval goede ideeën voor de economie.

Pechtold is een goede debater, veel gevoel voor humor, maar kan ook de zaken goed op scherp zetten, maar zie hem liever in de oppositie, dan kan hij scherper zijn, en beter doen waar hij goed in is. Femke Halsema..... nee, goed in de oppositie, scherp, kritisch, maar GroenLinks is imo te idealistisch en te weinig realist om in de regering te zitten.
CU ben ik erg in teleurgesteld, ze hadden best goede standpunten, maar al dat water bij de wijn heeft ze niet goed gedaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:30

Sonja_vR schreef:
Femke...die een toespraak staat te houden, haar kinderen er tussendoor komen baggeren en dan zegt.met domme grijns op dat zure hoofd :
"sja, dat krijg je met een vrije opvoeding" ...nee dank je ...

Ik vind je manier van omschrijven niet erg sympathiek - 'domme grijns', 'zure hoofd'. Je kunt je mening ook best kenbaar maken zonder zulke roddeljournalistiekomschrijvingen. Maar is dit een eigen invulling of werkelijk gebeurd, en in welke context dan?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:32

Ik heb de laatste keren steeds CU gestemd maar ik ben zwaar teleurgesteld in de manier waarop ze in dit kabinet gefunctioneerd hebben. Géén André Rouvoet dus!!!

Balkenende: ongeloofwaardig. Andere CDA-kandidaten (Verhagen, Donner) idem dito.
Bos: draaikont
Halsema: ik denk niet dat die in staat is een kabinet bij elkaar te houden.
Wilders: onacceptabel omdat hij discrimineert. Verder denk ik dat het kabinet dan binnen 14 dagen met ruzie uit elkaar valt.
Kant: te onervaren, te fel en te dom.
Rutte: te onervaren en te dom. Dat is geen leider.

en onze dames uit het kabinet, Gerda, Jetje, Jacqueline?
Alsjeblieft geen naïeve kipjes meer in het kabinet, dat is een aanfluiting voor de vrouwelijke helft van nederland. Dan liever alleen mannen...

Blijft er maar 1 over: Pechtold. Wie weet, het lijkt me een bekwame bestuurder. Ik ben het niet erg met zijn standpunten eens, maar we hebben wel een goede bestuurder nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:34

Wat ga jij nu stemmen dan, beantsje? Ik ben er nog niet uit, namelijk.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:37

Ik ook nog niet. Eerst maar eens de programma's bewonderen. En verder moet je er ook een gevoel bij hebben...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:39

beantsje schreef:
Alsjeblieft geen naïeve kipjes meer in het kabinet, dat is een aanfluiting voor de vrouwelijke helft van nederland. Dan liever alleen mannen...

Ja, grappig is dat. Als vrouwen fouten maken zijn het 'naieve kipjes' en moeten alle vrouwen het kabinet uit, als mannen fouten maken zijn ze individueel misschien wel 'draaikonten' (wat een beperkt het vocabulair trouwens... misschien moeten we toch weer eens wat nieuws verzinnen) maar is er geen reden om alle mannen te weigeren.
Ik vind Jaqueline Cramer en Gerda Verburg overigens geen slechte ministers. Ik zie ze alleen niet als ministerpresident.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:41

Laat Geert het maar eens proberen. (haalt popcorn want krijg er nu een hoop over zich heen :-)

Sonja_vR

misschien niet sympathiek Shadow0 maar zo kwam het op mij over, en het zure hoofd, ook dat is weer hoe Femke Halsema op mij over komt, altijd aan het zeuren , niets is goed, niemand doet het goed genoeg en geen enkele partij is zo goed als de onze...dat is haar uitstraling op mij en op de mensen in mijn omgeving die ik spreek ook , niets met roddeljournalistiek te maken :n ik ben namelijk geen joirnalist en mijn posts geen publicatie in een krant

ik vind het gewoon een hele onsympathieke dame , ik kan er niets aan doen , moet er serieus ook echt niet aan denken om haar als MP te hebben :n dan kun je de economie in nl wel helemaal gedag zeggen ...

het kind tijdens toespraak op podium is echt gebeurd
en misschien wel menselijk Toekie, maar ik vind het niet kunnen , op het moment dat jij als politica een toespraak staat te houden , hoort je kind daar niet tussendoor te huppelen en de aandacht van de moeder , die op dat moment als politica in functie is , te eisen.
dat vind ik verre van proffesioneel ...
dit is in mijn ogen net zoiets als een leraar die tijdens de les met haar eigen kind in de weer is ipv les aan het geven ,

Anoniem

@ beantsje: Doe ik ook hoor.

Ik hoop echt dat er een partij daadkracht toont, hun visie goed kan onderbouwen, en in ieder geval niet het één zegt en het ander doet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-02-10 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt