stop het ruimen van gezonde geiten en schapen, teken a.u.b.!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

stop het ruimen van gezonde geiten en schapen, teken a.u.b.!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:09

Caira

Re: stop het ruimen van gezonde geiten en schapen, teken a.u.b.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:15

Heb je ook wat meer onderbouwing dan alleen brullen dat het verkeerd is? Wat bied je voor alternatieven? Kunnen die alternatieven garanties geven?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:18

Caira schreef:
Heb je ook wat meer onderbouwing dan alleen brullen dat het verkeerd is? Wat bied je voor alternatieven? Kunnen die alternatieven garanties geven?

Is dat nodig dan?
Er worden honderden onschuldige gezonde beesten afgemaakt om het welzijn van de mens. En daar is niets goeds aan.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:21

Caira schreef:

lees jij geen krant of zie je geen nieuws?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:25

ik vind het ook heel raar dat het allemaal zo massaal moet :roll:
godzijdank zijn de schapen op onze boerderij niet getroffen......

geerke

Re: stop het ruimen van gezonde geiten en schapen, teken a.u.b.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:27

ik had hem gisteren al gekregen en ondertekend....ik vind het inslapen van gezonde dieren onderbouwd genoeg...
De intensieve veehouderij moet stoppen,anders stoppen de ziektes ook niet...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:28

em_papillon schreef:
Caira schreef:

Is dat nodig dan?
Er worden honderden onschuldige gezonde beesten afgemaakt om het welzijn van de mens. En daar is niets goeds aan.

Ja, dat is nodig. Ik vind het vreselijk voor die boeren, maar ik vind het ook vreselijk voor alle mensen die ik ken die er zo ziek van zijn geworden.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:29

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:30

Blijheid schreef:
Ja, dat is nodig. Ik vind het vreselijk voor die boeren, maar ik vind het ook vreselijk voor alle mensen die ik ken die er zo ziek van zijn geworden.

er zullen heus wel mensen ziek van zijn maar het word ook weer zoals gewoonlijk enorm overtrokken...
Hadden ze ook alle mensen met mexicaanse griep dan maar uit moeten roeien?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:31

Blijheid je weet echt niet waar je het over hebt. Er wordt nu in Denekamp een bedrijf geruimd met geente geiten. Want er zou er eentje besmet zijn. En hup alle drachtige geënte geiten dood en de lammetjes stikken.

De mensen die zijn gestorven aan deze ziekte waren al ziek. Van de griep gaan jaarlijks meer mensen dood.

Van auto's gaan jaarlijks vele malen meer mensen dood. We ruimen toch ook niet alle auto's :) Dat is een maatschappelijk aanvaarde reden om dood te gaan. Vinden we prima met zijn allen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:33

Ik heb getekend :)

vivaldi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:33

Ik teken de petitie!
Het is weer zo'n overspannen reaktie van de overheid, daar zijn ze in nederland nogal goed in. De alternatieven waren gegeven maar daar hebben ze niets of te laat iets mee gedaan. Onwetendheid speelt bij deze beslissing een belangrijke rol. Er zijn genoeg dierenartsen die terecht niet mee willen werken aan het doden van gezonde dieren. Ik denk dat ze op andere gebieden eens zo hard op moeten treden maar dat durven ze niet. Uit ervaring weet ik dat er veel meer problemen en leed is door de ziektes die iedereen meebrengt van verre reizen, zullen we dat dan ook maar gaan verbieden?
Hebben we niets geleerd van de mexicaanse griep hysterie? Vooral iedereen bang maken dan komen we met iedere verkeerde beslissing weg.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:35

We blijven wel aardig voor elkaar he! :D
Ik wil hier geen wellus nietus discussie starten, degene die het er mee eens zijn die tekenen en diegene die het er niet mee eens zijn gaan lekker een ander topic lezen......oke?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:36

Alleen de oproep tot het tekenen van de petitie is onvoldoende basis voor een discussie op NM. Er wordt nu al gezegd, zonder onderbouwing, dat de gevolgen voor mensen niet zo erg zijn dat dat het afmaken van zoveel geiten en schapen rechtvaardigt. Zonder enige concrete informatie als bijvoorbeeld een stuk in een (degelijke) krant, met bronvermelding, kan er geen redelijke discussie van de grond komen, en blijf je in welles/nietes hangen.

Iedereen die op een goede manier een discussie wil starten over het nut van het ruimen van geiten en schapen in verband met de Q-koorts is van harte welkom op NM. Tot die tijd de verwijzing naar het topic op Links, waar ik de eerdere post van Anya ook naartoe verplaatst heb, en hier een slotje.