Gouda koopt tuig af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Desiree

Gouda koopt tuig af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 08:54

GOUDA - Marokkaanse crimineeltjes die in Gouda betrokken waren bij het sneeuwballenincident, zijn door de gemeente 'afgekocht' om hen rond de jaarwisseling van de straat te houden. Het staat op de voor pagina van de telegraaf

VVD-lijsttrekker Laura Werger is furieus... Ads door Google
Laatste nieuws uit Gouda
Hier vind u echt het meest actuele nieuws en informatie uit gouda
http://www.goudalokaal.nl
witgoed+outlet gouda
winkel met diverse aanbiedingen witgoed,meubels,fietsen 1+2dehands
http://www.witgoedoutletgouda.nl
Tip voor Personeelsuitje
Tientallen Actieve Bedrijfsuitjes: Daar Wordt Nog Járen Over Nagepraat
TrafficControl.nl/Personeelsdag
Ze kregen gezamenlijk 2250 euro in een envelop geduwd om zelf een feestje te organiseren. Dat stelt de gemeentelijke VVD-fractie op basis van verklaringen van de betrokken jongeren uit de omstreden Goudse woonwijk Oosterwei. Enkele tientallen Marokkanen belaagden verschillende mensen met sneeuwballen, wierpen barrières op en maakten zich schuldig aan berovingen.

Om de jongeren koest te houden, kregen ze van de gemeente handje contantje geld aangeboden. De VVD in Gouda is furieus omdat gemeenschapsgeld zonder procedures werd uitbetaald. "Bovenal is het niet verstandig. Je beloont immers crimineel gedrag", stelt de VVD-fractie.

Rustig

Gouda bevestigt dat er geld is gegeven. "Wij wilden juist voorkomen dat de boel verder zou escaleren", is de reactie bij de gemeente. "De jongeren hebben zelf voor het feest een begroting ingediend. Ze moesten aangeven hoeveel geld ze nodig hadden voor het inhuren van een diskjockey, een hapje en een drankje. Voor ons was het belangrijk dat het in de wijk rustig zou blijven rond de jaarwisseling."

Volgens de gemeente moest er snel gehandeld worden. "Het zal best zo zijn dat het geld contant is overhandigd, maar het is goed besteed. Achteraf was iedereen blij. We hebben vijf Marokkanen als dank na afloop ook nog een boekenbon gegeven", meldt een woordvoerster

Wat vinden jullie hier nou van ?

Moderatoropmerking:
Verklaring van de gemeente die een ander licht op de zaak werpt: http://www.gouda.nl/Bestuur/Nieuws_arch ... iode_Gouda
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 19-02-10 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verklaring gemeente toegevoegd

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:00

Ik heb er maar één woord voor: belachelijk!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:02

Tja, ik denk dat we een hele verkeerde weg op zijn gegaan. Overal moet bezuinigt worden en daar word zo geld gegeven. Mensen horen zich normaal te gedragen en dan heb je dit niet nodig... Ik denk dat dit topic een eindeloze discussie kan worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:02

nah, ik weet dus wat me te doen staat als ik een leuk feestje wil geven.........

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 09:04

Hoop niet dat het een eindeloze discussie kan worden, maar was wel benieuwd naar jullie mening...

Ik vind het best belachelijk, wie het dan ook gedaan heeft.
ik ga me ook gewoon zo gedragen en dan zeg ik ja ik wou geld voor me verjaardag dan kan ik een leuk feestje vieren :+

Albert

Re: Gouda koopt tuig af

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:46

Qua kosten/ baten plaatje zal het ruimschoots uit kunnen, maar het signaal is natuurlijk volkomen fout.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:57

ON > NM

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:28

de boel verstieren=beloond worden met geld voor een feestje

ik snap deze som niet.........

