Hackers kraken klimaat hoaxers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Hackers kraken klimaat hoaxers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 13:15

Computerhackers hebben een server van een gerespecteerd Brits onderzoeksinstituut over klimaatverandering gekraakt en duizenden privé e-mails van Britse en Amerikaanse topwetenschappers en documenten op internet gezet. Uit de gepubliceerde informatie zou blijken, dat sommige wetenschappers informatie over klimaatverandering hebben gemanipuleerd.

In een van de e-mails suggereert Phil Jones, directeur van de gerenommeerde afdeling klimaatverandering (CRU) van de universiteit van East Anglia, om een "trucje'' te gebruiken om informatie over temperaturen te manipuleren om zo temperatuursdalingen "te verbergen''. Een andere e-mail zou gaan over het manipuleren van kilmaatpublicaties door sceptische wetenschappers, door een panel, dat de informatie controleert, samen te stellen dat bestaat uit wetenschappers "die weten wat ze moeten doen''. Ook wordt gesproken over cijfers die in een VN-rapport "geperst moeten worden''. Jones heeft ontkend dat hij heeft gepoogd informatie te manipuleren.

De CRU houdt veranderingen in temperatuur op de lange termijn bij en speelt een belangrijke rol in het verzamelen van informatie voor rapporten van de Verenigde Naties.

Bron: Spitsnieuws

EN EEN LINK NAAR DE EMAILS: http://www.anelegantchaos.org/cru/index.php

Authentic

Re: Hackers kraken klimaat hoaxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:20

Ik ga die e-mails straks eens op m'n gemakje doorlezen want ik ben echt wel benieuwd! :)

Als dit echt zo is gaan er een aantal mensen not amused zijn.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:46

En wie zegt dat die e-mails écht de e-mails uit hun mailboxen zijn? Kan ook zat aan gemanipuleerd zijn.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 18:05

Helaas, heel internet staat vol van deze gebeurtenis en het zijn teveel emails om te manipuleren. Overigens word ook niet ontkend dat de emails authentiek zijn.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:17

Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... m?rss=true

Sjoemelende klimaatwetenschapper treedt terug
woensdag 2 december 2009 15:55

Phil Jones, een van de wetenschappers wiens gehackte emails vorige week uitlekten, heeft zijn werk neergelegd. Hij gaf in de e-mails toe trucjes uit te halen om de klimaatdalingen te verbergen.

Phil Jones is directeur van de Climate Research Unit van de Universiteit van East Anglia. Deze afdeling doet ondermeer onderzoek voor de Verenigde Naties. De universiteit doet nog onderzoek naar Jones, maar hij heeft besloten af te treden totdat het onderzoek is afgerond.

De suggestie dat de uitgelekte emails bewijzen dat de hele klimaatopwarming een groot complot is, noemt Jones 'complete onzin'.

Hackers selecteerden zorgvuldig
Jones ontkent dat hij heeft gepoogd informatie te manipuleren.

De universiteit van East Anglia beweerde in een verklaring dat de gestolen informatie zorgvuldig is geselecteerd zodat de hackers 'de algemene overtuiging dat mensen klimaatveranderingveroorzaken' aan het wankelen konden brengen.

Klimaatverandering erger
Vorige week lekte een enorm bestand met gehackte emails van klimaatdeskundigen uit. Uit de emailwisseling bleek dat de wetenschappers op heel creatieve manier met de cijfers omgaan, om de klimaatverandering erger te doen lijken.

Eerder werd bekend dat het bestand met emails eerst naar een BBC-klimaatdeskundige was gestuurd, maar dat deze niets met de gevoelige informatie had gedaan.

Door Marlou Visser

Er lijkt dus zeker een kern van waarheid in te zitten.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:43

jeetje, wat een onzin zeg. Als het helemaal waar is dan.
Alhoewel ik het wel goed blijf vinden dat we er wat aan doen, want dat is alleen maar beter voor het millieu,
maar ze hebben toch zo erge onnodige angst gezaaid.
Alleen, vraag ik me dan af, er zijn zat mensen die temperatuur de laatste tientalle jaren hebben gemeten, die ook beweren dat het een stuk warmer wordt. hoe zit het daar dan mee?
Want ik neem aan dat niet iedereen de boel loopt te faken..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 21:06

Het gaat er onder andere om dat bijv. in de Middeleeuwen ook al een keer een forse temperatuurstijging geweest is terwijl we toen helemaal niet met broeikas effecten etc. te maken hadden. Dit soort gegevens worden genegeerd en als het even kan weggepoetst.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 12:19

Zoiets had ik idd ook al gehoort op tv.
maar ha op mijn gemak even de e-mails doorlezen.