Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bulck schreef:Ik vind dat er strengere reglementering moet komen op omheiningen. Hoe vaak zie je niet een paard achter een enkel draadje staan of erger een lint.
Zelf woon ik afgelegen en kan er op zich wel eentje ontsnappen zonder direct schade te berokken. Maar bij ons is de wei afgezet met draad, dan een strook en dan een dichte haag.
Ik denk dat ze dergelijke principes zouden moeten verplichten bij weides gelegen aan wegen. Voordeel ervan, je bouwt een extra veiligheid in voor zowel jouw dier, als eventueel schade aan derden.
Huertecilla schreef:Een omheining ingericht op en betrouwbaar bestand tegen het natuurlijke gedrag van een paard?
A_lette schreef:Huertecilla schreef:Een omheining ingericht op en betrouwbaar bestand tegen het natuurlijke gedrag van een paard?
Dat lijkt mij meer dan logisch toch? Maargoed, sommige paarden zijn zo sterk, dan houdt een houten hek met een stroomdraadje dat paard echt niet tegen. Een ijzeren bouwwerk gaat denk ik ook wel wat te ver.
Saffier schreef:Maar om nou te stellen dat de schuld bij de eigenaar ligt?
Willy_UrsB schreef:Maar paard was paar weken geleden toch uitgebroken toen we de paarden weer op het land deden, Niet mijn schuld, wel mijn verantwoording.. Wat wou je daaraan doen dan? die 'foutjes'
maaike5581 schreef:Dit soort ongelukken kunnen ook gebeuren met, honden katten, koeien etc etc.
Moet je dan gaan verbieden dat men dieren mogen houden?
A_lette schreef:HC, de overheid heeft niks te zoeken op land dat van een ander is. Een afrastering hoor te staan op het land van de eigenaar. Niet op het land van de overheid. Dus dat lijntje van 60 cm hoog kán de overheid niks mee, ze is er namelijk geen eigenaar van.
Welshcobfan schreef:Wat kan de overheid meer doen? ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Een paard kan voor afschuwelijke ongelukken zorgen. Met een beetje geluk komt de auto er met materiele schade vanaf maar als je in volle vaart tegen 500 kilo aanknalt kom je er toch wat minder goed vanaf....
Huertecilla schreef:Persoonlijk vind ík dat het de rol van de overheid is om het bovenstaande risico voor de gebruiker van de openbare ruimte tot een minimum te beperken.
Zwartwitje schreef:A_lette schreef:HC, de overheid heeft niks te zoeken op land dat van een ander is. Een afrastering hoor te staan op het land van de eigenaar. Niet op het land van de overheid. Dus dat lijntje van 60 cm hoog kán de overheid niks mee, ze is er namelijk geen eigenaar van.
Maar de overheid kan wel wet- en regelgeving opstellen waarin staat hoe hoog of sterk een afrastering moet zijn. Er bestaan al diverse wetten (indirect of direct) over dieren met als doel risico's voor de volksgezondheid als gevolg van het houden van die dieren te verkleinen. Dus ik vindhet helemaalniet zo'n vreemd puntwat aangedragen wordt, eigenlijk