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:32

Dan brengt Fok!Frontpage dit nieuws toch een stuk netter, die heeft het over 'Marokkaanse jongeren', ik vind de term 'Marokkaanse crimineeltjes' écht niet kunnen.
Vind het een goede positieve oplossing, jongeren die zich fout gedragen doen dat niet zomaar, vaak zit daar een enorm minderwaardigheidscomplex aan vast.
En een gemiddeld feestje van een gemiddelde gemeente is stùkken en stùkken duurder en dat komt ook uit de gemeenschapskas.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:33

Had ze alsnog een nachtje in de cel geflikkerd, en wel op oudjaarsnacht. Dan was het ook rustig geweest.

Onvoorstelbaar, slecht gedrag word steeds vaker beloont.... ik ga ook maar het slechte pad op geloof ik.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:33

luxx schreef:
Dan brengt Fok!Frontpage dit nieuws toch een stuk netter, die heeft het over 'Marokkaanse jongeren', ik vind de term 'Marokkaanse crimineeltjes' écht niet kunnen.
Vind het een goede positieve oplossing, jongeren die zich fout gedragen doen dat niet zomaar, vaak zit daar een enorm minderwaardigheidscomplex aan vast.
En een gemiddeld feestje van een gemiddelde gemeente is stùkken en stùkken duurder en dat komt ook uit de gemeenschapskas.

Jamaar, even daargelaten waarom ze zich zo gedragen... het ZIJN toch ook crimineeltjes?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:37

Pardon?!
Leven we dan écht in een bananenrepubliek? Als je maar hard genoeg rotzooit trapt krijg je nog geld toe ook?
Klinkt een beetje als beschermgeld dat de maffia vraagt...
Als je betaald, zal je niets overkomen....

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:40

Abeltje77 schreef:
Jamaar, even daargelaten waarom ze zich zo gedragen... het ZIJN toch ook crimineeltjes?

Het zijn ontspoorde jongeren, 'crimineeltjes' is een verachtelijke benaming en ze voelen zich al minderwaardig.
Vind dat het best eens tijd wordt om deze kwestie positief in plaats van negatief te benaderen en vind dit geen slecht idee.
Wilders staat terecht voor dergelijke uitspraken, waarom komt de Telegraaf hiermee weg? Die mogen er wat mij betreft naast staan.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:43

Zoals het hier gebracht wordt, is het inderdaad belachelijk. Zo van als je je lekker misdraagt dan krijg je wel geld voor een feestje.

Maar je zou het ook zo kunnen zien. Eindelijk heeft de gemeente iets gevonden zodat deze jongeren zich ook kunnen vermaken, de meeste van dit soort "treiter criminaliteit" komt toch voort puur uit verveling. Het is toch ook aan de gemeente om te zorgen dat er wat te doen is voor de jeugd.

De gemeente geeft toch ook geld aan buurthuizen e.d.. Die organiseren toch ook feestjes? Dan is het in een keer geen probleem?

Als deze jeugd echt zo vreselijk crimineel was, gingen ze echt niet braaf naar het feestje, maar dan tuigde ze er gewoon nog een paar nietsvermoedende voorbijgangers af of zo iets.

Kan er dus in dit geval niet zo van wakker liggen. Vind het nou ook geen bedragen waar ik stijl van achterover sla. Is het echt zo erg dat we een keer iets voor de marokaanse jeugd organiseren?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:48

Het feestje heeft een ander doel dan alleen maar een feestje, Het is alleen zo dat je dat niet zo in de media kan schrijven want dan maakt de organisatie die met deze jongeren aan de slag gaat tandenloos.

Als je de probleemjongeren bij erlkaar kan krijgen, en contact kan maken, haal je ze uit de anonimiteit. Ken je ze dus bij naam en voornaam, weet wat er in zo'n groep leeft, en kun je volgende escalatie voorkomen. Het feestje kan dan een middel zijn, maar geen doel opzich. Het is alleen jammer dat er in de media gesproken wordt over een feestje en dat ze zo contant geld in hun handen hebben gekregen. Want dit klopt dus niet. Dit geld is naar het jongerenwerk gegaan, die tijd er in steekt om samen met de jongeen iets te organiseren. Het jongerenwerk werkt weer nauw samen met de politie, en zo komen alle gegeven op tafel, hou je ze in de smiezen.

