Stel, je bent een ambulance medewerker....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Stel, je bent een ambulance medewerker....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 20:26

En je gaat even een frietje halen bij een snackbar in goes. Besteld van te voren of gaat het even binnen bestellen. Tijdens het wachten komen er spontaan een stel stadswachters op je blinkende gele auto af en willen een bon geven.

In Goes geld dan wel een parkeerverbod op de grote markt ... Maar als ik zie dat alle coffeeshop bezoekers bijna nooit bekeuringen krijgen en juist de mensen die naar de snackbar toe komen om even snel een frietje te halen wel.

en dan vooral ambulance medewerkers. Mensen die je notabene moeten redden als er nood aan de man is.

Wat vinden jullie hier nou van.... En meningen van ambulance medewerkers zijn ook zeer welkom.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:28

Was ie 'in dienst'? Ik vind dat eigenlijk niet kunnen.. je kunt op z'n minst een beetje tolerant zijn naar je collega's toch? Schep je denk ik geen lekkere samenwerking mee denk ik.

Is die bon ook gegeven?

*edit; aan de andere kant.. wat wij niet mogen mogen hun ook niet uiteraard...
Maar dan mag de politie zichzelf ook bonnen gaan geven.. keren op de weg waar niet mag, fiesten door de stad waar niet mag...
Laatst bijgewerkt door Nagini op 10-02-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:29

hmm aan de ene kant denk ik je hebt gelijk ....alleen ff een patatje halen .....
maarja aan de andere kant, als jij het mag ,mag pietje klaasje en jantje het ook
en dan wordt het toch een drukke en ongeregelde bedoening.....

Karin

Sta jij serieus op te letten wie er daar al dan niet een bekeuring krijgt? :?

Ik vind niet dat ambulancemedewerkers een uitzonderingsbehandeling moeten krijgen als zij een frietje gaan halen. Op dat moment ben je niet levensreddend bezig en dan geldt ook voor jou het parkeerverbod.

Captain

Hmm.. Aan de ene kant vind ik het niet kunnen. Aan de andere kant.. Ook al ben je een ambulance mederwerker, als je even een patatje gaat halen mag je hem gewoonweg niet op een plek zetten waar dat aangegeven staat. :)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 20:30

ik weet het niet.... ik zal het vragen als ik weer moet werken (bij die snackbar dus )

Mijn bazen en collega's vinden het dus ook niet kunnen. Die mensen kunnen elk ogenblik worden opgeroepen om een leven te redden en je gaat als stadswachter een beetje een bon uitdelen.
Ik ga er vanuit dat hij in dienst was. anders nemen ze niet die gele auto mee. (oproepbaar )

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:31

Hmm, ik heb het zoiezo al niet zo op parkeerwachters, haha. Maar waar stond je auto dan? (Weet hoe Goes eruit ziet hoor, stond je bij de High Life) Ik vind ook dat dat wel overdreven is, je kan tenminste een beetje aardig zijn tegen je collega's en mijn vraag is ook: Was je in dienst? Want als je honger hebt en toch dienst hebt vind ik het helemaal belachelijk.

Je hebt er toch wel wat van gezegd?

EDIT: Lees net dat hij in dienst was, dan zou ik het zeker vreemd vinden want dan heb je nou eenmaal geen tijd om heel je auto daar weg te zetten bij het Tiendenplein (??)

Silence

Re: Stel, je bent een ambulance medewerker....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:32

Waarom zouden ambulancemedewerkers daar geen boete moeten krijgen terwijl ieder ander mens dat wel krijgt.........

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:33

Vind het maten naaien.
Het probleem is dat als ze 100 m verderop parkeren en ze worden opgeroepen, dan kan dat nou net het minuutje zijn, ze zijn in functie.
Laten die stadwachters nou niet de heilige boontjes uit gaan hangen, maar liever nuttig werk doen.
Laatst bijgewerkt door kamsel op 10-02-10 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:33

ik snap al niet dat iemand in de baas zijn tijd een frietje gaat halen, laat staan fout parkeren

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:34

shadowflower schreef:
ik weet het niet.... ik zal het vragen als ik weer moet werken (bij die snackbar dus )

Mijn bazen en collega's vinden het dus ook niet kunnen. Die mensen kunnen elk ogenblik worden opgeroepen om een leven te redden en je gaat als stadswachter een beetje een bon uitdelen.
Ik ga er vanuit dat hij in dienst was. anders nemen ze niet die gele auto mee. (oproepbaar )

Ehm........ gewoon geen patat gaan eten onder diensttijd? Iemand die op kantoor werkt gaat toch ook niet in de baas z'n tijd een frietje halen?

Sjolvir

Niet parkeren is niet parkeren..
Dat is consequent, wie mag er anders wel of niet?
De ambulance die friet wil wel..
De buurman die friet wil ook..
De andere buurman niet... ?

