Vrouw springt in wak om hond te redden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saswes

Vrouw springt in wak om hond te redden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:44

Op SBS was net een nieuwsbericht over een vrouw die haar hond achterna was gesprongen die in een wak gevallen was. Ze wilde haar hond redden maar kon toen zelf niet meer uit het water komen. Omstanders probeerden haar uit het water te halen maar ze weigerde zich te laten redden voordat haar hond, een zwarte labrador, volgens mij heette ze Bea, eerst gered was. Eerst wilde het niet lukken maar uiteindelijk hebben de omstanders vrouw en hond uit het wak gekregen. De vrouw is opgenomen vanwege onderkoelingsverschijnselen. Ik kreeg echt kippenvel toen ik dit zag, dat iemand zo zonder nadenken hup het ijskoude water inspringt met gevaar voor eigen leven... echt gaaf, maar eigenlijk heel stom.

Dit is het stukje
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... ondelpark/
Laatst bijgewerkt door saswes op 07-01-10 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:45

Ik zou hetzelfde doen! Zag het toevallig ook net voorbij flitsen op sbs6. :)

WinSel

Re: Vrouw springt in wak om hond te redden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:46

Ik heb het ook gezien...
Vond het heel mooi om te zien dat die vrouw alles voor de hond over had, maar vond het wel erg eng

zap

Ja, ik heb het ook gezien ja!

Volgens mij heette die vrouw Bea?

Inderdaad heel gaaf, maar aan de andere kant echt oer en oerstom. Gelukkig waren die mannen er!

Bonny

Zag het net op tv! Geweldig dat ze het water in sprong, en gelukkig heeft ze verder niks aan overgehouden

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:47

ik zag het ook, maar ooh zo dom. Jij raakt ook onderkoeld, je moet zorgen dat je ten alle tijde op je hond let en zorgt dat hij niet het ijs op kan gaan! (die van mij weten dat ze er niet op mogen!)

Maar als jij hem achterna springt, een hond heeft een vacht met vetlaag, hij houdt het langer vol dan jij, je zwemt hem alleen maar in de weg. Haal omstanders en probeer zonder jezelf in gevaar te brengen de hond eruit te krijgen (met brandweer)... Oh wat dom van mevrouw...

EDIT: Voor de mensen die hetzelfde zouden doen, NIET DOEN!!! Hier zijn al behoorlijk veel redenen genoemd in dit topic, NOOIT je hond achterna springen!
Laatst bijgewerkt door Casca op 07-01-10 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:48

Ik heb altijd geleerd dat je een ladder op het ijs moet leggen of als je die niet voor handen hebt (niet iedereen laat zijn hond uit in het vondelpark met een ladder bij zich) op het ijs moet gaan LIGGEN. Ik zou het denk ik ook doen. Maar het blijft stom.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:48

ppff mooi om te zien? sorry hoor maar ik zat me te verbijten.
ze wou er niet eerder uit dan dat haar hond op de kant was.
en die hond maar vasthouden terwijl hij prima zelf kan zwemmen.
en waarschijnlijk beter tegen de kou kan dan haar.
op de vraag wat ik zou doen?
het wak groter maken tot aan de kant en dan kan de hond er super makkelijk zelf uit komen.
buiten het feit dat ik mijn hond niet op het ijs zou laten... ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:48

Ik zou precies hetzelfde doen :j

Hopelijk komt alles goed met die vrouw, echt super wat ze gedaan heeft :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:49

Ik hoorde t net ook op tv voorbijkomen...
Hihi, ik zie t al voor me met een ladder onder de arm een hond uitlaten :D

Tallout

Ik zou ook zo mn hond achterna springen. En echt niet dat ik eruit ga voor mn hond eruit is :n.
Misschien heel stom, maar ik zou t toch doen. Zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen om m daar in zn up te laten hangen. Zou hij ook nietr edden zonder mij, dan raakt ie in paniek :P

ikke20

ene kant wat dom
andere kant ik was er ook bij ingesprongen
hebben het hier 2 jaar geleden ook gehad. hond ging achter balletje aan en schoof een wak in en schoof onder het ijs door.
uiteindelijk brandweer het water ingegaan onder het ijs en hond eruit gehaald maar die was allang dood

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:51

hihihi wat een dommerds zijn we allemaal he, iedereen zou zo het zelfde gedaan hebben.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:51

