Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kanelly schreef:Tuurlijk is het mogelijk om 100% onbewust iemand te vermoorden.
Wat dacht je van een psychose?
En welke straf, ja dat is moeilijk.
Het kan niet bewezen worden dat hij het delict daadwerkelijk tijdens het slaapwandelen gepleegd is.
Dus, is het doodslag of moord?
Daarbij is de kans op recidive in dit geval groot, hij zal blijven slaapwandelen.
Kan op genezing is ook nihil, gezien er voor zover ik weet geen medicatie tegen slaapwandelen is.
Hmm, dus ja minimaal 4 jaar+TBS.
Chris schreef:Kanelly schreef:Tuurlijk is het mogelijk om 100% onbewust iemand te vermoorden.
Het kan niet bewezen worden dat hij het delict daadwerkelijk tijdens het slaapwandelen gepleegd is.
Daarbij is de kans op recidive in dit geval groot, hij zal blijven slaapwandelen.
Kan op genezing is ook nihil, gezien er voor zover ik weet geen medicatie tegen slaapwandelen is.
Maargoed, als het toch niet over gaat, zal die 4 jaar ook wel geen nut hebbenAangezien dit je er dan niet van weerhoudt om het nog een keer te doen, omdat je het niet bewust doet..
Chris schreef:Kanelly schreef:Tuurlijk is het mogelijk om 100% onbewust iemand te vermoorden.
Maargoed, als het toch niet over gaat, zal die 4 jaar ook wel geen nut hebbenAangezien dit je er dan niet van weerhoudt om het nog een keer te doen, omdat je het niet bewust doet..
Chris schreef:Kanelly schreef:Haha nee, want voor TBS moet je delict minimaal 4 jaar waardig zijn.
Echt? O naja dan lijkt het me een moeilijke situatie.. Want iemand 4 jaar in de cel zetten omdat hij onbewust iemand heeft vermoord vind ik te lang
Marchador schreef:Grappig dat je met dit topic komt. Ik heb onlangs een fim gezien met hetzelfde idee.
Een man slaapwandelde, zei dat hij de mensen niet haad vermoord. Uiteindelijk kwam er uit dat hij slaapwandelde.
Ik vroeg me toen ook af, kan dit echt?
Dit was dan maar een film, maar kennelijk gebeurd het in het echt dus ook wel.
Vreemd hoor. Maar of het kan laat ik in het midde, daar zou ik nog wel eens een onderzoek van willen zien.
Chris schreef:Kanelly schreef:Haha nee, want voor TBS moet je delict minimaal 4 jaar waardig zijn.
Echt? O naja dan lijkt het me een moeilijke situatie.. Want iemand 4 jaar in de cel zetten omdat hij onbewust iemand heeft vermoord vind ik te lang
Chiqa schreef:Marchador schreef:Grappig dat je met dit topic komt. Ik heb onlangs een fim gezien met hetzelfde idee.
Een man slaapwandelde, zei dat hij de mensen niet haad vermoord. Uiteindelijk kwam er uit dat hij slaapwandelde.
Ik vroeg me toen ook af, kan dit echt?
Dit was dan maar een film, maar kennelijk gebeurd het in het echt dus ook wel.
Vreemd hoor. Maar of het kan laat ik in het midde, daar zou ik nog wel eens een onderzoek van willen zien.
Hoe heette die film? Best interessant!!
MOeilijk om hier een oordeel over te geven, los van het feit staand dat dit persoon een gevaar voor de samenleving is. Dus moet er wel wat gebeuren.
Kanelly schreef:En als het hier zou gaan om iemand die in een psychose een delict heeft gepleegd?
Bijvoorbeeld, de jongen die het drama op het kinderdagverblijf in Beldië heeft aangericht?
Daarvan riep ook iedereen de meest gruwelijke dingen, tot aan de doodstraf aan toe.
En een 'slaapwandel' moordenaar zou wel 'even' mogen zitten?
Dat klopt niet hè...
Kanelly schreef:En als het hier zou gaan om iemand die in een psychose een delict heeft gepleegd?
Bijvoorbeeld, de jongen die het drama op het kinderdagverblijf in Beldië heeft aangericht?
Daarvan riep ook iedereen de meest gruwelijke dingen, tot aan de doodstraf aan toe.
En een 'slaapwandel' moordenaar zou wel 'even' mogen zitten?
Dat klopt niet hè...
Chris schreef:Sowieso ben ik tegen de doodstraf, maar dat is een ander verhaal. Ik vind dat als je een delict pleegt tijdens een psychose ook dat je dan niet zo lang moet zitten. Ben het met Yamcha eens, wat heeft dat dan voor zin?