Ik ben Crimineel!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Ik ben Crimineel!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 15:55

niet te geliven, nederlandse wetgeving en Openbaar Ministerie, ik ben dus vanaf heden crimineel;

meido nov 2009 zijn mijn vader en zijn vrouw in konvooi vertyrokken voor een 5 a 6 jarige zeil race om de wereld, eerste gedeelte vanaf gran Canaria tot aan St Lucia was georganiseerd, va daar gaan ze beiden met hun schip veredre, om de wereld heen, beiden de 65 al gepasseerd, alles wat ze aan vaste land hadden aan huizen werekldweid zijn verkocht zodat ze echt vrij zijn om te gaan.

Ik als dochter zijnde heb toegezegd om mijn vader met zijn vrouw samen met man henry en onze kids uit te zwaaien, voro t zelfde geldt is het de laatste keer dat we ze voorlopig of uberhaupt zien, dat ontneem ik mijn vader en ook onze kinderen niet, stel we zouden niet zijn gegaan en er gebeurt wat, dan vergeef je jezelf dat nooit, we moesten van woensdag to woensdag dara heeb, buiten seizoen om waren er geen vluchten voor kortere verblijfsduur te krijgen, dus we moesten er wel een week heen, ik heb begin september dit netjes schriftelijk aangegeven bij directeur van school, die mag in zijn functie tot een max van 10 schooldagen p kind, toestemming geevn tot bijzondere vrijstelleing van lesuren, daarna is het aan de leerplichtambtenaar om dara iets over te zeggenm, aangezien het hier om 4,5 dagen school p kind gaat, was de beslissing dus aan directeur, die begreept het persoonlijk gezien helemaal dat wij zouden gaan en twijfelde toch om wel of geen toestemmenig te geven, heeft daraover contact gehad met leerplichta,btenaar maar deze wees hem weer op zijn bevoegdheid om die keuze te maken.

nou heeft hij er voor gekozen om dat niet goed te keuren, niet omdat hij het ons niet gunde of de situatie niet begreep, maar zei ie, straks komen r allemaal ouders die ineens een opa in het buitenland hebebn zitten en die een wereldreis gaat maken??!!!

ik heb m verteld dat we toch zouden gaan, dat begreep hij, ik vroeg hem nog wat de risico's zouden zijn als we wel met kids zouden gaan, nou zei ie, dat wist ie niet, hij wist dus niet of we iets zouden horen en zo ja wat de consequenties zouden zijn, nou goed wij gaan.

vader met veel tranen uitgezwaaid, en dat was t , dachetn we, totdat we in medio dec post krijgen van OM dat we een statement bij leerplichtambtenaar moesten afleggen, directeur had nl medling gedaan dat wij ongeoorloofd toch weg zijn gegaan????!!!! of alle people.......
ik naar leerplichtambtenaar, die kende ik telefonisch al uit de periode dat de directeur niet wist wat te doen, toen heb ik haar maar eens gebeld.
Zij heeft verklaring opgenomen, etevns erin vermeld dat ik voro beide kids huiswerk mee heb genomen en dat dagelijks heb zitten doen, want ze hadden tenslotten geen vakantie, in dezelfde periode heersde er op school zo veel mexicaans griep zieken dat ze de leerstof hebebn laten liggen en die dagen hebben zitten kleuren, plakken en kralen reigen, staat nog met foto's op hun website ook, heb ik dus ook uitgeprint en aan leerplcihtam,btenaar meemgegeven, die zoud at dus doorsturen naar OM en dan zou ik t moeten afwachte,

nou kreeg afgelopen zaterdag belachelijke factuur en de mede deling dat als ik het er niet mee eens ben en t voro laat komen, ik er zkeer van moet zijn dat de straf qua geld boeten nog hoger zou worden, het als kanttekening bij mijn naam wordt gemeld, dus maw dan ben ik dus officieel strafrechtelijk bezig geweest, dan nog als ik t voor laat komen is het afhankelijk ban welek rechter ik voor mijn neus krijg, dus ook wat de uitkomst daarvan is.

