Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sok schreef:Pff no thanks. Ik vind vlees erg lekker en blijf het dan ook gewoon eten. Als je zo nodig iets voor de dieren wilt doen, word dan veganistisch en stop met het dragen van leren rijlaarzen, schoenen etc etc. Veel mensen die vegetarisch zijn vind ik over het algemeen genomen hypocriet. Geen vlees eten omdat ze het zielig vinden, maar ondertussen wel gewoon leren schoenen dragen.. Heeft ook weinig zin natuurlijk.
Ik vind het hele idee van vegetarisch zijn wel okee, het is een mooi streven, maar nooit helemaal te realiseren.. Je zal nooit de hele wereld vegetarisch kunnen maken en daarmee dus ook nooit de productie van vlees kunnen stoppen/verminderen.
Killyenn schreef:Sok schreef:Pff no thanks. Ik vind vlees erg lekker en blijf het dan ook gewoon eten. Als je zo nodig iets voor de dieren wilt doen, word dan veganistisch en stop met het dragen van leren rijlaarzen, schoenen etc etc. Veel mensen die vegetarisch zijn vind ik over het algemeen genomen hypocriet. Geen vlees eten omdat ze het zielig vinden, maar ondertussen wel gewoon leren schoenen dragen.. Heeft ook weinig zin natuurlijk.
Ik vind het hele idee van vegetarisch zijn wel okee, het is een mooi streven, maar nooit helemaal te realiseren.. Je zal nooit de hele wereld vegetarisch kunnen maken en daarmee dus ook nooit de productie van vlees kunnen stoppen/verminderen.
Hypocriet? Wij doen er tenminste iets aan! Ik ben vegetarisch, eet geen vlees en vis, geen eten waar dier in verwerkt zit, ik draag geen leer en ook geen bont. Leer gebruik ik tijden het paardrijden inderdaad wel, maar daar heb ik momenteel geen invloed heb en daar ga ik me uberhaupt ook niet voor verantwoorden. Why the hell zou dat moeten? Elke bijdrage is er een. Ik ben vegetarisch omdat ik het belachelijk vind hoe onze huidige consumptiemaatschappij omgaat met andere levende wezens. Mensen willen niet zien hoe de koe die op hun bordje ligt geslacht is, dat vinden ze vies, maar het 'ding' smaakt uiteraard wel. Dat is pas hypocriet.
En natuurlijk kun je de productie van vlees wel reduceren. Denk je dat de productie van vlees momenteel even groot is als wanneer niemand op de wereld vegetarier zou zijn? Natuurlijk niet! Inmiddels zijn er zo veel vegetariers op de wereld dat dat effect heeft.
Een vaste dag invoeren gaat natuurlijk nooit werken, maar het idee erachter is goed en door het te opperen breng je het weer onder de aandacht, iets wat imo zeker nodig isDe ideeen die RedPassion oppert vidn ik inderdaad ook betere manieren om hier wat aan te doen.
Sonja schreef:Nou doe je net of het eten van vlees zo'n enorme zonde is. Wel eens nagedacht over hoeveel energie en bestrijdingsmiddelen ed het kost om groenten en vleesvervangers te produceren?
Vlees is een normaal onderdeel van het natuurlijke rantsoen van de mens.
Prima als je het niet wilt gebruiken, maar doe nou niet of het zaligmakend is...
Drrrassic schreef:Het is echt al sinds er levende wezens op aarde zijn, dat er vleeseters zijn. Ik zou het bijna onnatuurlijk vinden als wij als mensen geen vlees eten.
Ik stem tegen. Soms wil ik heel graag een dagje vega, maar zo'n gehaktballetje in jus of van die heerlijk zoet gekruide kippenpootjes wil ik echt nog wel regelmatig kunnen eten.