Jongen verliest hand door vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Jongen verliest hand door vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 21:00

Citaat:
Een jongen van 17 uit Vlaardingen is vannacht zijn linkerhand kwijtgeraakt bij het afsteken van vuurwerk. Volgens twee vrienden die erbij waren ging het vuurwerk te vroeg af.

Ze zeiden tegen de politie dat het vuurwerk uit Duitsland kwam.

Zwaargewond
De jongen werd met spoed naar het Erasmus-ziekenhuis in Rotterdam gebracht. Zijn hand kon niet meer worden aangezet.

Twee weken geleden was er ook een vuurwerkongeluk in Vlaardingen. Toen raakten twee kinderen zwaargewond bij het afsteken van een zelfgemaakte vuurwerkbom.

bron@ nos.nl
http://nos.nl/artikel/125414-jongen-verliest-hand-door-vuurwerk.html

Tja wat vinden jullie hier nou van?

Ik kan niets anders zeggen dan eigen schuld dikke bult.
Ik zal mijn hand niet verliezen, want ik raak geen vuurwerk aan.

En sommige mensen leren het nooit met duitsvuurwerk.
nederlands vuurwerk is wel duurder, maar dat komt door de vertrager en langere lontjes. ze zijn niets voor niet veiliger als ander vuurwerk.. naja..

lijntje87

Re: Jongen verliest hand door vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:02

stom van hem

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:02

Had het van de week al gelezen..
Ja idd, eigen schuld dikke bult.
Maar het is toch wel banketstaaf als zoiets gebeurd. Hopen dat het morgen niet zo heel veel gebeurd, dat iedereen voorzichtig doet! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:03

Dom, heel dom.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:03

Pffja.. het is een harde les waar hij de rest van zijn leven aan herinnerd zal worden..

Maar eigenlijk vind ik het ook hoor: eigen schuld.
Die jongens moeten het blijkbaar op zo'n manier leren want naar ouders, politie die op school voorlichting geeft, reclames en dergelijken luisteren ze niet naar.. :=

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:04

Typisch geval van eigen schuld dikke bult. Ik ben er meestal gauw klaar mee, ze doen het zelf.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:05

Sukkel! Ik hou er ook niet van om het af te steken, vind het veel leuker om er naar te kijken. :D Daarnaast vinden de paardjes het ook totaal niet leuk!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:05

Vuurwerk afsteken wat niet goed gemaakt is is natuurlijk dom.
Maar negen van de tien keer lijkt het mee te vallen. Een ongelukje zit in een klein hoekje. Dit heeft de jongen nooit gewild, en zeker niet voorzien, dus ik vind het nogal krom om te zeggen eigen schuld... Al zou ik zelf nooit zulk vuurwerk aanraken.

*is als de dood voor vuurwerk, zelfs sterretjes zijn alleen leuk op afstand*

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:06

Sukkel. Er wordt genoeg gewaarschuwt, en waarom zou dat vuurwerk (in de meeste gevallen) illegaal zijn :evaw: ?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:08

Nou, de meesten weten inmiddels beter, maar dat zou natuurlijk ook een concurrentiekwestie kunnen zijn...
Ergens is het wel zn eigen schuld, maar ik vind de starf voor deze jongen veel te hoog!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:11

Hè bah het eerste slachtoffer is alweer gevallen.
Tuurlijk is het stom van hem, maar ben het met __Lotte eens.
Een zware straf, hij zal er de rest van zijn leven mee worden geconfronteerd.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:13

Als het illegaal is wel. Legaal zou veiliger moeten zijn...

Caily

Heh? Waar is die post van zonet?

Anoniem

Dit is bij mij in de straat gebeurt en het verhaal zit ietsjes anders in elkaar. Ze hadden illegaal vuurwerk in een ijzeren staaf gedaan en die is ontploft.

paar weken terug is zoiets ook al bij in de straat gebeurt. 1 jongen zijn voet kwijt en de ander zijn oog. Ik weet niet hoe het nu met ze gaat maar van het laatste bericht wat ik hoorde wisten de artsen nog niet zeker of de andere lichaamsdelen nog gered konden worden.

Nu ik dit typ denk ik echt in welke straat woon ik in godsnaam haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:15

Jeanneee_ schreef:
Hè bah het eerste slachtoffer is alweer gevallen.
Tuurlijk is het stom van hem, maar ben het met __Lotte eens.
Een zware straf, hij zal er de rest van zijn leven mee worden geconfronteerd.

Dit is het 3de slachtoffer in mijn straat jammer maarja eigen schuld dikke bult. Zoals het in de OP staat klopt niet helemaal. Ik ken de hele toedracht.