nou vraag ik je...............!!! ik kan beter bank overvallen want dan heb ik mi echt iets gedaan wat niet door de beugel kan, maar nu, doe je alles eerlijk en oprecht, ook omdat dat iets is wat ik mijn kids mee wil geevn, eerlijk zijn , maar nu ben ik daar niet zo zeker meer van!

van mijn vader en zijn vrouw hebben wij allemaal op 23 dec voor t laatst iets vernomen, leuk...not!!!!!

joyce83

Re: Ik ben Crimineel!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:59

Dit is wel een erg rare situatie. Je hebt alles besproken en aangegeven bij de directeur en dan krijg je dit eroverheen? Wat ik niet snap is dat ze het niet als een waarschuwing hebben gedaan. Ik ga ervanuit dat er meer kinderen zijn die ongeoorloofd thuis zitten toch? Hebben ze niet eerst gewoon contact met je opgenomen?

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:01

Jeetje belachelijk!

Wordt je zo als crimineel behandeld terwijl je alles op een nette manier hebt proberen op te lossen.. Waar gaat het heen in de wereld denk je dan..

Hoop voor je dat je gauw weer wat van je vader en zijn vrouw hoort!

En natuurlijk dat dit allemaal goed gaat aflopen, heb geen ervaring met zoiets dus kan je niet helpen..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:03

Jeetje, sorry maar jij schrijft echt behoorlijk slecht.

Nouja balen dat het is afgewezen maar als het is afgewezen én je gaat weg dan kan je natuurlijk wel wachten op zoiets. Persoonlijk was ik ook gegaan maar wel met in mijn achterhoofd dat ik achteraf 't één en ander moet gaan verantwoorden en zal moeten dokken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:04

Hoe je het ook wendt of keert: je bent zonder toestemming gegaan en dan moet je inderdaad de consquenties dragen. Die consequenties had ik je vooraf kunnen vertellen. Staan ook in iedere schoolgids.

Is inderdaad heel vervelend voor je.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:05

Hmm ben toch wel benieuwd hoe dit gaat lopen..
Vind het wel erg flauw en banketstaaf van de directeur overigens.. :?

*er staan héél veel typfouten in je tekst, misschien nog even nalezen en verbeteren?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:06

Sja het was natuurlijk wel een beetje te verwachten als je geen toestemming hebt. Scholen zijn nu eenmaal verplicht het te melden...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:07

dat verbeteren begin ik niet aan zit met chronsch verkrampte handen en vingers dus dat hoort r nu eenmaal bij

Yessy schreef:
Sja het was natuurlijk wel een beetje te verwachten als je geen toestemming hebt. Scholen zijn nu eenmaal verplicht het te melden...

dan had de directeur dat toch moeten meldden toen ik hem er naar vroeg, maar hij zei niet te weten wat er zou gebeuren en of ik er wel iets van zou horen

Authentic schreef:
Jeetje, sorry maar jij schrijft echt behoorlijk slecht.

Nouja balen dat het is afgewezen maar als het is afgewezen én je gaat weg dan kan je natuurlijk wel wachten op zoiets. Persoonlijk was ik ook gegaan maar wel met in mijn achterhoofd dat ik achteraf 't één en ander moet gaan verantwoorden en zal moeten dokken.

dokken tot daar aan toe maar ik sta dus strafrechtelijk aangemeld nu, o en wat mijn mega slechte schrijfwijze; zie dit bericht bovenaan
Laatst bijgewerkt door Carolinef op 10-02-10 16:11, in het totaal 2 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:08

Het is idd vreselijk frustrerend dat je het open en eerlijk probeert te regelen en dan dit krijgt, terwijl als je ze ziek had gemeld er waarschijnlijk geen haan naar gekraait had.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:12

Helaas voor jullie is de directeur dit verplicht te melden, als een andere ouder/leerkracht hier melding van maakt krijgt de school een (flinke!) boete.
Voor jullie was dit een speciale aangelegenheid, maar er zijn veel mensen die hun eigen ding belangrijk vinden.

