Gelddonatie's voor "Goede Doelen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Gelddonatie's voor "Goede Doelen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:08

Hallo!

Ik vroeg me af of hier iemand geld doneert aan goede doelen.
Welk goede doel steun je dan, en waarom?

Ik doneer zelf niet. Waarom niet? Omdat de bazen van vele instanties helaas een wel heel erg mooie auto rijden :=

Ben benieuwd!

Blue_Eyes

Re: Gelddonatie's voor "Goede Doelen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:51

Er is hier laatst een topic over geweest.

Ik doneer wel degelijk, maar zoek mijn doelen met zorg uit. En waarom? Omdat ik niet al die rijkdom die ik hier heb voor mezelf hoef te houden. Er zijn mensen die met een heel klein beetje van mijn geld, ontzettend goed geholpen kunnen worden, zodat zij hun leven weer op de rails kunnen zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:56

Ik geef aan Brooke hospital for animals, omdat ik het een erg goed doel vind met een goede aanpak.
Brooke heeft als totale personeelskosten (dus alle werknemers, incl pensioenpremies, sociale lasten etc) 182.280 euro. Kan je zo op hun site opzoeken. Dat vind ik niet veel voor zo'n grote organisatie :n Geen topsalaris voor de baas dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:57

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:59

Ik heb altijd aan goede doelen gegeven en nu nog steeds.
Heb zelf ook een stichting [pony opvang] sinds vorig jaar,maar [helaas] krijg ik zelf geen enkele donatie of gift.Maar dat houd niet in dat ik andere doelen nix meer geef.Ik blijf ze geven,maar alleen de doelen waarvan ik bijna zeker weet dat het geld er ook echt terecht komt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:36

Als men hier aan de deur komt geef ik meestal wel een paar Euro.
Ik heb laatst nog een aantal maanden Stichting DierenLot gesteund omdat ik dat een goed initiatief vind. Ook maken wij jaarlijks een bedrag over aan een stichtig die weeskinderen in Roemenië helpt.

Verder geef ik niet 'zomaar' iets aan een goed doel. Buiten het feit dat ik niet geloof dat het geld altijd op de juiste plek terecht komt vind ik dat je ook niet overal aan kunt geven. Het houdt een keetje op. ;)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:44

In het verleden gaf ik wel aan goede doelen, helaas zijn deze in het nieuws geweest en blijkt er veel geld te zijn verdwenen of aan de strijkstok blijven hangen, daarom ben ik ermee gestopt.
Het is cru en triest dat dit zo gaat...................

Mijn oudere paardje is nu mijn goede doel, ik geef veel geld aan hem uit om zijn leven zo prettig mogelijk te maken.
Daarnaast verzamel ik kattenbenodigheden (klim/krabpalen/mandjes of kussens en speeltjes die mensen uit mijn omgeving niet meer nodig hebben of weg willen gooien.
Als het kapot is dan ga ik naar de markt en repareer ik de boel weer en was alle oude kattenharen eruit zodat ze heel en schoon naar een kattenopvang in de buurt kunnen waar veel adoptiekatten er veel plezier van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:48

Ik heb een adoptie-aap bij Stichting Aap, daar gaat dus maandelijks een bedrag naartoe.

Verder doneer ik regelmatig aan een rattenopvang, Proefdiervrij, Brooke Hospital For Animals en wat andere (kleinschalige) stichtingen die iets voor dieren willen betekenen.

En waarom? Omdat ik niet alles voor mezelf hoef te houden. Met relatief weinig geld (voor mij tenminste) kan ik hopelijk iets betekenen voor dieren die het minder goed hebben (gehad) dan mijn eigen dieren.

Stichting Aap en de rattenopvang zijn overigens ook heel blij met donaties in de vorm van spullen/voedsel voor de dieren. Zo zijn er wel meer stichtingen die je in natura kan bijstaan, als je bang bent dat je geld verkeerd terechtkomt. ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:26