Tanika wacht al jaren op hulp. Vreselijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloei

Tanika wacht al jaren op hulp. Vreselijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 10:56

Gisteren heb ik de aflevering van HvNL op SBS6 Gekeken.
Het ging over een meisje die niet zonder pijn kan leven. Ze kan niet eens haar eigen tanden poetsen.
Ze hebben aan de gemeente (hardenberg) gevraagd of er ook een tillift en aanpassingen kunnen komen. Dit om het leven van Tanika te verlichten, maar ook dat van haar ouders. Volgens de gemeente kan het echter niet, omdat ze niet weten wat er 'mis' is met Tanika. Thuiszorg is ook geen optie, omdat daarvoor juist een tillift e.d. nodig is.

Hier kan je de uitzending terug zien:
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... n-op-hulp/

Wat vind bokt hier nou van? Wat kunnen wij er aan doen om haar te helpen?
Ik vind het zo vreselijk dat dat meisje ondraagelijke pijnen lijdt en die man van de gemeente doodleuk zegt dat ze niet geholpen kan worden, omdat ze niet weten welke ziekte ze heeft..
Onbegrijpelijk...

MiSz_SaNdY

Re: Tanika wacht al jaren op hulp. Vreselijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:00

tja erg natuurlijk
heb dit geloof ik 2 jaar geleden ook zoiets mee gemaakt een oude manege ruiter had een erstig ongeluk gehad met de auto
eerst heel lang in coma gelegen iedreen had haar al opgegeven
uiteindelijk is ze heel goed gerelivadeert maar had wel hulpmiddelen nodig maar omdat ze op een revalidatie centrum woonde kregen haar ouders waar ze elk weekend was geen aanpassingen vergoed in het huis terwijl ze haar hele leven in die gemeente had gewoond
ik ehbt oen met 2 andere meiden een inzamelactie gestart we hebben o.a flessenactie gedaan een sponsorloop,kleding verkoop met gedeelte van de opbrengst naar haar enz
uitzending is nog ergens te vinden op de barneveldse krant willemieke heet ze en nu woont ze op haar eigen met een hulphond en gaat het super wie had dat ooit gedacht