Ook oppassen met het zomaar ziek melden, als je kids dan later op school melden/vertellen dat ze opa hebben uitgezwaaid, moeten ze daar alsnog melding van maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:15

Ik snap je frustratie wel, maar ik ben het wel eens met de leerplicht, het is jammer, maar er is zo veel misbruik van een beetje soepelheid gemaakt dat dat niet meer kan.

Ik vind 4 a 5 dagen trouwens best veel. Dat er consequenties aan zitten vind ik niet geheel vreemd - die kun je gewoon aanvaarden denk ik.

Dat je wordt behandeld als een crimineel vind ik wat overdreven. Dat je wordt behandeld als iemand die in overtreding was... tsja... dat was je ook. Het is jammer, je hebt een gok genomen door je kinderen mee te nemen terwijl je wist dat daar geen toestemming voor was, daar kunnen gevolgen aan zitten.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:15

dat is ook de reden dat ik mijn kids niet heb ziekgemeld, eerlijkheid boven alles en daarnaast, dan moet ik een druk bij mijn kids gaan leggen om niet eerlijk te vertellen waar ze zijn geweest, vind ik niet horen en niet kunnen

vandaag heb ik echter van andere moeder van die school gehoord dat bij haar de directeur heeft geholpen om het aanvraagformulier anders in te vullen, zodat ze met r zoontje weg kon blijven onder het mom van familieomstandigheden, bij ons heeft ie opgegven luxe vakantie???!!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:16

Kortom je moet niet alleen zelf liegen maar ook je kinderen nog leren liegen.... Fijn systeem!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:17

horseyfries schreef:
Kortom je moet niet alleen zelf liegen maar ook je kinderen nog leren liegen.... Fijn systeem!

Je kunt natuurlijk ook overwegen om je aan de regels te houden. Mogelijkerwijs.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:18

In de schoolgids staat echt uitgelegd dat extra vakantie niet onder de bijzondere verlofregeling valt.

Afbeelding

Ik zou me dan ook beter geïnformeerd hebben van te voren. De leerplichtambtenaar had het je ook haarfijn uit kunnen leggen. Bovendien is het ook overal op internet te vinden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:21

Ik vind het een belangrijk deel van de opvoeding dat kinderen leren sociaal te zijn en een goede band met de familie te hebben. Regels zijn er voor in het algemeen, maar bijzondere omstandigheden kunnen altijd aanleiding zijn om van de regels af te wijken.
Hoeveel mensen ken jij die in deze omstandigheden zijn? Vast niet veel.
Kromme is dat als opa overleden was ze vast wel vrij hadden gekregen, maar als opa nog leeft hoef je geen tijd voor hem vrij te maken volgens de regels.... Nogmaals: fijn systeem!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:21

en op elke regel mogen uitzonderingen worden toegepast, tuurlijk zijn er regels om nageleefd te worden, maar meen toch dat ik daad werkelijk wel een goed argument heb, verschillende opties geprobeerd om de tijdsduur te verkorten wat niet mogelijk was, kreeg nog te horen van directeur dat hij het persoonlijk gezien heelmaal kon begrijpen en er begrip voro had, zelf juf van de ouste zei dat ze in m ijn schonene t zelfde zou doen, maar omdat directeur angst had dat straks ineens zoveel ouders aan zouden komen zetetn die ineens een opa in t buitenland hadden die een wereldreis ging maken, dat risico wilde hij niet nemen.

