Het Nieuws niet volgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Het Nieuws niet volgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 15:46

Ik volg het nieuws niet. Ik lees geen kranten, ik kijk geen journaal. Ik heb geen idee waar de tweedekamer zich mee bezig houdt, ik weet niet wat er in Haitii gebeurd is. Ik weet niets over oorlogen, niets over verkiezingen in anderen landen. Helemaal niets. Het enige waar ik me op dit moment mee bezig houdt is de watervoorziening in Ierland, omdat ik daar zelf door getroffen ben, en alles wat er geschreven wordt over het festival wat ik op dit moment help organiseren.

En ik zat me af te vragen, in hoeverre ik daar alleen in ben. Zijn er nog meer mensen die uit desinteresse of vanuit andere redenen het nieuws niet volgen?

Somebitch

Re: Het Nieuws niet volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:48

Ik volg ook het nieuws niet. :n
Alleen als het toevallig op is maar anders zie ik het ook niets, wist dus ook niets over Haitii.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:48

Nee, ik volg juist het nieuws altijd wel, en dan vooral nieuws uit eigen land.
Het eerste wat ik doe als ik thuis kom is sbs6 teletekst kijken gevolgd door at5 en rtv nh. Onderweg in de trein lees ik de metro en in de metro de spits. Misschien heeft het ook met mijn werk te maken...

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:49

Ik volg het ook nooit.
Iedereen op school had het over Haiti.
Ik had geen idee waar ze het over hadden.
Weet niet wat de reden, ik vind het gewoon niet interessant.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:50

Wat is er met Haiti? :+

Aranel

Ik volg het nieuws ook :j . Vind het best belangrijk, stukje algemene ontwikkeling wat erin zit, en ik ben op de hoogte van wat er gebeurt in de wereld.

Ja, ik vind het nieuws best belangrijk :D Als ik naar school of stage moet, word ik altijd gezellig wakker met Jan de Hoop van rtl4, haha
Laatst bijgewerkt door Aranel op 16-01-10 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

nou,ik kijk wel naar het nieuws,maar alleen dat wat ik zelf interresant vind neem ik in me op.
wat Balkendende zegt gaat echt langs me heen,maar de ramp in Haïti vind ik dan wel weer interressant om naar te kijken.

Anoniem

Ik volg het ook niet..
Gister stond de tv aan met iets over Haïti.. Ik vroeg mijn pa wat er was gebeurd.. Hij vond dat toch wel heel erg, dat ik dat niet wist. :=

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:51

Ik volg het nieuws ook altijd, al is het maar even kijken op teletekst.
Als de kinderen in mijn klas het over iets hebben wat ze op het nieuws hebben gezien, wil ik als juf wel weten waar het over gaat en erover mee kunnen praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:51

Ja, ik.
Maar ik moet het eigenlijk wel iets meer gaan volgen want ik moet bepaalde dingen van/voor school gewoon meekrijgen.. Maar tja, ik haat het papier van kranten en het nieuws is zo saai.. :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 15:51

Mavelle schreef:

Dat gevoel dus. Ik las op een ander forum 'ik neem aan dat iedereen ondertussen wel weet wat er in Haitii gebeurd is en.....' en ik dacht echt 'nee, vertel?'

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:52

Nueve schreef:
Ik volg het ook niet..
Gister stond de tv aan met iets over Haïti.. Ik vroeg mijn pa wat er was gebeurd.. Hij vond dat toch wel heel erg, dat ik dat niet wist. :=

Daar kan ik 'm eerlijk gezegd ook geen ongelijk in geven.
Als je interesse er niet ligt, oke, maar dit soort nieuws is toch wel van belang, het is wereldnieuws, ik vind het belangrijk dat mensen om mee heen enigszins op de hoogte zijn wat wat er overal gebeurt (is).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 15:53

Aranel schreef:
Nueve schreef:
Ik volg het ook niet..

Als je interesse er niet ligt, oke, maar dit soort nieuws is toch wel van belang, het is wereldnieuws, ik vind het belangrijk dat mensen om mee heen enigszins op de hoogte zijn wat wat er overal gebeurt (is).

