'Vier carnaval binnen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je hiervan

Wel eens
7 (36%)
Oneens
Geen stemmen
Flauwekul
4 (21%)
Hou er rekening mee en zorg dat ik goed aangekleed ben
8 (42%)

Totaal aantal stemmen: 19

Romili

'Vier carnaval binnen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 22:05

DEN BOSCH - De GGD's in het zuiden van het land waarschuwen carnavalvierders voor bevriezing van oren, vingers en tenen wegens de aanhoudende kou in de komende dagen.

Het advies is om het feest binnen te vieren en eenmaal buiten vooral in beweging te blijven en warme kleren aan te trekken.

De buitentemperatuur zakt komend weekeinde tot 5 graden onder nul. In verschillende Limburgse en Brabantse steden is carnaval een typisch buitenfeest.

Door het gebruik van alcohol zetten bloedvaten uit en verliest het lichaam veel warmte terwijl de huid toch warm aanvoelt, zo legt een woordvoerster van de GGD Hart voor Brabant uit.

Gevaar

Buiten hossen en springen kan niet heel veel kwaad maar even de kroeg uit om op een bankje uit te rusten, veroorzaakt het reële gevaar dat bijvoorbeeld oren bevriezen zonder dat je het merkt, aldus de GGD.

''Zoek de warmte op en vier carnaval binnen'', aldus de woordvoerster. "Ga je toch naar buiten, doe handschoenen, dikke jas en warme sokken aan en zet een muts op. 'En doe onder invloed van alcohol vooral geen onverstandige dingen

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2182491/vier-carnaval-binnen.html

joostvangestel

Re: 'Vier carnaval binnen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:58

Gewoon buiten vieren. Dat deden we vroeger ook gewoon. Wel je verantwoord aankleden en uitkijken met de antivries ;)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:12

gewoon wat warmer verkleden. en ik personlijk, hoeveel drank ik ook op heb, merk toch nog weldegelijk hoe verdomd koud het dan buiten is hoor:P

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:31

Mijn man en ik gaan morgen richting Breda, we hebben ivm het koude weer lekkere warme vikingpakken geregeld die over onze spijkerbroek/jas hun kunnen dus met ons komt het wel goed denk ik.

Echt zuipen gaat h'm toch niet worden aangezien we allebei maandag weer vroeg uit de veertjes moeten om te werken...beetje nep carnavalvierders maar ja...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:34

Ik hou toch al niet van de optocht O:)

Dus ik blijf ook zeker binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:34

Gewoon met 20 man 3 uur buiten stil staan :)
Koud dat het is, niet normaal, maar wel gezellig ;)