Crisis den Haag, hoe gaat dat aflopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Crisis den Haag, hoe gaat dat aflopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:10

Korte samenvatting (BRON http://www.nos.nl).
Het conflict gaat over de verklaring die premier Balkenende gisteren aflegde over de conclusies van de commissie-Davids.
Balkenende nam afstand van een aantal conclusies van de commissie-Davids over de politieke steun van Nederland aan de oorlog in Irak. De PvdA van Bos is daar boos over.
Het is nog onduidelijk of er een oplossing is gevonden voor de problemen binnen de coalitie over Irak. Op allerlei niveaus is overlegd, en premier Balkenende en de vicepremiers Bos en Rouvoet zijn nog steeds in overleg.
(Of in begrijpbaar nederlands, of de steun aan Irak wel of niet doorgaat..., cda zegt ja, pvda zegt nee).

Op het journaal werd gesproken van een mogelijke val van het huidige kabinet, als er geen antwoord komt...

Ik ben benieuwd naar meningen van de mensen hier, hoe sta jij achter het punt? Irak wel of niet steunen?
En hoe vind je dat het kabinet dit op deze manier oplost? (ego? of echt achter hun punt willen staan?).

Anoniem

Re: Crisis den Haag, hoe gaat dat aflopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:31

Heb net een tijdje naar het debat gekeken, maar kreeg iets te vaak de neiging om spullen naar de tv te gooien :+

Misschien zo in bed nog maar even verder kijken..

Val van het huidige kabinet, ik hoop het niet.
Met het proces tegen Wilders in het verschiet kan het dan nog wel eens heel eng worden.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:00

In mijn optiek is de ophef voornamelijk om het proces omtrent de besluitsvorming wat gewoonweg slecht verlopen is, niet zozeer of we wel of niet Irak moeten blijven steunen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:49

Het zou jammer zijn als dit kabinet hierom moet vallen. Als het toch gebeurt, dan valt een nieuw gevormd kabinet ook binnen een half jaar, het lijkt mij beter als het huidige kabinet aanblijft.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:02

Ik heb er ook een beetje dubbel gevoel over. Okay, Balkenende is weer lekker knullig bezig, maar dat zijn we nu ondertussen wel gewend.

Maar vorige overheden hebben ook en mischien nog wel grotere fouten gemaakt dan dit kabinet.

Ach ja, same oliebol, different day...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:33

Daar komt nog bij dat het niet zo makkelijk is om nu een rechtvaardig oordeel te hebben over iets dat jaren geleden behandeld en besloten is. Achteraf kijk je een koe in de kont heet dat toch? Dus ja, met de kennis van nu had men toen iets anders besloten, maar wanneer is dat nu niet?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:50

Het gaat toch niet alleen om de kennis, maar vnl. om de manier hoe daarmee is omgegaan toendertijd?
Ik ben blij dat het kabinet niet is gevallen, maar Balkenende heeft imo nog wel het een en ander toe te lichten. Maar goed, dat gaat nu ook gebeuren.