Samurai

Binnen 10 tellen weggooien 1-10 paf, 2x5 bier voor de jongens, mooi klote voor hem. Als hij van te voren wist dat ie ging vallen was ie al gaan liggen.

nanoeh

ik vind het heel dom, hij heeft zijn lesje (Hopelijk) wel geleerd nu.. zonde van zijn hand alleen ;( !..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:16

Groompje1975 schreef:
Binnen 10 tellen weggooien 1-10 paf, 2x5 bier voor de jongens, mooi klote voor hem. Als hij van te voren wist dat ie ging vallen was ie al gaan liggen.

Dit snap ik niet helemaal maar ze hadden het illegale vuurwerk in een ijzeren staaf gedaan die is toen ontploft.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:16

heel triest hoor, zo'n joch is voor het leven verminkt.
tuurlijk is het vreselijk stom en eigenschuld, maar toch. dit gun je niemand.
ik haat vuurwerk en van mij mag het helemaal afgeschaft worden.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:17

Nouja zeg de meeste reacties vind ik toch een beetje kort door de bocht. Er wordt vanuit gegaan dat je vuurwerk veilig kunt gebruiken mits op de juiste manier.
Als het dan te vroeg af gaat kan die jongen daar natuurlijk niets aan doen. Tuurlijk kun je er voor kiezen om het niet af te steken, maar wees eerlijk jongens zijn jongens en die vinden het (bijna) allemaal leuk !
En ook nergens in het artikel wordt gezegd dat het om illegaal vuurwerk gaat..

edit: Na breezy haar post, denk ik er toch wel anders over. Hadden ze beter niet kunnen doen en beter na moeten denken, maar helaas stomme fout.. jammer dat hij het met zijn hand moet bekopen.
Laatst bijgewerkt door uniekhorse op 30-12-09 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:17

het gaat toch te vroeg af, vuurwerk mag morgen pas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:18

uniekhorse schreef:
Nouja zeg de meeste reacties vind ik toch een beetje kort door de bocht. Er wordt vanuit gegaan dat je vuurwerk veilig kunt gebruiken mits op de juiste manier.
Als het dan te vroeg af gaat kan die jongen daar natuurlijk niets aan doen. Tuurlijk kun je er voor kiezen om het niet af te steken, maar wees eerlijk jongens zijn jongens en die vinden het (bijna) allemaal leuk !

Het is bij mij in de straat gebeurt en ik zeg net dat het om illegaal vuurwerk in een ijzeren staaf ging...

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:19

breezy302 schreef:
uniekhorse schreef:

Het is bij mij in de straat gebeurt en ik zeg net dat het om illegaal vuurwerk in een ijzeren staaf ging...

Heb al geedit, had je reactie nog niet gelezen.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:28

Bah zeg, alweer...

Vriend van ons in sinds 2 jaar blind dankzij dat kl*te vuurwerk..

Was legaal, maar 'ging niet af' dus hij ging maar even kijken. Ik had het zelf niet zien gebeuren, werd alleen aan de kant getrokken door een andere maat toen ze hem naar binnen leidde. Bleven te lang weg naar mijn zin dus ben maar eens gaan kijken wat ze toch aan het uitspoken waren binnen..

Ik vergeet nooit meer dat ze hem toen naar de auto leidde, hij liep langs mij met een theedoek tegen zijn gezicht voor zijn oog. Gezicht onder roet en bloed.
Echt ik ben geen watje of jankerd, maar ik stond stil, zij niets en keek hem alleen maar aan en tranen begonnen te rollen. Hij keek ook, stak zijn duim op en lachte (grimas zoiets) zovan, Meis valt wel mee joh..

Mijn vriend stond buiten nog vuurwerk af te steken, onze groep is gestopt toen ze doorhadden wat er was gebeurd, vorig jaar is er bij ons in het dorp bijna geen vuurwerk afgestoken bij het cafe.

Later hebben we het er nog veel over gehad. De dag daarna int ziekenhuis zei die maat tegen me: Ik wist pas hoe erg ik eruit zag en het was toen ik jou gezicht zag, besefte het eerst nog niet zo.

Verschrikkelijk was ook dat ik en een vriendin het aan zijn ouder gaan vertellen die nacht... Vertel dat maar eens, dat hun zoon naar het ziekenhuis is en voor altijd blind zal zijn aan 1 oog.

Brrr krijg weer kippevel over heel mijn lichaam als ik het omhoog haal om hier te typen.................

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 21:32

Tja.. overigs MAG je nu nog geen vuurwerk afsteken..
en het vuurwerk word niet in de hand geduwd. de 'stoere' jongens willen het zelf. dan ook met de gevolgen..