Boetes voor niet sneeuwvrij houden stoep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Boetes voor niet sneeuwvrij houden stoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 19:06

ANTWERPEN - In Antwerpen zijn al 175 boetes uitgedeeld aan inwoners die de stoep voor hun huis niet sneeuwvrij hadden gemaakt.

Dat meldden Vlaamse media vrijdag. Overtreders in Antwerpen krijgen eerst een waarschuwing.

Indien ze de sneeuw vervolgens niet alsnog verwijderen krijgen ze een boete wegens overlast van 100 euro

en ik hoorde net op de radio dat ze hier in nederland ook de mensen verplicht willen gaan stellen om zich verantwoordelijk naar de mensheid op te stellen....

ben ik blij dat ik in een flat woon :+
ik snap het deels wel hoor en er zit zeker een waarheid en iets goeds in.....
maar er zijn een hoop mensen die dit ivm lichamelijke beperkingen of zware arbeiders (laat thuiskomen ivm file's enz enz enz)
willen ze die dan ook beboeten? :?

http://www.nu.nl/algemeen/2158289/boete ... stoep.html

corina21

Re: Boetes voor niet sneeuwvrij houden stoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:08

tja ik vind het wel goed dat ze het doen,
maar inderdaad als je hard werkt of in een rolstoel zit ofzo vind ik het tever gaan.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:12

Ik vind het ook wel goed, maar die *** sneeuwschuivers schuiven alle sneeuw recht onze oprit op. Was met geen auto meer op of af te komen. En m'n ouders zijn ook niet gek, na 2 keer op 1 dag vinden zij het ook goed.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:13

tuurlijk :D ik betaal toch belasting? Stoep is van de BV Nederland, als hun willen dat bewoners de stoep voor hun huis schoonhouden, dan moet de BV Nederland dat stukje grond maar schenken aan de bewoners van dat pand :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 19:15

KiWiKo schreef:
tuurlijk :D ik betaal toch belasting? Stoep is van de BV Nederland, als hun willen dat bewoners de stoep voor hun huis schoonhouden, dan moet de BV Nederland dat stukje grond maar schenken aan de bewoners van dat pand :)

of minder belasting ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:16

Ja daag, ik heb een stoep van 4 meter breed en 25 meter lang voor het huis die ik schoon moet houden. Tis wel prima, ik heb wel betere dingen te doen. Ik maak hoogstens een paadje er door van een sneeuwschep breed. Jammer voor rollatorgangers en rolstoelen.
Ik moet ook hondenbelasting betalen, waar ik niets voor terug krijg in de vorm van uitlaatplekken, nu hun stoep ook nog schoonhouden zeker, mooi is dat.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:17

Dit vind ik zo krom he, in de winter moet je je stoeppie schoonhouden als het sneeuwt want dan is het jou verantwoordelijkheid, terwijl als er iemand in de zomer zijn nek breekt over een kapotte uitstekende tegel, het van de gemeente is ineens :? . Schiet mij maar lek dan want het is niet te volgen.

Mijn stoepie zou dan trouwens een metertje of 20 zijn naast en voor ons huis, gaat ik dus ech niet doen he kan ik morgen niet meer bewegen....

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:18

Vroeger was het zelfs verplicht en ik vond dat helemaal niet zo gek. Met elkaar hou je de stoepen begaanbaar en wat is het nou voor moeite om even met de sneeuwschep en een emmertje zout langs je stoepje te gaan?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:19

je zal maar net in die tijd op vakantie zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:19

KiWiKo schreef:

We hebben hier een reepje gras van 2 meter voor het huis en dat is van de gemeente en die moet dat ook maaien, ze willen er af. En nu mogen de bewoners die reep gras voor een gereduceerde prijs kopen, schenken, omdat ze er dan af zijn, ho maar.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:20

Wij kregen vandaag toevallig bericht.
Oudere mensen, mensen met een beperking etc. hoeven de stoep niet schoon te houden.
Overige mensen wordt het wel gevraagd, maar het is geen verplichting.

Ik wist ook niet anders, dan dat dit wel een verplichting was.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:21

Van mij mag het! Ik ben volders verspreider en ik breek me de benen tegen woordig! Van mij mogen ze het sneeuwvrij maken allemaal!

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:21

Ik vind hier in de straat de stoepen waar niet geveegd is juist begaanbaarder dan de stoepen waar wel geveegd is. Overal waar wél geveegd is, is het 's ochtends spekglad omdat de onvermijdelijke restjes opvriezen. Over de sneeuw kun je tenminste nog een beetje lopen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:24

huh... bedoelen ze stoep als in 'voetpad'? Of bedoelen ze het loopje naar je voordeur? Naar je voordeur kan ik nog enigszins begrijpen, maar ik ga toch zeker niet het voetpad doen? Onze tuin is nogal breed... dan zouden we wel erg veel moeten vegen....

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:26

KiWiKo schreef:

Helemaal mee eens :j
Wel mogen ze van mij strengere controles houden op (boetes geven aan) automobilisten die denken dat ze door een cirkeltje met diameter 10cm ijsvrij op hun ruit alles te kunnen overzien...... :n :n

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:30

Lekker gek :D Gaat m'n chiropractor's portemonnee blij van worden als ze dat gaan verplichten.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:34

Van mij mogen ze dat verplichten, loop een folderwijk en dat is niet te doen met die gladheid...

nobility

MootjeH schreef:
Ik vind hier in de straat de stoepen waar niet geveegd is juist begaanbaarder dan de stoepen waar wel geveegd is. Overal waar wél geveegd is, is het 's ochtends spekglad omdat de onvermijdelijke restjes opvriezen. Over de sneeuw kun je tenminste nog een beetje lopen.

Inderdaad. En vervolgens wordt de sneeuw heerlijk op het fietspad of de weg geveegd. :+ Schiet lekker op.Voetgangers mogen niet vallen maar fietsers maakt niet uit. En als het fietspad nou ook eens goed wordt schoon gemaakt...

Vjestagirl

Voor alle mensen met een grote stoep: snap dat dan. Dat is hetzelfde als het schijven systeem van de belasting, als je zo veel geld hebt dat je een groot huis kunt kopen moet je ook veel sneeuw ruimen...

Onzin.

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:35

Jah hallo die stoep is niet van mij maar van de gemeente, laat die ambtenaren maar eens werken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:35

Vjestagirl schreef:
Voor alle mensen met een grote stoep: snap dat dan. Dat is hetzelfde als het schijven systeem van de belasting, als je zo veel geld hebt dat je een groot huis kunt kopen moet je ook veel sneeuw ruimen...

Onzin.

:?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 19:38

Vjestagirl schreef:

Onzin.

_O-

marco28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:40

Weissjee schreef:
Van mij mogen ze dat verplichten, loop een folderwijk en dat is niet te doen met die gladheid...

daar kies je toch zelf voor om die folderwijk te doen...

Slechte weersomstandigheden horen daarbij,dus daar heb je dan maar rekening mee te houden.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:43

marco28 schreef:
Weissjee schreef:

daar kies je toch zelf voor om die folderwijk te doen...

Slechte weersomstandigheden horen daarbij,dus daar heb je dan maar rekening mee te houden.

Idd vind ik ook.... :j

Moest wel even lachen om je onderschrift marco28 :')

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:45

Belachelijk! Ik vind niet dat mensen verplicht hun stoep sneeuwvrij moeten houden!