Ik zou het niet doen. Mijn leven is me toch iets meer waard dan een hond, hoe stom het ook klinkt.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:52

Tijdens onze vakantie in Canada rond kerst is onze hond Sjuultje weggelopen bij mijn tante bij wie ze logeerde. Zij is ook door het ijs gezakt...
Gelukkig is dat heel goed afgelopen! Ben heel blij dat ik het na de vakantie hoorde, want ik was direct teruggekomen met de eerste vlucht vanuit Toronto!

http://www.webregio.nl/amstelland/regio ... jules.aspx

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:54

Ik zou er voor mijn beesten ook zo inspringen eigenlijk wel voor alles wat leeft.
Zou het niet kunnen om toe te kijken!
echt geweldig wat deze vrouw heeft gedaan!
petje af!

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:55

Ook ik had precies het zelfde gedaan.
Hoop dat de vrouw er verder niks aan overhoud.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:57

stom, nooit doen, ik ben er bij geweest (werkte bij de politie) dat 2 vrouwen in de Waal waren gevallen tijdens het hoogwater in 1995 omdat ze hun hond wilden redden. Beide vrouwen hebben het ondanks onze reanimatie niet gered en de hond is uit zichzelf op de kant gekomen..ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn hond verdronk maar ik zou zelf nooit het ijskoude water ingaan..

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:58

Ik denk dat ik waarschijnlijk ook mijn hondje achterna had gegaan (als die nog leefde).... Maar die mannen proberen haar te redden en zetten hun leven ook een beetje op het spel. Wat als hun er ook in hadden gegaan. Nu is het hier een groot 'wak', maar met dieper water en wat meer ijs kan dat naar aflopen. Dus wat dat betreft een ontzettende egoïst......

Die vrouw heeft geluk dat het goed is afgelopen en dat er omstanders waren die zo hun best voor haar gedaan hebben. Die mannen hadden misschien de hond vanaf de kant ook wel kunnen pakken. Zag ik trouwens goed dat ze haar met een hondenriem uit het ijs probeerden te halen, waarom heeft ze die dan niet aan de hond vastgeklikt?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:00

Krijg het al koud als ik ernaar kijk

Maar ergens zou ik het ook doen voor mijn eigen hond.
Ik zou eeuwig spijt hebben moest ik hem gewoon laten verdrinken of bevriezen

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 00:01

Citaat:
Ik zou het niet doen. Mijn leven is me toch iets meer waard dan een hond, hoe stom het ook klinkt.

Natuurlijk heb je gelijk, als je het rationeel bekijkt. Maar als je het filmpje ziet, dan voel je gewoon de paniek van die vrouw, en ik denk dat je in paniek gewoon niet meer nadenkt en gewoon handelt. Ik heb ook wel eens hele stomme dingen gedaan waarvan ik achteraf denk van... was ik nou helemaal gek geworden ofzo. Ik ben wel eens bij een dol geworden paard voor in de trailer meegereden om hem rustig te houden. Ik kwam helemaal bont en blauw thuis. Dat zou ook hartstikke fout kunnen gaan, het beest had me zo dood kunnen drukken of trappen. En waarvoor? Voor een manegepaard, wat nu al zo'n 15 jaar geleden de frikadellen in is gegaan. :( (R.I.P. Chanel)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:04

Had het filmpje niet gezien, maar kreeg de tranen in mijn ogen!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:05

super dat ze het doet, maar idd wel gevaarlijk!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:07

Ik zou mijn hond toch eerst een poos vanaf de kant proberen te redden mocht dat echt niet lukken, dan spring ik ook het water in.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:13

Kreeg de rillingen van het filmpje. Wat zal die vrouw hier nog nachtmerries van hebben.

saswes schreef:
Citaat:
Natuurlijk heb je gelijk, als je het rationeel bekijkt. Maar als je het filmpje ziet, dan voel je gewoon de paniek van die vrouw, en ik denk dat je in paniek gewoon niet meer nadenkt en gewoon handelt.

Dat denk ik ook. Ik zou ook het water ingaan als ik merk dat mijn hond er niet uit komt en ik niet meteen iets anders kan bedenken. Ik zou zo bang worden dat ik er bij zou springen, alles om je dier te redden. Ook als het onverstandig is.