Ik was het deels met hem eens, maar ook voor een zeer groot deel oneens. Ik geloof wel dat mensen heel veel doen om zichzelf gelukkig te maken, eigenlijk vrijwel alles. Maar aan de andere kant, denk ik dat het niet zo zwartwit ligt. Je kunt mensen helpen, je kunt heel veel voor andere mensen doen en aan de andere kant kan dat je een goed gevoel geven. Maar ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik sommige dingen wel écht doe om anderen te helpen. Dat geeft mij een goed gevoel, maar dat is niet mijn bedoeling dan.. denk ik.
Ook hadden we het over vriendschap. Waarom heb je vrienden? Ik zei: Zodat je geluk/verdriet en van alles kan delen en met vrienden kan je bepaalde situaties makkelijker of leuker maken. Waarop hij weer reageerde dat je dus vrienden hebt om jezelf gelukkig te maken. Ik zeg: Je hebt vrienden om elkaar gelukkig te maken

Pff, al met al volgens mij een nogal warrig verhaal. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik vind het ook altijd moeilijk om over na te denken en ik ben heel benieuwd naar hoe andere mensen hier tegenaan kijken