Dat ik wordt behandeld als crimineel is omdat dat dus op papier van OM staat gemeld, (niet in die woorden maar daar komt top neer)

laten zowel de directeur als ikzelf contact hebebn gehad met de leerplichtambtenaar, die haar handen er vanaf trok omdat een directeur tot aan 10 dagen vrij zelf mag beslissen, en zich er in dit stadium niet mee wou mengen
Laatst bijgewerkt door Carolinef op 10-02-10 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:23

Carolinef schreef:
en op elke regel mogen uitzonderingen worden toegepast, tuurlijk zijn er regels om nageleefd te worden, maar meen toch dat ik daad werkelijk wel een goed argument heb,

Maar ja, het probleem daarmee is dat iedereen meent een goed argument te hebben. :)

Citaat:
Dat ik wordt behandeld als crimineel is omdat dat dus op papier van OM staat gemeld, (niet in die woorden maar daar komt top neer)

Nee, daar komt het niet op neer.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:23

De directeur had geen uitzondering kunnen maken voor vakantie. (zie de regels in je schoolgids)Dat heeft hij dus ook niet gedaan. Jullie hebben ervoor gekozen om tòch te gaan.... neem dan ook de consequenties zou ik zeggen....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 10-02-10 16:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:24

tuurlijk wel, ik sta geboekt als iemand die zich strafrechtelijk niet aan de regels heeft gehouden, hoe verwoord je t dan? bijna crimineel?

slimmerik schreef:
(zie de regels in je schoolgids) .

daar hoef je mij niet op te wijzen 8-)
Laatst bijgewerkt door Carolinef op 10-02-10 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Re: Ik ben Crimineel!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:26

Zoals ik het lees geldt dat pas als je besluit het voor de rechter te laten komen en áls de uitslag daarvan voor jou ongunstig is.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:28

slimmerik schreef:
De directeur had geen uitzondering kunnen maken voor vakantie. (zie de regels in je schoolgids)Dat heeft hij dus ook niet gedaan. Jullie hebben ervoor gekozen om tòch te gaan.... neem dan ook de consequenties zou ik zeggen....

Hij heeft het willen zien als een gewone vakantie. Het verhaal is echter iets anders: ze gingen opa uitzwaaien die een wereldreis ging maken, niet iets wat elke dag iedereen overkomt. Dit kun je ook zien als "familie-omstandigheden", en dan mocht hij wél vrij geven. Zoals ze verteld heeft hij bij iemand anders daar wel gebruik van gemaakt.
Ik haat deze kleinburgerlijke bureaucratie.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:29

Authentic schreef:
Zoals ik het lees geldt dat pas als je besluit het voor de rechter te laten komen en áls de uitslag daarvan voor jou ongunstig is.

nou als je dat besluit te doen, wordt de boete sowieso hoger, is het afwachten welke rechter je krijgt; eentje die het menselijke aspect mee laat spelen of eentje die voet bij stuk blijft houden en dan als het niet in je voordeel wordt uitgesproken, krijg je ook de gerechts kosten boven op je boete., maar nee die melding heb ik dus al aan mijn naam vast geplakt gekregen

hoe doen wim lex en maxima dat dan met hun kids, die nu 2 wkn naar vancouver zijn

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:30

Carolinef schreef:
tuurlijk wel, ik sta geboekt als iemand die zich strafrechtelijk niet aan de regels heeft gehouden, hoe verwoord je t dan? bijna crimineel?

Och, als je heel graag een dergelijk stempel wilt zetten, dan is 'bijna crimineel' misschien nog wel redelijk.
Maar crimineel echt niet, scrhomelijk overdreven. Ga maar eens zoeken wat de gevolgen zijn van een daadwerkelijk strafblad. Bovendien HEB je de aantekening nog niet eens en is het je eigen keuze of je het daar wel of niet op aan wilt laten komen.

(En eh, wat wil je hiermee nu precies meegeven aan je kinderen? Die gaan over een paar jaar ook hele goede redenen hebben om niet naar school te willen EN daar de consequenties niet van te willen dragen.)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:32

horseyfries schreef:
. Zoals ze verteld heeft hij bij iemand anders daar wel gebruik van gemaakt.
Ik haat deze kleinburgerlijke bureaucratie.

ja en deze mensne gingen midweekje naar center parcs hier in NL, maar omdat opa er n zakelijke aspraak aan vast moest plakken en niet eerder terug kon, hebben ze wel extra dagen als familieomstandigheden gekregen, snap jij t snpa ik t