Hoe duurzaam is een bepaald merk?: rank a brand!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Hoe duurzaam is een bepaald merk?: rank a brand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 18:18

Hoihoi,

Op de radio hoorde ik laatst over "rank a brand". Zoals hun zichzelf omschrijven:
Citaat:
Rank a Brand gelooft in de macht van de goed geïnformeerde consument, en biedt heldere informatie waarmee je tijdens het winkelen meer bewuste keuzes kan maken. Uiteindelijk willen we met dit initiatief bijdragen aan een wereld waarin bedrijven een transparante, eerlijke en groene bedrijfsvoering hebben!

Je kunt dus op http://www.rankabrand.com/ allerlei merken vinden en ze heel duidelijk vergelijken hoe eerlijk (goede arbeidsvoorwaarden voor werknemers etc) of groen (co2 reductie enzo) ze zijn.

Nu kwam ik daar bijvoorbeeld Ankytegen :=
of Kuyichi die aardig goed uit de bus komt.

Wat vinden jullie van de site? en van de beoordelingscriteria?

ik vind het wel fijn, een onafhankelijk orgaan die producten/merken op dit soort onderdelen gaat testen. Een goede motivatie voor bedrijven om echt te gaan werken aan deze punten. En dat ook duidelijk maken!

Laulitz

Re: Hoe duurzaam is een bepaald merk?: rank a brand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:57

Zou best wel interessant zijn, moest het verder uitgebreid worden. aangezien er van vele bedrijven geen info is, zoals oa dat van anky, kun je het niet echt met elkaar vergelijken..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:55

Vreemde site; het feit dat je iets niet kan vinden op een website wil niet meteen zeggen dat er niks aan gedaan wordt. Hecht dus ook weinig waarde aan de beoordelingen daar.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:55

Het idee is leuk, maar geen info betekent niet automatisch dat een bepaald merk er geen waarde aan hecht. Ze hadden op z'n minst even contact kunnen opnemen in plaats van alleen de website te bekijken!