Gemeenteraadverkiezingen, niet in Naarden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Gemeenteraadverkiezingen, niet in Naarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 19:21

Geen gemeenteraadsverkiezingen in Naarden

Op 3 maart 2010 vinden landelijk de gemeenteraadsverkiezingen plaats. De inwoners van Naarden moeten nog even wachten voordat zij hun stem uit mogen brengen voor een nieuwe gemeenteraad.
Het kabinet heeft besloten deze verkiezingen uit te stellen voor gemeenten die betrokken zijn bij een herindelingsprocedure. De zittingsduur van de huidige gemeenteraad is verlengd tot 1 januari 2011. Naar verwachting vinden de nieuwe gemeenteraadsverkiezingen plaats in november 2010. Dan kunnen de inwoners van Naarden naar de stembus voor een nieuwe gemeenteraad.

bron: www.naarden.nl

Ik, als inwoner van Naarden, baal als een stekker! Mag en kan dit zomaar?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:27

Blijkbaar mag het - zulke enorme procedurefouten worden meestal niet gemaakt in zulke situaties. En het lijkt me heel logisch - gemeenteraadsverkiezingen houden als je weet dat er op heel korte termijn flink wat verandert aan de gemeente lijkt mij niet zinnig. Het is de bedoeling dat de inwoners (alle inwoners) een keuze kunnen maken voor een goede gemeenteraad. Als je door de herindeling een groot deel niet mee kunt nemen, lijkt me dat niet handig.

Ook is het meestal zinvoller om eerst zoiets als een herindeling af te ronden en dan je bestuur te veranderen, grote wisselingen terwijl je daarmee bezig bent geven veel risico op chaos.
Ik vind de beslissing dus heel logisch. Er zijn meer gemeenten die niet meedoen volgens mij - ook waar net een gemeentelijke herindeling is geweest. (Ja dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands ... ingen_2010 )

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 19:52

Ik baal ontzettend want had me er best wel in verdiept. :o

Shadow0

Re: Gemeenteraadverkiezingen, niet in Naarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:59

Dat snap ik, het is ook wel jammer. En het had ook wel iets eerder bekend mogen worden. Maar de beslissing vind ik wel logisch, en veel van de dingen waar je je nu in hebt verdiept zijn over 9 maanden ook nog wel relevant denk ik.