Frietje elders halen waar je wel mag parkeren,
iedereen wil wel eens wat eten als ie honger heeft al dan niet tijdens het werk.
En doorgaans krijg je daar niet de kans voor.
Brooddoosje met boterhammetjes moet dan maar mee...
Maar indien ambu daar stond, niet voor patient, stond ie dus gewoon fout geparkeerd...

kamsel

Tja Kiwiko, als je 24 uur moet werken kan het wel handig zijn om te eten...
(en roxx)
Laatst bijgewerkt door kamsel op 10-02-10 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

KiWiKo schreef:
ik snap al niet dat iemand in de baas zijn tijd een frietje gaat halen, laat staan fout parkeren

Wat is daar mis mee als je daar toestemming voor hebt? Of wellicht had ie heel ff pauze, ik weet niet hoe dat werkt als ambu-medewerker?
Ik mag ook wel eens ff gauw wat gaan halen in mijn baas zijn tijd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:35

KiWiKo schreef:

waarom zou dat niet kunnen? dat frietje halen dan he....
ik haalde vaak genoeg tijdens mijn mobiele surveillance wat te eten, zolang ik geen inbraakmeldingen kreeg hoefde ik ook niet te vliegen...
alleen idd....zelfde als bij de TS, moet continu paraat zijn....
en dat patatje halen is op eigen risico
en dat parkeren dus ook....als je opegroepen word moet je gaan.....maar idd geeft nog geen recht om fout te parkeren

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:36

Ik vind wel dat ze die uitzondering mogen maken voor politie, brandweer en ambulancepersoneel. Vind het nl wel prettig dat als ik 112 bel, deze mensen niet verder dan 1 minuut van hun auto verwijderd zijn omdat ik binnen luttele minuten gered wil worden.

Ahum TS, is er geen andere snackbar in de buurt?? Of is het eten in de andere snackbar van dien kwaliteit dat je de ambulance dan voor jezelf nodig hebt :+ .

RoosIris

Als je een avonddienst draait dan kan ik mij goed voorstellen dat je graag iets warms wil eten. En tja, om nou de ambulance in een parkeergarge te parkeren is ook zo wat. Word je opgeroepen moet je eerst terugrennen naar je auto, ticket betalen en dan uitrijden.... en tja soms geldt iedere minuut.

Van mij mogen ze staan waar ze staan willen... en met wat voor reden dan ook...

Roxx

Ik kan me toch niet voorstellen dat iemand 24 uur achter elkaar moet werken zonder pauze. Een patatje halen in de pauze is geen probleem natuurlijk, dan word je ook niet opgeroepen lijkt mij.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:37

Misschien is het meer iets van solidariteit naar elkaar toe. Neee.. je moet inderdaad niet fout parkeren, want niemand mag fout parkeren. Maar kun je dan niet hier en daar een oogje dichtknijpen? Ik heb zelf zo iets van, laat dat gaan...

totdat er politie staat die een frietje komt halen en fout staat geparkeerd. Dan is er opeens niets aan de hand.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:38

Roxx schreef:
Ik kan me toch niet voorstellen dat iemand 24 uur achter elkaar moet werken zonder pauze. Een patatje halen in de pauze is geen probleem natuurlijk, dan word je ook niet opgeroepen lijkt mij.

vaak bij dat soort beroepen heb je geen officiele pauze's
je neemt je tijd indien dat mogelijk is, is het niet mogelijk dan ga je door
zo werkt dat nou eenmaal......
en in dit vak draai je rustig diensten van 12 of 16 uur hoor :j

Sjolvir

Nagini schreef:
Misschien is het meer iets van solidariteit naar elkaar toe. Neee.. je moet inderdaad niet fout parkeren, want niemand mag fout parkeren. Maar kun je dan niet hier en daar een oogje dichtknijpen? Ik heb zelf zo iets van, laat dat gaan...

totdat er politie staat die een frietje komt halen en fout staat geparkeerd. Dan is er opeens niets aan de hand.

Die mogen het netzo goed niet.. maar ja, je hebt altijd baas, boven baas :D

RoosIris

Roxx schreef:

Ja hoor, pauze kennen ze niet. enkel tijd dat ze niet worden opgeroepen.
Kom regelmatig ambulancebroeders tegen in de winkel, dan komen ze wat eten halen. Gebeurd regelmatig dat ze hun spul achter moeten laten omdat ze oproep krijgen

gamblerlover

Ik vind dat hij net als ieder ander in nederland een boete hoort te krijgen. Zou wat zijn als iedere ambulancemedewerker, politieagent en brandweerman onder diensttijd overal mochten parkeren zonder dat er een noodsituatie is. Waarom zouden zij in normale gevallen boven de wet staan? Ik vind juist dat zulke mensen een voorbeeldfunctie hebben en dus ook het goede voorbeeld moeten geven.

En in je pauze ergens iets eten kan ook heus wel ergens op een fatsoenlijke en legale parkeerplaats.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:39

Dat zou wat zijn zeg, nu even niet, heb nu pauze.
Nee, er zijn beroepen waar je geen pauzes op vaste tijden hebt en waar je moet pakken wat je pakken kan (aan rust en eten)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:39

Euh Roxx... ook in de pauze kun je als ambumedewerker gerust opgeroepen worden. Pauze neem je namelijk als je even geen oproep hebt en het ongeveer pauzetijd is... zitten bij zulke beroepen geen vaste tijden aan verbonden.