Citaat:Vandaag heeft het Hof van Discipline besloten de berisping van de Raad van Discipline tegen advocaat Mohammed Enait te vernietigen. De raadsman kreeg die berisping omdat hij weigerde op te staan voor rechters. Het is gebruikelijk dat advocaten opstaan voor de rechter om respect te tonen. Enait zegt vanwege zijn islamitische geloofsovertuiging dit niet te willen.
Het oordeel van het Hof van Discipline luidde dat tegenover het respect voor de rechtelijke macht je ook respect mag verwachten voor de geloofsovertuiging. Daarbij oordeelde het Hof dat er “geen intentie van minachting van de advocaat” blijkt uit het handelen van Enait.
(http://www.pauwenwitteman.vara.nl)
Hij werd steeds geagiteerder, terwijl ik de vragen en vooral de manier van vragen niet respectloos of vervelend over vond komen.
De reacties van Enait echter... en het feit dat hij opstapte tijdens het programma vond ik een zwaktebod.
Voor diegene die de uitzending gemist hebben hier de link naar het specifieke gedeelte:
Archief
En dan doorklikken naar het gedeelte over Enait.
En de volledige uitzending:
Uitzending 11 december
Wat vinden jullie van de reactie(s) van Enait? Gingen P&W te ver in hun vragen, of is zijn reactie overtrokken? En wat vinden jullie van het feit dat hij gelijk heeft gekregen om niet op te hoeven staan?
Let wel, ik wil hier niet met moddergooien, en ik zou het fijn vinden als de reacties normaal en respectvol kunnen zijn. Aan reacties als "zie je wel, alle moslims het land uit!" heeft niemand wat