Wat is er dan gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:53

Ik volg Hart van Nederland op sbs6, maar het nieuws op rtl4,5,7 en 8 niet..
Klinkt misschien erg egoïstisch, maar ik kan daar erg verdrietig om worden en dan ga ik over dingen nadenken waar ik liever niet aan denk.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:54

ik volg bokt :+

als er ergens in de wereld eventueel iets spannends zou kunnen gebeuren
word dat hier binnen 5 minuten "verteld" :D
bij intersse kan je het dan via google of msn erg makkelijk meer info vinden

het nieuws volgen .. daar werden we niet vrolijk van
en in de pruimen tijd kwamen er onderwerpen vooorbij waarvan je denkt :roll:

neh hoor , volg bokt
is al meer dan demotiverend genoeg :Y)

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:55

Ik volg het nieuws eigenlijk overal, in de kranten s'ochtends thuis, op de radio thuis en op de fiets, op internet en op tv dagelijks.
Ik doe het al sinds het eind van de basisschool, vind het altijd erg leuk om op de hoogte van alles te zijn. :)
Omdat ik er zelf wel veel mee bezig ben, kan ik me bijna niet voorstellen dat mensen dat niet interessant vinden.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:56

Ik kijk 'sochtends altijd het RTLnieuws maar verder, naaah. Ook niet als ik het mis door uitslapen, ik zie het vanzelf wel. In de krant lees ik eigenlijk altijd alleen mn horoscoop :Y).

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:57

Haïti: grote aardbeving, veel slachtoffers, hulp vanuit alle landen. Tijd dringt voor het zoeken naar slachtoffers, het is zowieso al een heel arm land, dus die mensen zijn zwaar getroffen.
Laatst bijgewerkt door Naomi_unique op 16-01-10 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:57

Vjestagirl schreef:
Mavelle schreef:

Dat gevoel dus. Ik las op een ander forum 'ik neem aan dat iedereen ondertussen wel weet wat er in Haitii gebeurd is en.....' en ik dacht echt 'nee, vertel?'

Ik ga maar gauw even koekelen :=

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:58

Ik volg het nieuws op een nogal mutserige manier. Mijn vriend plaagt me er altijd mee... Bij de Volkskrant of het NRC pak ik eerst 't magazine. Ik lees graag persoonlijke verhalen, dingen over dieren en integratie in Nederland... De verhalen 'achter' het nieuws vind ik veel leuker. Ook vind ik het stiekem heerlijk om contactadvertenties te lezen en dan in gedachten mensen te 'matchen'. :')

Omdat ik vind dat het 'moet' lees ik daarna ook wel even de voorpagina. Maar het meeste financiële nieuws kan me eerlijk gezegd niet heel veel schelen. Ach, je hoeft jezelf toch ook niet te dwingen?

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:59

Vjestagirl schreef:
Aranel schreef:

Wat is er dan gebeurd?

Waarschijnlijk grootste aardbeving ooit met een dodental wat kan oplopen tot 200.000 mensen ;)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:00

Het enige wat ik volg is hart van nederland en het nieuws uit de stad/regio.
Weet dus wel een beetje wat er in Haiti is gebeurt omdat er in HvNL gezegt werd dat er hulptroepen vanuit ons land daarheen zijn.
Verder heb ik eerlijk zegt het ver van me bedsjow idee erbij, bij al het buitenlandse nieuws bedoel ik dan. Vind sommige dingen zoals aardbevingen en andere natuurrampen erg vervelend voor die mensen maar ik kan er persoonlijk toch niks aan doen. Ja geld storten maar dat kan ik beter zelf gebruiken. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:01

Ik vind nieuws in/over Nederland dan nog wel interessanter dan nieuws ver weg... :=

Anoniem

Ja, okee, maar dan weet je wat er gebeurd is.. En dan?
Dan weet je dat er mensen op de wereld zijn die het stukken slechter hebben? Dat er in de natuur zulke dingen voor komen? Dat het vreselijk is wat er zich daar afspeelt?
Natuurlijk maakt het veel indruk op me, maar ik snap de noodzaak van al het nieuws altijd maar te weten niet. Ja, dit klinkt wel heel hard zo. Maar ik weet niet echt hoe ik het moet verwoorden..

Tatiane

Aranel schreef:
Ik volg het nieuws ook :j . Vind het best belangrijk, stukje algemene ontwikkeling wat erin zit, en ik ben op de hoogte van wat er gebeurt in de wereld.

Inderdaad, ik vind het toch ook wel een stukje algemene ontwikkeling. Een beetje 'mee zijn met de wereld' vind ik toch wel belangrijk. Ik ga niet stellen dat ik perfect mee ben met wat er allemaal gebeurd in de wereld, ik vind ook niet alles even boeiend dus heel wat dingen die ik lees/zie vergeet ik ook vrij snel weer. Maar ook al met een basis van wat er gebeurd om je heen, word je je veel bewuster van heel wat problematieken, kijk je genuanceerder/kritischer naar dingen die om je heen gebeuren,...

Maargoed, als sociaal werker/socioloog is het ook wel belangrijk om actualiteit een beetje te volgen natuurlijk.