Man bewerkt agent met mestvork

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Man bewerkt agent met mestvork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 13:20

Citaat:
Man bewerkt agent met mestvork APPINGEDAM -
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5890 ... ork__.html

De politie in Appingedam heeft dinsdagmiddag een 44-jarige man uit die plaats aangehouden voor poging tot doodslag op een agent, zo heeft de politie woensdag bekendgemaakt. De Appingedammer ging de politieman te lijf met een mestvork. De agent raakte daardoor gewond aan zijn hoofd, handen en een arm.

De man was bezig met het uitrijden van mest, terwijl dit verboden is als de grond bevroren is. Een agent wilde de man hiervoor op de bon slingeren toen bij de landarbeider de stoppen doorsloegen. Hij pakte een mestvork en begon op de politieagent in te slaan.

De agent eiste tevergeefs dat de man de mestvork zou laten vallen. Pas na met pepperspray in zijn gezicht te zijn gespoten, kon de man uit Appingedam worden overmeesterd. Hij is in de cel gezet op verdenking van poging tot doodslag.

Wat een idioot!!
Het is bijna 1 februari en over ca 2 weken zal het wel weer dooi zijn.
Bovendien is het opslaan van vast mest ee stuk eenvoudiger als drijfmest.
Met een kraan kun je de mesthoop zo omhoogdraaien en kun je weer een aantal weken verder.

Ik vindt dit dan ook zeer asosciaal gedrag en vindt het niet meer als terecht dat deze man wordt verdacht van poging tot doodslag.
Waar zijn we helemaal mee bezig!

MilesNF

Re: Man bewerkt agent met mestvork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:22

Ook al zou de agent op totaal onredelijke gronden iemand op de bon slingeren, dan nog ga je iemand niet te lijf met een mestvork.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:23

Jup.

Bij ons op school doen ze er ook alles aan zodat ze maar weer mogen strontrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:24

Pff, belachelijk.. :\ En ook nog eens aardig dicht bij huis..

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:25

Asociaal. Waar gaat het heen met de mensheid? Je moet maar net zo'n punt in je slaap of oog krijgen. Bah.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:25

Je gaat toch niet iemand te lijf met een mestvork.. Echt belachelijk. Maargoed, er gebeuren wel meer rare dingen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 13:25

Wij moeten ook bijna weer, maar je weet dat je volgens de regels zo'n grote opslag moet hebben dat je in geval van bv dit weer verplicht bent extra opslagcapaciteit te hebben.

We kunnen het hier nog wel een 4 weken rekken, en dan gaan we weer los met de sleepslang.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 13:26

KoudbloedKim schreef:
Pff, belachelijk.. :\ En ook nog eens aardig dicht bij huis..

Ik ben dan ook erg benieuwd wie dat in z'n hoofd haalt. Of het wellicht iemand is die ik ken en toch een hobbieist (of hoe je het ook maar schrijft). Aangezien het een ''dorp'' verder is.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 13:28

Volgens RTV noord:

Citaat:
Boer slaat agent met mestvork
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010 11:31
Gewijzigd: woensdag 27 januari 2010 11:31

APPINGEDAM - Een 44-jarige inwoner van Appingedam heeft dinsdag een politieman geslagen met een mestvork en bedreigd.

De Damster was mest aan het uitrijden en dat mag niet op een bevroren akker. De agent wilde foto's maken van de overtreding, maar daar was de boer niet van gediend. Hij sloeg de diender enkele keren met een mestvork en bedreigde hem. De politieman moest pepperspray gebruiken om de Damster te kunnen overmeesteren.

Voor de bewijslast natuurlijk, maar dan alsnog, je gaat niet iemand met een vork te lijf.
Denk dat het die man nog wel eens duur kan komen te staan

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:29

Jeutje, dat is vlakbij mijn school

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:31

Verhaal zal wel 2 kanten hebben.
Ik kan me iig niet voorstellen dat de boer achter de agent aan ging met een mestvork.
Tuurlijk is het aanvallen met een mestvork belachelijk, maar vraag me echt af wat de andere kant van het verhaal is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:34

Nou.. je hebt er mensen tussen zitten met enorm korte lontjes.
Die hoef je bij wijze van spreke maar aan te kijken en ze draaien al door.

Annastasia: Ja ben ik dan ook altijd benieuwd naar haha.

