Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:ik ben ook een groot voorstander van het recht van een mens om zelf te bepalen wanneer wat genoeg is. OOK bij mensen die emotioneel zo in de war zijn dat ze zelfmoord willen plegen ondanks dat ze fysiek in orde zijn. Wel moet er dan sprake zijn van een langdurig geestelijk ziektebeeld, en niet omdat het vriendje het uitgemaakt heeft.
Wanted2003 schreef:In de krant stond dat men er een leeftijdsgrens aan wil toevoegen, ik meen vanaf 70 jaar. Dat vind ik dan persoonlijk weer wat vaag, dat betekent dus dat iemand van 69 niet hieronder valt. Maar tegelijkertijd, stel je geen leeftijdsgrens, wanneer is iemand dan oud?
Clauwtje schreef:Ik ben er ook een voorstander van..Net als wat kiwiko zegt, waarom verder MOETEN als je niet meer wilt? Ik heb een tijd met dementerende mensen gewerkt, ik weet nu al, dat als ik er ooit zo bij kom te zitten, dat ze bij mij het lampje uit mogen doen. (of een andere medisch ondenkbare reden, waarvoor het voor mij genoeg zal zijn)...Maargoed, als het al doorheen komt, dan duurt dat nog heel heel erg lang...
Samurai schreef:@Betteke, we hebben het hier hopelijk niet over dieren die Q koorts hebben, denk niet dat er mensen zijn die zo denken, en als wel, daar is een ander topic voor, bestaan er slechte mensen of zoiets...