Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mistery schreef:Ik vind de burka zeer storend, hoofddoekjes ook trouwens. Ik vind het gewoon niet kunnen in Nederland. Kom je hier vanuit het buitenland dan moet je je aanpassen. Blijf je een burka dragen dan vind ik niet dat je bezig bent met je aanpassen.
mistery schreef:Ik vind de burka zeer storend, hoofddoekjes ook trouwens. Ik vind het gewoon niet kunnen in Nederland. Kom je hier vanuit het buitenland dan moet je je aanpassen. Blijf je een burka dragen dan vind ik niet dat je bezig bent met je aanpassen.
Als je het in je huis wil dragen prima, maar je geloof mee naar buiten brengen op zo'n opzichtige manier vind ik niet ok.
Lisa91 schreef:Hoe wordt daar nu trouwens mee omgegaan, die herkenning op ID kaarten en paspoorten? Weet iemand dat?
Staan ze daar bijvoorbeeld wel herkenbaar op? En mogen politiemensen ze dwingen om zich herkenbaar te maken?
pubelia schreef:Lisa91 schreef:Hoe wordt daar nu trouwens mee omgegaan, die herkenning op ID kaarten en paspoorten? Weet iemand dat?
Staan ze daar bijvoorbeeld wel herkenbaar op? En mogen politiemensen ze dwingen om zich herkenbaar te maken?
Ja op een ID staan ze herkenbaar op, en ja als politie mensen ze aan spreken kunnen ze dwingen om mee te moeten op een politie buro om door een vrouwelijke politie agente te laten zien dat ze het in het echt zijn.
pubelia schreef:Als jij naar turkijen gaat doe jij dan ook een hoofddoek aan? En waarom zijn er dan friet tenten in bv spanje waar nerderlandse gerechten worden geserveerd... Hoe zo moeten mensen van uit het buitenland zich aan passen aan nederland, als nederlanders zich niet eens op een vakantie zich aan kunnen passen aan de cultuur vanwaar je op vakantie gaat...
Ik heb op ja gestemd... Mensen vinden wel eens dat hun aan moeten passen aan onze nederlandse gewoontens, maar kunnen wij ons nu echt niet aan passen aan mensen aan een burka, nederland is toch een vrij land...?
Marion_ schreef:pubelia schreef:Als jij naar turkijen gaat doe jij dan ook een hoofddoek aan? En waarom zijn er dan friet tenten in bv spanje waar nerderlandse gerechten worden geserveerd... Hoe zo moeten mensen van uit het buitenland zich aan passen aan nederland, als nederlanders zich niet eens op een vakantie zich aan kunnen passen aan de cultuur vanwaar je op vakantie gaat...
Ik heb op ja gestemd... Mensen vinden wel eens dat hun aan moeten passen aan onze nederlandse gewoontens, maar kunnen wij ons nu echt niet aan passen aan mensen aan een burka, nederland is toch een vrij land...?
Dat hebben Turkije en Spanje helemaal aan zichzelf te danken, om meer toerisme te krijgen. Dat is geen 'aanpassen aan een cultuur'.
En ik ben bang dat je dan verkeerd gestemd hebt.. Misschien een idee om de titel aan te passen?