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:36

Wat een dikke pipo zeg, niet eens zo heel ver weg van mijn huis...

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:57

Wat een idioot. Ff serieus, wat voor bon een agent je ook wil geven, dit doe je niet.
Hij is nog wel ff zoet ook, met poging tot doodslag.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:28

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal posts verwijderd die met naam en toenaam speculeren over wie de agent zou kunnen zijn verwijderd. Speculatie is sowieso niet de bedoeling op NM, schending van de privacy al helemaal niet.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:18

Pff, je hebt boeren en lompe boeren..Welke was dit? :=

Wat een áchterlijke idioot zeg!! :\
Hoop dat de agent er snel bovenop is.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:22

Dit is bij ons "achter" zag ze al mest rijden en dacht nog, dat mag toch niet met vorst... Lekker handig om iemand aan te vallen met een mestvork, die spoort niet helemaal.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:53

Echt belachelijk om iemand met een mestvork te lijf te gaan! Ook al zou de agent in zijn ogen iets onredelijks hebben gedaan, dan los je het niet zo op...

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:46

Hoe ASO kun je zijn. Als je vee hebt dan weet je dat je ook stront hebt. Dan moet je ervoor zorgen dat je het zolang kunt bewaren. Kun je dat niet dan moet je het laten ophalen. Maar ja, dat kost geld!! En nu niet dacht hij zekers.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:00

Ik wil toch even reageren ;)

Mijn vader kent hem, en heeft zijn hele verhaal aan gehoort.

Hij was niet aan het mest rijden, maar alleen zijn mesttank aan het ontdooien.
Hij heeft er ook zelf spijt van dat hij het heeft gedaan, maar hij had al 'gewaarschuwd' dat die agent maar gewoon een boete moest schrijven en verder niks meer te zeggen. Maar de agent heeft zich niet stil gehouden, en toen hij ook nog foto's ging maken, toen heeft de man een '' zwarte waas '' voor zijn ogen gekregen en toen heeft hij een klap uitgedeelt. Hij heeft er heel veel spijt van en stond ook haast te huilen toen mijn vader daar voor iets anders kwam. ;)

Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat de agent niet heel geliefd is, zelfs niet bij zijn collega's.
Hij kan om de kleinste dingen beginnen te zeuren. En hij is al eens het ziekenhuis in geslagen door en boer. Ik vindt het dus ook een beetje eigen schuld.
Had hij maar gewoon z'n boete moeten schrijven en weer weg moeten gaan.

Zo lang verhaal hopen dat het nu iets duidelijker is. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:29

Mishandeling is nooit geoorloofd.. wat de reden ook mag zijn. :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:51

Een boete heeft wat meer zin als je ook bewijsstukken hebt, dus het zou wel erg raar zijn als de politieagent in kwestie zich door iemand die (kennelijk) een overtreding begaat laat vertellen dat hij geen bewijs mag verzamelen.
Dat de man in kwestie niet populair is en al eens het ziekenhuis in is geslagen lijkt me dan niet ter zake doen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 18:43

Deze man (agent) heeft de boer ik kwestie al 3 dagen in de gaten gehouden wbt met wat hij aan het doen was.
Hij reed mest vanaf zijn huis naar een mestzak welke door het weiland te bereiken was.
Doordat de klep was vastgevroren kon de mest niet in de zak gelost worden, en is er dus een emmer heet water overheen gekomen.

De agent in kwestie dacht dus dat hij op dat moment mest ging uitrijden en heeft hem op de bon geslingerd ( of althans, dat was de bedoeling). Hij zat er dus op te azen dat deze man zou gaan uitrijden, wat hij dus helemaal niet van plan was.

De boer in kwestie is de volgende dag vrijgelaten, de agent heeft de aanklacht ingetrokken, omdat hij dus wist dat hij fout zat.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:44

Grappig dat een verhaal zo kan veranderen als je het van 2 kanten hoort :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 18:49

Ezumii schreef:
Grappig dat een verhaal zo kan veranderen als je het van 2 kanten hoort :)

Ja de berichtgeving zoals deze in het nieuws is klopt dus niet helemaal.
Ik heb dus het verhaal van een familielid gehoord en verder van iemand welke in de buurt woont, ook deze geeft aan dat hij dus helemaal niet aan het uitrijden was.