Nu is het een feestje, volgende keer een sportwedstrijdje, of een cursus. Maar puur als middel met een achterliggend doel. Maar als je het achterliggende doel al bij voorbaat in de media brengt komt er geen jongere meer.

akira5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:52

niet te geloven, zo zie je maar misdaad loont

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:53

Sosha schreef:
Kan er dus in dit geval niet zo van wakker liggen. Vind het nou ook geen bedragen waar ik stijl van achterover sla. Is het echt zo erg dat we een keer iets voor de marokaanse jeugd organiseren?

wel als het voor jongeren is die de boel hebben lopen verzieken!

er zijn ook zat marokkaanse jongeren die het wel goed menen.
waarom dan niet voor hen?en wel voor een stel relschoppers?

en mensen overvallen lijkt me aardig crimineel. mag je ze dan ook al geen crimineel meer noemen terwijl sommigen dat wel zijn?

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:01

Zoals het hier omschreven is....echt te gek voor woorden.

Gouda is al niet echt leuk om op donderdagavond te winkelen, en nu krijgen ze nog een beloning ook.

Maar...als het zo is als door Issy omschreven, dan zit er misschien wel wat in.
Maar staan deze jongeren er wel voor open?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:03

er zit op zich wel wat in inderdaad,maar het steekt mij gewoon dat de relschoppende jongeren zulk soort dingen aangeboden krijgen(via jongerenwerk blijkbaar dus)

terwijl ik juist zoiets heb: organiseer dan iets voor de mensen die niet de boel op stelten zetten

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:06

Snoevie schreef:
en mensen overvallen lijkt me aardig crimineel. mag je ze dan ook al geen crimineel meer noemen terwijl sommigen dat wel zijn?

Je slaat precies de spijker op zijn kop. Nee, ik denk inderdaad dat je een bevolkingsgroep niet crimineel mag noemen omdat SOMMIGEN uit deze groep dat wel zijn.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:07

Ik vind dit echt heel erg bizar :?

Welke idioot bij de gemeente verzint zoiets en gaat het vervolgens nog uitvoeren ook, niet normaal :n

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:08

Sosha schreef:
Snoevie schreef:

Je slaat precies de spijker op zijn kop. Nee, ik denk inderdaad dat je een bevolkingsgroep niet crimineel mag noemen omdat SOMMIGEN uit deze groep dat wel zijn.

ik bedoel ook niet de gehele bevolkingsgroep!maar de mensen die crimineel zijn mag je toch wel zo noemen?

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:11

Van mij mag je het crimineel noemen :-)

Het gaat er ook niet om of het buitenlanders of nederlanders zijn, het gaat erom dat het gedrag niet acceptabel is. Toch??
Zo zie ik het i.e.g.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:12

klopt. het gaat er helemaal niet om dat het marokkanen zijn. voor hetzelfde geldt waren het chinezen,zal mij een worst wezen.

punt is dat zulk gedrag onacceptabel is en het dubbel voelt dat er voor hen zulk soort dingen wel georganiseerd worden

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:13

Snoevie schreef:
ik bedoel ook niet de gehele bevolkingsgroep!maar de mensen die crimineel zijn mag je toch wel zo noemen?

Dan moet je de individuele criminelen zien te pakken en voor hun daden straffen. Niet iedere jonge Marokkaan die misschien een sneeuwbal gegooid heeft, gelijk als crimineel bestempelen. Het gaat vaak maar om een heel klein groepje die zich echt schuldig maakt aan criminaliteit, de rest hangt er maar wat omheen, de zogenaamde meelopers.